جدیدترین مشخصات فاش شده از Huawei Mate 8 - تکفارس 
جدیدترین مشخصات فاش شده از Huawei Mate 8 - تکفارس 

جدیدترین مشخصات فاش شده از Huawei Mate 8

احسان عارفی
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20:59
جدیدترین مشخصات فاش شده از Huawei Mate 8 - تکفارس 

همگی ما Huawei Mate 7 را به خاطر داریم.  بدنه فلزی بک پارچه، صفحه نمایش۶ اینچی، سنسور اثر انگشت سریع و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت خوب از ویژگی های Mate 7 بود. اما حالا این سازنده چینی قصد دارد فبلتی بهتر از قبلت پارسال خویش را روانه بازار کند.

در گذشته اطلاعاتی تحت عنوان مشخصات لو رفته از Huawei Mate 8 منشتر شده بود که بعدا مشخص شد بخشی از آن اطلاعات در اصل مربوط به گوشی Huawei Mate S بوده است. اما حالا شایعات و عکس های جدیدی منشتر شده نشان دهنده اطلاعاتی متفاوت از Huawei Mate 8 است.

طبق شایعات جدید، فبلت Huawei Mate 8 دارای صفحه نمایش ۶ اینچی با وضوح ۱۴۴۰p  و چیپست ۸ هسته ای Kirin 950 است. این چیپست با فناوری ساخت ۱۶ نانومتری FinFET و ساختار big.LITTLE قدرت بسیاری را در اجرای اپلیکیشن های سنگین خواهد داشت. ۴ هسته این چیپست از نوع Cortex-A72 است که روی ۲.۴ GHz تنظیم و ۴ هسته دیگر این چیپست از نوع Cortex-A53 و تنظیم شده روی ۲.۰ GHz است که با این مشخصات به راحتی بالاتر از اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ و اسنپدراگون ۸۱۰ ساخت کوالکام قرار می گیرد.

GPU این چیپست هم از نظر قدرت بسیار قابل توحه است. در اطلاعات جدید آمده که GPU این چیپست Mali T880 با فناوریARM  است که همراه با آن یک چیپست صوتی Tensilica Hi-Fi 4 نیز می آید که اگر این اطلاعات درست باشد باید منتظر یکی از فبلت های مدعی بازار  با کیفیت صوتی بالا باشیم.

از دیگر اطلاعات منشتر شده این فبلت حافظه رم ۳ یا احتمالا ۴ گیگابایتی به همراه ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است.

قیمت این فبلت شگفت انگیز نیز در میان این شایعات تازه منشتر شده قرار دارد. شایعات حاکی از قیمت ۵۲۰ دلاری برای مدل ۳۲ گیگابایتی و قیمت ۶۱۰ دلاری برای مدل ۶۴ گیگابایتی است که اگر درست باشد، برای فبلتی با این مشخصات بسیار وسوسه کننده به نظر می رسد.

گفته می شود که فبلت Huawei Mate 8 تا قبل از پایین سال میلادی به صورت رسمی معرفی و عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید