اپل آپدیت iOS 9.1 را با ویژگی های متعدد منتشر کرد - تکفارس 
اپل آپدیت iOS 9.1 را با ویژگی های متعدد منتشر کرد - تکفارس 

اپل آپدیت iOS 9.1 را با ویژگی های متعدد منتشر کرد

احسان عارفی
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 11:53
اپل آپدیت iOS 9.1 را با ویژگی های متعدد منتشر کرد - تکفارس 

اپل بلاخره اولین آپدیت بزرگ (سومین آپدیت کلی) خود را بعد از انتشار iOS 9 در ماه سپتامبر منتشر کرد. این آپدیت که برای دارندگان iPhone، iPad و iPod عرضه شده حاوی بهینه سازی های متعددی است که می تواند تجربه کار با این دستگاه ها را بهبود بخشید.

یکی از این آپدیت ها برای Live Photos است. Live Photos ویژگی جدید اضافه شده در iOS 9 بود که به کاربر اجازه می داد هنگام عکس برداری تا ۱.۵ ثانیه، قبل و بعد از لحظه گرفتن عکس را به صورت فیلم در عکس ذخیره کند که حداقل روی کاغذ قابلیت جالب و کاربردی به نظر میاید اما در عمل آن ۱.۵ ثانیه قبل و بعد عکس برداری فقط شامل بالا اوردن گوشی برای عکس برداری یا لرزش دست یا قرار دادن دوباره گوشی درون جیب می شد.

حال در آپدیت ۹.۱ این مشکل حل شده است و گوشی می تواند تشخیص دهد که اگر مثلا آن ۱.۵ ثانیه شامل پایین آوردن دست بعد از عکس برداری باشد دیگر آن را درون ۱.۵ ثانیه قرار ندهد.

از بهبودهای انجام شده می توان به بهود در اپلیکشن هایCarPlay, Music, Photos, Safari  و Search و همچنین تصحیح در عملکرد مولتی تسکینگ گوشی و نیز حذف باگ های متعدد اشاره کرد.

ویژگی دیگری که در اپدیت ۹.۱ iOS شاهد آن هستیم اضافه شدن بیش از ۱۵۰ اموجی (شکلک های پیامکی) جدید است:

همچنین در این آپدیت شما می توانید نمایش عکس برای مخاطبین خود را فعال یا غیر فعال کنید:

اگر علاقه مند به دریافت این آپدیت شده اید هم اکنون می توانید این آپدیت را برای iPhone, iPad و iPod از طریق آپدیت OTA دانلود کنید. البته طبق معمول ممکن است این آپدیت برای منطقه شما با کمی تاخیر عرضه شود. برای چک کردن اینکه این آپدیت برای گوشی شما در دسترس است یا نه به مسیر Settings > General > Software Update > Download and Installدر گوشی خود مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.