Western Digital کمپانی SanDisk را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار می خرد - تکفارس 
Western Digital کمپانی SanDisk را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار می خرد - تکفارس 

Western Digital کمپانی SanDisk را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار می خرد

احسان عارفی
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 12:53
Western Digital کمپانی SanDisk را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار می خرد - تکفارس 

وسترن دیجیتال در خبری اعلام کرد که قرار است کمگانی سن دیسک، تولید کننده حافظه های داخلی، یو اس بی فلش و کارت های میکرو اس دی را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کند. بدین ترتیب وسترن دیجیتال علاوه بر تولید هارد درایو راه خود را در بازار حافظه های NAND هم هموار می کند.

قیمت هر سهم سن دیسک ۸۶ دلار و ۵۰ سنت است که طبق اعلام بخش اقتصادی خبرگزاری بلومبرگ، سهم سن دیسک ۲/۶ درصد نسبت به سال مالی گذشته رشد داشته ولی سهم وسترن دیجیتال مدت هاست که به همان میزان قبلی خود ثابت مانده است که شاید یکی از دلایل این خرید هم همین مسئله باشد.

حرید سن دیسک توسط وسترن دیجیتال جای پای این کمپانی را در بازار حافظه های NAND بسیار محکم خواهد کرد و به این کمپانی توانایی ساخت حافظه های OnBoard داخلی و مموری کارت های با ظرفیت و سرعت بالا را می دهد. سن دیسک در حال حاضر بعد از سامسونگ و توشیبا سومین تولید کننده حافظه NAND در دنیاست که البته بعد از نهایی شدن این حرید باید آن را یکی از شعبه های وسترن دیجیتال بدانیم.

یکی دیگر از دلایلی که به نظر می آید در خرید سن دیسک توسط وسترن دیجیتال، غول تولید هارد دیسک دنیا، تاثیر داشته است، حرکت آهسته ولی پیوسته دنیا به سمت استفاده ازحافظه های داخلی با سرعت بالا و کوچک باشد، چراکه در سال مالی گذشته فروش هاردهای وسترن دیجیتال ۴ درصد کاهش داشته است.

البته به این زودی ها نباید منتظر حذف نام سن دیسک یا قرار گرفتن نام وسترن دیجیتال بر روی محصولات گذشته سن دیسک باشیم چراکه قرار است مراحل قانونی این خرید و وصول این ۱۹ میلیارد تا ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۶ به طول بیانجامد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.