۱۰ ویژگی که احتمالا در Android N اضافه میشود - تکفارس 
۱۰ ویژگی که احتمالا در Android N اضافه میشود - تکفارس 

۱۰ ویژگی که احتمالا در Android N اضافه میشود

حامد توانا
۲ آبان ۱۳۹۴ - 10:00
۱۰ ویژگی که احتمالا در Android N اضافه میشود - تکفارس 

N؟ تا به الان فقط حرف اول ورژن ۷.۰ اندروید مشخص شده است. قرار است نام کامل آن مخفی بماند ولی با این حال حدس های بسیاری برای نام آن زده شده است؛ نوتلا(Nutella)، نستل(Nestle)، بستنی ناپلئونی(Neapolitan Ice Cream)، کیک پنیر نیویورک!(New York Cheesecake)، گز(Nougat)، نان گردویی(Nut Bread) تعدادی از این حدس ها می باشند! البته با نگاهی به گذشته و اسامی قبلی ورژن های اندروید، این نام ها عجیب بنظر نمی رسند. به هرحال، ما قصد داریم در اینجا به ویژگی هایی اشاره کنیم که ممکن است در اندروید ۷.۰ اضافه شوند.

اندروید ۶.۰ یا Marshmallow عرضه شد و تجربه بزرگ و لذت بخشی را برایمان به ارمغان آورد ولی با اینحال بسیاری از مردم اندروید خود را آپدیت نکردند و اندروید ۵.۰ یا آبنبات چوبی را به آن ترجیح دادند. استدلال آنها این بود که باید بروزرسانی بزرگتری همراه با ویژگی های جدید و متنوعی عرضه شود تا باعث شود اندروید خود را ارتقا دهند، ما نیز حرف آنهارا تایید می کنیم و درست می دانیم.
همانطور که گفتیم، باید “N” و گوگل بتوانند به سخنان جامعه مصرف کننده عمل کنند و ویژگی هایی ارائه دهند که مردم خواهان آن هستند تا بتوانند به موفقیت برسند و ما در اینجا به ۱۰ ویژگی از آنها اشاره می کنیم: (در ادامه، اندروید ۶.۰ را با نماد M و اندروید ۷.۰ را با نماد N نشان می دهیم.)

 

۱. Multi-window (چند پنجره)

این ویژگی بسیار محرمانه و آزمایشی در اندروید Marshmallow بود که به کاربران اجازه می داد تا صفحه نمایش را تقسیم کرده و همزمان از دو برنامه استفاده کنند. این ویژگی در نسخه آزمایشی اندروید M وجود داشت و بسیاری بر این باور بودند که به نسخه رسمی نیز راه پیدا می کند ولی متاسفانه همانطور که می دانید، این ویژگی حذف شد. ما امیدواریم که این ویژگی به اندروید N اضافه شود.

۲. Dark User Interface theme (رابط کاربری تیره)

این ویژگی نیز در نسخه های اولیه اندروید M وجود داشت ولی متاسفانه این ویژگی ناگهان حذف و به نسخه رسمی M راه پیدا نکرد. ما فرض میکنیم گوگل دلایلی را برای حذف آن داشته است. امیدواریم این ویژگی در سال ۲۰۱۶ بازگردد.

۳. Full-blown theme engine (موتور تم تمام عیار)

تم تاریک باعث شد تا فکر کنیم… چرا فقط تم تاریک و روشن؟ چرا موتوری تمام عیار برای تم نباشد تا کاربران دستگاه های stock Android بتوانند تم های دلخواه خود را دانلود کنند و بر روی دستگاه اندرویدی خود اجرا کنند؟ ما می دانیم که طی این سالها اندروید قادر به انجام اینکار بوده است و بسیاری از تولید کنندگان نیز از این ایده بهره برده اند. با اینحال هنوز نسخه وانیل سیستم عامل اجازه چنین شخصی سازی را نمیدهد که باعث شرم است. ما امیدواریم این ویژگی سال آینده اضافه شود.

۴. More feature-rich power menu (ویژگی های بیشتر برای منوی پاور)

این ممکن است ویژگی کوچکی باشد ولی با اینحال مهم است. مدت بسیار زیادی است که رام ها و پوسته های سفارشی گزینه reboot یا راه اندازی مجدد را برای ما در منوی پاور بوجود می آورند؛ همچنین کلید های soft reboot، airplane mode یا هر راه مستقیمی برای دسترسی راحت تر به ریکاوری نیز تا به الان وجود نداشته است. در حالی که گوگل به این موضوع توجه ندارد، ما خواهان اضافه شدن ویژگی های غنی تر و بیشتری در منوی پاور اندروید هستیم. شما چطور؟

۵. On-screen button customization (سفارشی سازی دکمه های صفحه)

stock Android خیلی وقت است که از جهت های ناوبری بر روی صفحه نمایش استفاده می کند اما برخلاف بعضی OEMها که راه حلی برای این مشکل گذاشته اند، اجازه هیچگونه دستگاری در شکل و یا کار آنها را نمیدهد. به عنوان مثال، کاربران مبتنی بر اندروید LG می توانند که مدل و کار دکمه های ناوبری بر روی صفحه نمایش خود را انتخاب کنند. چرا گوگل این اجازه را به کاربران خود نمی دهد؟

۶. Notification LED control (کنترل صفحه ناتیفکشن)

شما می توانید صفحه ناتیفکشن خود را با برنامه های مختلفی مانند Light Flow یا Light Manager مدیریت کنید ولی اضافه شدن تنظیماتی رسمی در اندروید خیلی بهتر خواهد بود.

۷. Decoupling all stock apps to the Play Store (متصل کردن داده تمام برنامه ها به گوگل پلی)

اگرچه گوگل تا به الان بسیاری از برنامه ها را به گوگل پلی متصل کرده است ولی هنوز برنامه هایی هستند که اطلاعات آنها در هیچ کجا یافت نمی شوند. منظور ما اطلاعات تماس ها و مخاطبین است.

۸. Double tap-to-wake (دو ضربه برای بیدار شدن)

ویژگی پنهانی دیگر این بود که شما می توانستید در نسخه آزمایشی M با دوبار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش خاموش، آنرا روشن کنید. باز هم متاسفانه این ویژگی به نسخه نهایی M راه یابی پیدا نکرد. امیدواریم در اندروید N شاهد بازگشت دوباره این ویژگی باشیم.

۹. Skip audio tracks with volume rocker (رد کردن آهنگ با دکمه ولوم)

این ویژگی در موبایل های اندرویدی سفارشی شده رام است که بسیار کاربرپسند برای رد شدن از آهنگ در حال پخش می باشد. دیگر نیاز نیست تا گوشی خود را هنگام پخش موزیک در دست بگیرید!

۱۰. Different wallpapers for the lock and home screens (والپیپر های مختلف برای قفل و صفحه نمایش)

بله، stock Android هنوز به شما اجازه استفاده از والپیپر متفاوتی برای قفل صفحه نمایش را نمی دهد. سوالی که مطرح میشود این است که چرا تا به الان این قابلیت پیاده سازی نشده است؟ اما، با اینحال بهتر از هرگز است…مگر نه؟

*توضیحاتی در رابطه با اصطلاحاتی که در مقاله استفاده شد:

Stock Android: در اصل نرم افزار و رابط طراحی شده ای است برای دوربین های دیجیتالی و گوشی های اندرویدی.

OEM: مخفف عبارت Original Equipment Manufacture می باشد. کارخانه ای است که اصالتا یک محصول را تولید می کند.(دقت کنید طراحی نمیکند)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.