Surface Book ارزان تر با گرافیک Nvidia جدا در راه است - تکفارس 
Surface Book ارزان تر با گرافیک Nvidia جدا در راه است - تکفارس 

Surface Book ارزان تر با گرافیک Nvidia جدا در راه است

احسان عارفی
۱ آبان ۱۳۹۴ - 18:04
Surface Book ارزان تر با گرافیک Nvidia جدا در راه است - تکفارس 

Surface Book مایکروسافت که هنوز نیامده لقب “لپ تاپ بی نهایت” را به آن داده اند افراد زیادی را عاشق خود کرده است. اگر شما از عاشقان آن هستید ولی فکر می کنید Surface Book مایکروسافت با قیمت ۱۷۰۰ دلاری اش کمی گران است پس احتمالا این خبر خوشحالتان خواهد کرد.

با اینکه فقط یک هفته تا عرضه این لپ تاپ تبدیل شونده فرصت باقیست اما ردموندی ها به تازگی خبر از اضافه کردن کانفیگی جدید به خط تولید Surface Book های خود داده اند که قیمت آن کمی کمتر از مدل های پیشین Surface Book خواهد بود. این کانفیگ جدید همان مشخصات مدل قدیمی یعنی پردازندهCore i5  و ۸ گیگابایت رم ولی با ۱۲۸ گیگابایت هارد کمتر را دارد که نسبت به گذشته قیمت محصول را تا ۲۰۰ دلار پایین آورده است.

البته مایکروسافت به همین موضوع بسنده نکرده و کانفیگ دیگری را به همراه یک GPU انویدیا جدا جا سازی شده در کیبورد Surface Book معرفی کرده است که به همراه مدل ۱۲۸ گیگابایتی همان ۱۷۰۰ دلار سابق و به همراه مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۱۹۰۰ دلار قیمت دارد. مسلما وجود یک GPU جدا می تواند قدرت گرافیکی دستگاه را چند برابر و کاربران عاشق قدرت گرافیکی را راضی کند.

بنابراین در این حالت خریدار قدرت انتخاب بیشتری را نسبت به گذشته خواهد داشت. انتخاب مدل ۲۵۶ گیگابایتی یا انتخاب مدل ۱۲۸ گیگابایتی به همراه GPU قوی انویدیا با همان قیمت.

البته این GPU جدا را می توان با کانفیگ Core i7 هم حریداری کرد که با توجه به مقدار ظرفیت هارد، قیمتی بین ۲۱۰۰ تا ۳۲۰۰ دلار خواهند داشت.

اگرچه هنوز مشخص نشده که مدل دقیق این GPU چیست ولی منابع خبر داده اند که قدرت این GPU برابر با قدرت Nvidia GeForce 940M است که البته بهتر بود قدرتی برابر با ۹۵۰M داشت تا ۹۴۰M ولی در هر حال، حق انتخاب بین چند مدل مختلف می تواند برای کاربر بسیار سودمند و مفید باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید