با ۵ گوشی منحصر به فرد از سوی کمپانی های نوپا آشنا شوید - تکفارس 
با ۵ گوشی منحصر به فرد از سوی کمپانی های نوپا آشنا شوید - تکفارس 

با ۵ گوشی منحصر به فرد از سوی کمپانی های نوپا آشنا شوید

رهام بوربور
۲ آبان ۱۳۹۴ - 12:27
با ۵ گوشی منحصر به فرد از سوی کمپانی های نوپا آشنا شوید - تکفارس 

در حال حاضر هر کمپانی شروع به ساخت یک گوشی هوشمند کرده است، بعضی از آنها نیز که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند محصول خود را در سایت هایی چون Kickstarter می گذارند تا بلکم با حمایت مردم بتوانند محصول خود را روانه بازار کنند و لازم به ذکر که بیشتر اوقات نیز در این امر موفق می شوند. در حال حاضر بازار موبایل یکی از داغ ترین بازار ها به شمار می رود.

البته باید بدانید که طراحی و ساخت یک گوشی آنقدر ها هم کار آسانی نیست! زیرا برای رسیدن به قله پیروزی شما باید از موانعی چون کمپانی های بزرگ Samsung و Apple، دست اندرکارانی چون R&D و کمپانی های بزرگ چین یعنی Xiaomi و Meizu بگذرید برای همینم است که معمولا بیشتر گوشی هایی که از سوی شرکت های جدید روانه بازار می شوند با شکست روبرو می شوند مگر اینکه از ایده و طراحی فوق العاده ای بهره ببرند.

البته استثنا در همه جا وجود دارد حتی در صنعت گوشی! برای مثال کمپانی OnePlus با تلاش بسیار توانست سال گذشته چیزی حدود ۱ میلیون گوشی بفروشد، برای همین هم این کمپانی دوباره قصد دارد تا امسال نیز به رقابت بپردازد تا شاید بتواند پیروزی سال گذشته را دوباره کسب کند. حال ما در صدد بر آمدیم تا به شما ۵ گوشی منحصر به فرد از سوی کمپانی های نوپا را معرفی کنیم.

NextBit Robin

NextBit Robin

Robin اولین گوشی هوشمندی که از سرویس cloud بهره می برد. این گوشی هوشمند دارای یک حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و همچنین از ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان آنلاین نیز بهره می برد. لازم به ذکر که این سرویس در قالب یک برنامه نیست بلکه با خود گوشی یک پارچه شده است. این سرویس به شما این امکان را می دهد تا برنامه های بلا استفاده را پاک کنید و دوباره زمانی که به آنها نیاز داشتید به راحتی بازیابیاشان بکنید. مشخصات این گوشی هوشمند عبارت اند از: یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ x 1920، پردازنده Snapdragon 808، حافظه رم ۳ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی (با بهره برداری از قابلیت فوکوس اتوماتیک) و یک حسگر اثر انگشت. برای این گوشی هوشمند قیمتی معادل ۳۹۹ دلار در نظر گرفته شده است و از ژانویه برای پیشخریدکنندگان ارسال خواهد شد.

Obi Worldphone SF1

Obi Worldphone SF1

از این گوشی هوشمند مدیر عامل سابق شرکت Apple یعنی John Sculley حمایت می کند، پرچمدار Obi قیمتش کمتر از ۲۰۰ دلار است اما با اینکه از قیمت پایینی برخوردار است باز هم از طراحی جذابی بهره می برد. مشخصات این گوشی هوشمند عبارت اند از: صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن FULL HD، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، پشتیبانی از دو سیم کارت، ظرفیت باتری معادل ۳۰۰۰ mAh (با هر بار شارژ شما می توانید چیز حدود ۱۰ ساعت ویدئوای با کیفیت HD بر روی آن پخش کنید). متاسفانه این گوشی هوشمند راهی بازار ایالات متحده نخواهد شد اما در کشور هایی نظیر ویتنام، اندونزی، تایلند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کنیا، نیجریه، تانزانیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، ترکیه و هند برای خرید در دسترس خواهد بود.

Ubik Uno

Ubik-Uno

گوشی هوشمند Ubik Uno شباهت زیادی به OnePlus 2 دارد اما یکی از تفاوت های اصلی آن این است که از بدنه ای بسیار نازک بهره می برد و در حین حال نسبت به بدنه از یک صفحه نمایش بزرگ بهره مند است. این گوشی هوشمند قیمتی معادل ۳۴۵ دلار خواهد داشت. ولی حامیان اولیه می توانند با پرداخت قیمتی معادل ۲۸۰ دلار به این گوشی هوشمند دسترسی پیدا کنند. مشخصات این گوشی هوشمند عبارت اند از: صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن FULL HD، پردازنده octa-core MediaTek، حافظه رم ۳ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی (با بهره برداری از سنسور IMX230 ساخته شده توسط کمپانی Sony)، دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی، سیستم عامل Android 5.1 Lollipop، ظرفیت باتری معادل ۳۱۰۰ mAh.

Turing Phone

Turing Phone

این گوشی هوشمند از “Liquidmorphium” آلیاژ فلزی ساخته شده است. گوشی هوشمند Turing Phone برای نخبگان تبلیغ ساخته شده است و از سیستم های تصدیق هویت و پایان نامه رمزنگاری نیز بهره می برد. این گوشی هوشمند از اتصال شارژ Magstream نیز بهره می برد و همچنین این گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت نیز است. مشخصات Turing Phone عبارت اند از: صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن FULL HD، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، حافظه رم ۳ گیگابایتی، باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر با ظرفیتی معادل ۳۰۰۰ mAh، پردازنده Snapdragon 801.گوشی هوشمند Turing Phone در سه مدل مختلف راهی بازار خواهد شد، مدل های آن عبارت اند از مدل ۱۶ گیگابایتی با قیمتی معادل ۶۴۰ دلار، مدل ۶۴ گیگابایتی با قیمتی معادل ۷۴۰ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمتی معادل ۸۷۰ دلار. این گوشی هوشمند در دسامبر روانه بازار خواهد شد.

Fairphone 2

Fairphone 2

مشخصات گوشی هوشمند Fairphone 2 عبارت اند از : پردازنده Snapdragon 801، حافظه رم ۲ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از دو سیم کارت، باتری با ظرفیتی معادل ۲۴۲۰ mAh، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی. طبق گفته این کمپانی در صورتیکه با این گوشی هوشمند چیزی حدود ۵ سال کار کرده باشید شما می توانید قطعات گوشی هوشمند را مبادله کنید به جای اینکه آنرا دور بی اندازید و یک گوشی هوشمند جدید بخرید. این گوشی هوشمند با محیط زیست نیز سازگار است. لازم به ذکر که برای خرید Fairphone 2 باید ۵۸۳ دلار بپردازید. این گوشی هوشمند در دسامبر راهی بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.