نحوه‎ی تعویض بند Apple Watch - تکفارس 
نحوه‎ی تعویض بند Apple Watch - تکفارس 

نحوه‎ی تعویض بند Apple Watch

محمدرضا پاشازاده
۴ آبان ۱۳۹۴ - 12:00
نحوه‎ی تعویض بند Apple Watch - تکفارس 

Apple Watch در مدل‌‌های قیمتی فراوانی وجود دارد و تغییرات زیادی نیز می‌توان روی مدل بند ساعت Apple انجام داد. شما نیازی به پرداخت هزینه به شرکت Apple برای تغییر بند ساعت نخواهید داشت، به همین ترتیب شما می‌توانید آن را با هزاران مدل دیگر مبادله کنید. در این عنوان ما به شما نحوه‌ی‌ این کار را نشان خواهیم داد.

به چه علت این کار را انجام می‌دهیم

دلایل بسیار زیادی برای اینکه شما تصمیم به جدا کردن و تغییر بند Apple Watch خود گرفته‌اید وجود دارد، اما تقریبا همه‌ی آنها ممکن است برای شما هزینه‌بر باشد. تمامی مدل های Apple Watch در کنار هم از لحاظ شکل بدنه و بند یکسان هستند. اگر شما ۱۷.۰۰۰$ برای مدل طلای Apple Watch یا ۳۴۹$ برای مدل ورزشی آن هزینه کرده باشید، مسلما آنها از لحاظ ساختار یکسان هستند، اجزای مشابه، برنامه های مشابه، و سیستم عامل مشابه.

این روشن است که اکثر مردم از پرداخت هزینه‌ برای مدل‌های سطح بالا، تنها برای دریافت یک بند یا اجزای متفاوت ناراضی هستند. خرید بند ساعت از فروشگاه خیلی کمتر برای شما هزینه خواهد داشت. ما این کار شجاعانه را با تعویض قاب استیل Apple Watch با نمونه‌ی طلایی آن انجام دادیم.

با این که تعویض بند Apple Watch بسیار آسان است( و حتی نیازی به ابزار خاص ندارد)، چالش اصلی این است که تصمیم بگیرید آن را با چه چیزی تعویض کرده و یک بند جایگزین مناسب که به درستی با بدنه‌ی ساعت شما مطابق و تراز باشد انتخاب کنید.

اجازه دهید که نگاهی به چگونگی جدا کردن بند و چگونی جایگزین کردن آن با یک بند دیگر داشته باشیم، و چگونه آن را با یک سازگار کننده جایگزین کنیم که قادر به استفاده از هر نوع بند استاندارد دیگری باشیم.

چگونه بند Apple Watch خود را تعویض کنیم

جدا کردن بند Apple Watch خیلی آسان است. در واقع آنقدر آسان که فرایند آن ما را شگفت زده کرد. این هیچ گونه شباهتی به ساعت های سنتی که برای جدا کردن بند نیاز به ابزار هرچند جزئی دارند را ندارد.

ximg_562902874d77f.jpg.pagespeed.ic.6h1sttFksh

برای جدا کردن بند، به آرامی Apple Watch را روی دست خود به پشت برگردانید، همانطور که در شکل بالا می‌بینید، دکمه‌های بیضی‌شکل کوچک درلبه‌ی بالا و پایین بدنه‌ی ساعت را پیدا کنید، با انگشت خود به آرامی آنها را به داخل فشار داده و بندهای کشویی را به اطراف بکشید. (تا زمانی که دکمه ها را می‌فشارید فرقی نمی‌کند که بندها را به راست یا چپ بکشید)

img_562902efdbe29

زمانی که بند‌ها از ساعت جدا شد، شما می‌توانید مکانیزمی که بندها را توسط شیار برآمده‌ی پلاستیکی کوچکی تحت فشار فنر نگه داشته را ببینید. (فشار دادن دکمه بر روی بدنه‌ی ساعت باعث فشار آوردن به برآمدگی پلاستکی شده و شما را قادر به جداسازی بند‌ها از ساعت می‌کند).

نصب کردن بند مخصوص  Apple Watch

بندهای جایگزین به دو شکل در دسترس هستند: بندهای اختصاصی Apple Watch و بندهایی که توسط یک اتصال دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. بندهای اختصاصی Apple Watch، بندهای کاملی اند که شامل اتصال دهنده‌ی یکپارچه و جدایی ناپذیر برای بدنه‌ی Apple Watch می‌باشند. (دقیقا مانند بندهای کارخانه ای Apple Watch).

ximg_5629035b9b32e.jpg.pagespeed.ic.VfV9X8z-Gw

در اینگونه موارد نصب کردن بند بسادگی جدا کردن بند می‌باشد، همانطور که در بخش قبل عمل کردیم، بند جدید را از کناره ها به داخل بدنه‌ی Apple Watch بکشید.

img_562903bb4c832

تصویر بالا بند Spigen( نام یکی از بندهای اختصاصی Apple Watch) را، که ما از آن در این آموزش استفاده کردیم نمایش داده و به خوبی قرارگیری بند در بدنه‌ی Apple Watch نمایان است، و تزئینات کناره‌ی بند بسیار شبیه به بند Apple Watch ورزشی است. در تصویر بالا بند Spigen به سمت چپ ساعت و بند استاندارد Apple Watch به سمت راست بدنه متصل است.

نصب کردن اتصال دهنده‌ی بندهای عمومی

درحالی که برخلاف محبوبیت Apple Watch تعداد کمی از بندهای اختصاصی Apple Watch موجود است، این قطعه‌ی کوچک توانایی رقابت با تعداد شیارهای ساعت های معمولی را ندارد. اگر شما قصد خرید یک بند معمولی را برای ساعت خود دارید، شما نیاز به خرید یک اتصال دهنده که شکل پین های اصلی Apple Watch را به بدنه‌ی ساعت شما برای اتصال بندهای معمولی می‌دهد، را دارید.

img_56290475a0aca

استفاده از یک اتصال‌گر به دلیل این‌که به یک پیچ گوشتی و یک دست ثابت نیاز دارد، کمی سخت تر از حالت قبلی است. اما نیاز به زحمت زیادی ندارد. اتصال دهنده های بسیاری در فروشگاه ها موجود هستند، اما طراحی همه آنها یکی است. قطعه‌ای وجود دارد که از برآمدگی های پلاستیکی اتصال دهنده‌ی Apple Watch تقلید می‌کند و بعد دو قطعه‌ی L شکل موجود است که به یکدیگر متصل شده و در بدنه‌ی اصلی اتصال دهنده پیچ می‌شوند. همین که دو قطعه‌ی L شکل را متصل کردیم، این روشی است که بند ساعت را به شکل سنتی به Apple Watch وصل می‌کنید.

img_562904d2a1d95

در عکس بالا یک آداپتور ضدزنگ که با یک بند مونتاژ شده را می‌بینید، مشاهده می‌کنید که چطور قطعات L شکل می‌توانند به شکل معمول به بدنه‌ی اصلی اتصال‌گر متصل شوند.

img_5629058e3916c

و این هم یک اتصالگر ضدزنگ که در بدنه‌ی خاکستری یک Apple Watch قرار گرفته. ما از قصد از یک اتصالگر با رنگ براق استفاه کردیم که شما نسبت و تراز بودن آن را با انصال گر ساعت خود مشاهده کنید. توجه داشته باشید که چطور لبه های اتصالگر بدون هیچ برآمدگی و بسیار صاف درست شده.

در خرید بند و اتصال دهنده‌ی بند دقت کنید

یک چیزی که ما در زمان خرید بندها و اتصال‌گرها به اندازه کافی به آن توجه نمی‌کنیم ضرورت خواندن و بررسی محصول است. با تشکر از شرکت روند رشد شرکت Apple فروشگاه از بندها و اتصال‌گرها در انواع کیفت گوناگون در فروشگاه موجود می باشد. فروشندگان همه چیز را به حراج گذشته اند، از بندهای همراه با اتصالگر ۱۰ دلاری تا بندها با اجزای کامل ۵۰ دلاری.

یک مثال کامل ار اهمیت خواندن بررسی های محصول، اتصالگر Stouch می‌باشد که ما امروز در هنگام جست و جو خریداری کردیم( و اتصالگر به شکل قطعات در بخش قبلی دیده شد). بیشترین بررسی ها در وبسایت آمازون این را بیان می‌کند که اتصالگری که ما خریداری کردیم، اتصالگر خاکستری، از لحاظ رنگ همخوانی داشته ولی از لحاظ براق بودن خیر).

مطمئنا هنگامی که آن را خریداری کردیم خاکستری مناسبی بود اما کمی پولیش نیاز بود، لعابکاری. اگر تمایل دارید این چیزی است که شما به سادگی می‌توانید آن را حل کنید با کمی پودر صابون، اما اگر ما با کمی دقت بیشتر بررسی محصول را می‌خواندیم این ممکن بود که بند دیگری انتخاب کنیم.

(برای ثبت این کار، اتصالگر Stouch بسیار با کیفیت بوده و به خوبی با ساعت متناسب است و تنها شکایت ما عدم براقیت آن است).

در تجربیات آزمایشی ما در مجموعه‌ی بزرگی از بندها و اتصالگرها ما حتی یک محصولی که از قوانین خارج بوده و شرایط مناسبی نداشته باشد، اما قطعا این را یافتیم که وقتی به زمان انتخاب رنگ می‌رسد، انتخاب رنگ مناسب بسیار سخت است.

همراه با خواندن بازبینی ها برای بررسی سازگاری و رنگ های مدلی که شما خریداری می‌کنید، مساله‌ی مهم دیگری که باید به آن توجه کنید سایز انتخابی شما می‌باشد. Apple Watch ها در سایز های ۳۸ و ۴۲ میلیمتری موجود می‌باشند، خرید سایز اشتباه بسیار آسان است. ما این را نخواهیم گفت که ما سایز اشتباهی را سفارش داده‌ایم، اما آن را هم انکار نمی‌کنیم. قبل از فشار دادن دکمه‌ی خرید، برای بار دوم سایز سفارشی را بررسی کنید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.