در پی رسوایی مالی، توشیبا بخش تولید سنسور دوربین های خود را به سونی می فروشد - تکفارس 
در پی رسوایی مالی، توشیبا بخش تولید سنسور دوربین های خود را به سونی می فروشد - تکفارس 

در پی رسوایی مالی، توشیبا بخش تولید سنسور دوربین های خود را به سونی می فروشد

احسان عارفی
۳ آبان ۱۳۹۴ - 11:46
در پی رسوایی مالی، توشیبا بخش تولید سنسور دوربین های خود را به سونی می فروشد - تکفارس 

همه ما از موقعیت نه چندان خوب سونی در صنعت موبایل و موقعیت شکوهمندش در ساخت سنسورهای دوربین آگاهیم. همین که سنسور دوربین ۹۰ درصد گوشی های هوشمند بازار از آیفون گرفته تا سری های گلکسی سامسونگ همگی ساخت سونی اند نشان از برتری سونی در این صنعت دارد.

البته توشیبا، دیگر غول تکنولوژی ژاپنی هم دستی در ساخت سنسورهای دوربین دارد و اتفاقا سنسورهای بسیار خوبی نیز تولید می کند ولی با توجه به اخبار و اتفاقات اخیر پیش آمده برای توشیبا شنیدن فروش بخش سنسور دوربین های خود اصلا چیز عجیبی نیست.

ماجرا از رسوایی مالی شرکت توشیبا شروع شد، جایی که توشیبا عمدا و به دروغ به سهام داران خود اعلام کرده بود که به ۱.۲ میلیارد سود در سال مالی رسیده است در حالی که در واقع در حال ضرر دهی بود. بعد از لو رفتن این ماجرا به مطبوعات این مسئله باعث استعفای مدیر عامل این شرکت، Hisao Tanaka، و دو تن از مدیران ارشد دیگر توشیبا شد. بعدها حتی مشخص شد که توشیبا ۶ سال متوالی این رویه دروغ پردازی را تکرار کرده است و حال به نقطه وقت ماجرا می رسیم، جایی که ارزش توشیبا ۴۴۲ میلیون دلار افت کرده، سهام دارانش شاکی اند و اصلا وضعیت خوبی در بازار تکنولوژی ندارد.

حال خبر رسیده که سونی قصد دارد بخش تولید سنسورهای دوربین توشیبا را به قیمت ۱۶۵ میلیون دالار خریداری کند تا توشیبا بتواند بخشی از مشکلات مالی اش را حل کند. اگرچه فعلا هیچ کدام از این دو شرکت این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده اند اما می توان انتظار داشت که به زودی بیانیه ای مشترک از طرف سونی و توشیبا در تایید این زمینه منتشر شود.

تحلیل گران اقتصادی خبر داده اند که اگر این رویه برای توشیبا ادامه پیدا کند، کم کم می شود انتظار داشت که توشیبا برای همیشه با دنیای تکنولوژی خداحافظی کند و دیگر شاهد لوگوی این برند قدیمی در بازار نباشیم.

شما چه فکر می کنید؟ آیا توشیبا می تواند دوباره روی پاهای خویش بایستد یا باید برای همیشه با برند محبوب توشیبا خداحافظی کنیم؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.