همه چیز در مورد Android Pay - تکفارس 
همه چیز در مورد Android Pay - تکفارس 

همه چیز در مورد Android Pay

رهام بوربور
۳ آبان ۱۳۹۴ - 15:55
همه چیز در مورد Android Pay - تکفارس 

همه ما میپنداریم که در سال ۲۰۲۵ دیگر ماشین ها پرواز خواهند کرد و فردی از پیتزا خشکبار پرده برداری خواهد کرد اما در حال حاضر هم علم و تکنولوژی توانسته برخی از این ایده ها را در زمان حال نیز به تصویر بکشد. یکی از آنها پرداخت پول با گوشی هوشمند که واقعا غیر قابل باور است. اما باید بگویم که این قابلیت در گوشی های هوشمند Android پیاده سازی شده و روز به روز در حال توسعه است.

Android Pay یکی از کارآمدترین برنامه های گوشی های هوشمند Android به شمار می رود. کمپانی Google در اوایل امسال بود که از این برنامه به طور رسمی پرده برداری کرد. با داشتن این برنامه بر روی گوشی هوشمند خود دیگر حتی نیاز نیست کارت عابر بانک خود را نیز با خود حمل کنید. پرداخت از این طریق از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر شما می توانید در چندین خرده فروش ایالات متحده از این نوع پرداخت استفاده کنید و برای آندسته از افرادی که هنوز از این برنامه اطلاعاتی ندارند باید بگویم که در ادامه با همه چیز در مورد این  برنامه  آشنا خواهند شد.

چه دستگاه هایی با Android Pay سازگارند؟

side

برای اینکه شما از Android Pay استفاده کنید باید سیستم عامل گوشی هوشمندتان ورژن Android 4.4 و به بالا باشد و لازم به ذکر که اگر گوشی هوشمند خود را چند سال پیش خریداری کرده اید باید برای استفاده از این برنامه حتما آنرا با پتلفرم پرداخت Google سازگار سازید. برای اینکه به ورژن سیستم عامل گوشی هوشمند خود پی ببرید فقط کافی است که به این بخش بروید تنظیمات < درباره گوشی.

خب حال باید ببینید که آیا گوشی هوشمند شما روت است یا نه! اگر گوشی هوشمند شما روت باشد شما باید برای تنظیم کردن Android Pay آنرا غیر فعال کنید و سپس بعد از انجام تنظیمات می توانید دوباره آنرا فعال کنید. لازم به ذکر افرادی که گوشی هوشمند Nexus را دارند باید مطمئن شوند که bootloader آنها قفل است + اینکه آنها برای استفاده از این برنامه حتما باید حافظه ROM کافی نیز داشته باشند، وگرنه به مشکل برخواهند خورد.

از همه مهمتر برای داشتن این برنامه گوشی هوشمند شما حتما باید از قابلیت NFC (رادیویی که باعث برقراری ارتباط با کارت خوان ها می شود) نیز پشتیبانی کند، مثلا اگر گوشی هوشمند OnePlus 2 را دارید باید بگویم که نمی توانید از این برنامه استفاده کنید زیرا این گوشی هوشمند فاقد قابلیت NFC است. ناگفته نماند که اگر گوشی هوشمند شما از قابلیت NFC پشتیبانی می کند حتما مطمئن شوید که گزینه رادیو NFC در تنظیمات گوشی هوشمند شما فعال است.

همچنین قابل توجه است که برای کار با برنامه Android Pay نیازی به این نیست که گوشی هوشمندتان از حسگر اثر انگشت برخوردار باشد. البته مطمئنا زمانیکه گوشی هوشمند شما حسگر اثر انگشت داشته باشد از لحاظ امنیت بهتر است اما اگر هم که گوشی هوشمندتان فاقد حسگر اثر انشگت نگران نباشید زیرا می توانید از PIN استفاده کنید.

ناگفته نماند که در حال حاضر ساعت های هوشمند Android از این برنامه پشتیبانی نمی کنند، طبق گفته کمپانی در آینده ساعت های هوشمند Android نیز از این برنامه پشتیبانی خواهند کرد، هنوز زمان پشتیبانی آن مشخص نشده اما همانطور که ذکر شد این برنامه فعلا با استفاده از رادیو NFC کار می کند بنابراین هر وقت که این برنامه دیگر نیازی به رادیو NFC نداشته باشد آن زمان است که ساعت های هوشمند نیز از این برنامه پشتیبانی می کنند.

در کجا ها می توان از Android Pay استفاده کرد؟

logos2

در حال حاضر Android Pay فقط در ایالات متحده کار می کند، این واقعا نا امیدکننده است اما همانطور که می دانید بازار این برنامه در حال داغ شدن است و بنابراین زمانیکه وقت رقابت فرا برسد کمپانی Google دست به کار خواهد شد و ممکن که فروشگاه های سراسر جهان از Android Pay پشتیبانی بکنند. همانطور که گفتیم “ممکن” این اتفاق بی افتد بنابراین این موضوع هنوز تائید نشده است.

یکی از راه هایی که پی ببرید که جایی از پرداخت با استفاده از این برنامه پشتیبانی می کند یا نه این است که ببینید بر روی شمارنده آنها لوگوی Android Pay قرار دارد یا نه! خبر خوشحال کننده این است که به زودی برنامه هایی چون Airbnb, Etsy, Expedia, TripAdvisor و Uber از این برنامه پشتیبانی خواهند کرد و به راحتی شما می توانید از پلتفرم Google مبلغ مد نظر را پرداخت کنید. در حال حاضر کارت خوان های زیر از Android Pay پشتیبانی می کنند.

brands

چه کارت های عابر بانکی از Android Pay پشتیبانی می کنند؟

Android Pay با بیشتر کارت های عابر بانک ایالات متحده کار می کند – از جمله این کارت های عابر بانک می توان به Visa, MasterCard, Discover و American Express اشاره کرد. در ادامه می توانید لیست کامل کارت های عابر بانکی که از این برنامه پشتیبانی می کنند را مشاهده کنید:
American Express
Bank of America
Capital One (Coming Soon)
Citibank
Discover
Navy Federal Credit Union
PNC
Regions
USAA
U.S. Bank
Wells Fargo

آیا پرداخت با Android Pay امن؟

همانطور که می دانید هیچ سیستم الترونیکی ۱۰۰% امن نیست، اما باید بگویم که پرداخت با Android Pay از امنیت بالایی برخوردار است. یکی از دلایل امن بودن آن این است که هنگام پرداخت با این برنامه اطلاعات واقعی کارتتان ارسال نخواهد شد. حال شاید با خود بگویید که چگونه چنین چیزی ممکن است؟! خب باید بگویم که این برنامه برای پرداخت از یک شماره حساب مجازی با یک بار کد تائید استفاده می کند. بنابراین زمانیکه دوربین مدار بسته ای نیز در مکان باشد نمی تواند به اطلاعات کارت شما دسترسی پیدا کند و همچنین اگر گوشی خود را گم کنید با استفاده از مدیریت دستگاه Android به راحتی می توانید این برنامه را قفل کنید یا اینکه آنرا به طور کلی پاک کنید.

اینطور که پیداست برنامه خوبی است! خب حالا چجوری از این برنامه استفاده کنم؟

ezgif-3929387040

طریقه کار با Android Pay نسبتا ساده است. ابتدا مطمئن شوید گوشی هوشمند شما از آن پشتیبانی می کند سپس آنرا از طریق فروشگاه اینترنتی Play Store دانلود کنید. خب بعد از نصب این برنامه با یک صفحه روبرو می شوید که در آن باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. سپس شما می توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود کارتتان را اسکن کنید و یا اینکه می توانید اطلاعات کارت خود را به صورت دستی وارد کنید. یکی از امکانات این برنامه این است که شما می توانید اطلاعات چند تا کارت های عابر بانکی خود را نیز بنویسید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی به به کارت عابر بانکی مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر که برای پرداخت به وسیله این برنامه نیازی به باز کردن این برنامه ندارید بلکه فقط کافی است قفل گوشی هوشمند خود را باز کنید و گوشی هوشمند خود را در جلوی کارت خوان نگاه دارید. ناگفته نماند که اگر از خرید خود پشیمان شدید باید ۴ رقم آخر حساب مجازی خود را به یاد داشته باشید تا پول دوباره به حسابتان برگردد. علاوه بر این به یاد داشته باشید که حتما رسید را نیز از فروشنده تحویل بگیرید.  همچنین اگر کارت عابر بانکی شما در لیست فوق قرار ندارد، با این حال، این برنامه به شما این امکان را می دهد تا برای مدت محدودی بتوانید پرداخت های خود را به این صورت انجام دهید.

لینک دانلود برنامه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.