مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ PC ها را به طور اتوماتیک به ویندوز ۱۰ بروزرسانی می کند - تکفارس 
مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ PC ها را به طور اتوماتیک به ویندوز ۱۰ بروزرسانی می کند - تکفارس 

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ PC ها را به طور اتوماتیک به ویندوز ۱۰ بروزرسانی می کند

نیما مدرس
۸ آبان ۱۳۹۴ - 22:41
مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ PC ها را به طور اتوماتیک به ویندوز ۱۰ بروزرسانی می کند - تکفارس 

مایکروسافت در سه ماه گذشته در بخش ویندوز بسیار موفق ظاهر شده است و توانسته است سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز ۱۰ را بر روی ۱۱۰ میلیون دستگاه نصب کند. اما به نظر می رسد مایکروسافت در رابطه با شیوه ارائه این ویندوز به مشتریان تغییر عقیده داده است.

تا کنون شیوه دریافت این سیستم عامل به صورت یک بروزرسانی انتخابی بوده است به این معنا که شما در لیست بروزرسانی های ویندوز خود دریافت ویندوز ۱۰ را به عنوان یک گزینه پیشنهادی می دیدید که میتوانستید ویندوز ۷ یا ۸.۱ خود را به ویندوز ۱۰ تبدیل کنید.

به گفته مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ این روش تغییر می کند و ویندوز قدیمی شما به صورت خورکار ویندوز ۱۰ را دانلود می کند. به تعریفی دیگر دریافت ویندوز ۱۰ تا کنون در بخش ‘Optional Update’ یا “بروزرسانی اختیاری” قرار داشته است اما در سال ۲۰۱۶ این بروزرسانی در بخش ‘Recommended Update’ یا “بروزرسانی توصیه شده” قرار میگیرد. قرار گرفتن ویندوز ۱۰ در بخش بروزرسانی توصیه شده، به این معنا است که ویندوز قدیمی هر زمان که بروزرسانی خودکار فعال باشد شروع به دانلود ویندوز ۱۰ خواهد کرد.

گرچه نصب شدن این ویندوز جدید بر روی ویندوز قدیمی شما کاملا بدون مداخله کاربر نخواهد بود، مایکروسافت به روشنی بیان کرد “این کاملا به انتخاب شما بستگی دارد که آیا نصب ویندوز ۱۰ را ادامه دهید یا خیر” گرچه قرار گرفتن این ویندوز در بخش بروزرسانی های توصیه شده، در هر صورت باعث می شود ویندوز ۱۰ دانلود شود که ممکن است برای کسانی که محدودیت دانلود دارند مشکلاتی را ایجاد کند.

مایکروسافت همچنین قصد دارد امکان نصب این ویندوز را از طریق USB و همچنین فایل ISO بر روی DVD را به کاربران را برای نصب هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی و ورژن های خانگی و حرفه ای، بدهد.

مایکروسافت همچنین برنامه ای برای کسانی که از ویندوز های دزدی استفاده می کنند دارد تا باعث شود افراد بیشتری به خرید نسخه اصلی ویندوز ۱۰ ترقیب شوند، از جمله این کارها قرار دادن گزینه خرید با یک کلید در منو فعال سازی ویندوز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید