فیلیپس رسما ۲ گوشی خود را با ویژگی SoftBlue معرفی کرد - تکفارس 
فیلیپس رسما ۲ گوشی خود را با ویژگی SoftBlue معرفی کرد - تکفارس 

فیلیپس رسما ۲ گوشی خود را با ویژگی SoftBlue معرفی کرد

احسان عارفی
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 19:29
فیلیپس رسما ۲ گوشی خود را با ویژگی SoftBlue معرفی کرد - تکفارس 

تا حالا شده که با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی خود، چشم هایتان احساس خستگی یا سوزش کند و یا اینکه تنظیم خوابتان به هم خورده باشد؟ همان طور که ممکن است بدانید؛ دلیل همه این پدیده ها چیزی نیست جز طیف نور آبی رنگ ساطع شده از صفحه نمایش های بزرگ گوشی شما. شاید قبل ها که گوشی های لمسی با صفحه نمایش های بزرگ رسم نبود چنین مشکلاتی نیز کمتر پیش می آمد ولی حالا کار تا جایی پیش رفته است که محققان توصیه کرده اند که در شب و تا ۲ ساعت قبل از خواب از گوشی های هوشمند خود استفاده نکنید.

البته راه حل های نرم افزاری متعددی نیز وجود دارند که تا حدی این مشکلات را حل می کنند؛ مثلا اپلیکیشن هایی مانند Bluelight Filter یا Twilight در GooglePlay وجود دارند که با فعال گردن آن ها، نور آبی یا هر نور دیگری که احساس می کنید چشم تان را اذیت می کند را حذف می کنند.

اما حالا فیلیپس دست به کار شده و ۲  مدل از گوشی های خود را با نام Sapphire S616 و Sapphire Life V787 در چین رونمایی کرده است که در صفحه نمایش خود قابلیتی با نام SoftBlue دارند. طبق گفته فیلیپس، این صفحه نمایش های مجهز به SoftBlue می توانند نور آبی را تا ۸۶ درصد کاهش دهند و در نتیجه مشکلات ذکر شده را برای کاربران تا حد زیادی حل کنند. هرچه باشد در بازار فوق العاده رقابتی و اشباع شده گوشی های هوشمند، اگر قرار باشد یک تولید کننده وارد این بازار شود باید یا قابلیت منحصر به فردی را برای گوشی های خود در نظر بگیرد و یا اینکه قیمت پایینی را به خریداران پیشنهاد کند که فیلیپس سعی کرده هر دوی این موارد را رعایت کند.

گوشی Sapphire S616 مجهز به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع IPS و با رزولیشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ قول اچ دی و پردازنده ۸ هسته ای MT6753  ساخت MediaTek به همراه پردازنده گرافیکی Mali-T720 است. همچنین این گوشی دارای ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات میکرو اس دی برای افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت می باشد.

از سایر مشخصات این گوشی می توان به دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی با گشایش دیافراگم f/2.0 و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد که به گفته فیلیپس می تواند سلفی های عریضی (Wide) را بیاندازد. سیستم عامل این گوشی آندروید ۵.۱ و شبکه اتصالاتی آن ۴G است. قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده ۲۲۲ دلار می باشد.

اما گوشی دیگر فیلیپس یعنی Sapphire Life V787، مشخصاتی شبیه Sapphire S616 که در بالا ذکر شد را دارا می باشد ولی با چند تفاوت مهم: اول اینکه دارای باطری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی آمپری است که از تکنولوژی Xenium خاص خود فیلیپس استفاده می کند و می تواند تا ۴۷ ساعت زمان مکالمه را به ارمغان بیاورد. همچنین Sapphire S616 از صفحه نمایش کوچک تر ۵.۰ اینچی  بهره برده که با رزولیشن فول اچ دی خود غلظت پیکسل ها را تا ۴۴۱ppi  بالا می برد که هنوز مشخص نیست پوشی با چنین سایزی چگونه قرار است باطری ۵۰۰۰ میلی آمپری را در خود جای دهد. و در آخر هم دوربین پشتی این گوشی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره و focus اتوماتیک ۰.۲ ثانیه ای می باشد.

طبق گفته فیلیپس قرار است هر دوی این گوشی ها تا اواخر ماه جاری در چین عرضه شوند. احتمال این که این گوشی ها در آمریکا و اروپا عرضه شوند بسیار پایین است، جایی که فیلیپس را بیشتر با محصولاتی مانند لامپ های LED و محصولات صوتی تصویری می شناسند . البته فعلا این مسئله به صورت رسمی تایید نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.