شکست اپل در میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۵ توسط سامسونگ - تکفارس 
شکست اپل در میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۵ توسط سامسونگ - تکفارس 

شکست اپل در میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۵ توسط سامسونگ

احسان عارفی
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - 00:24
شکست اپل در میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۵ توسط سامسونگ - تکفارس 

باز هم اخبار مربوط به رقابت سامسونگ و اپل…و حال در تازه ترین اخبار آمده است که ظاهرا اپل در فروش گوشی های هوشمند در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ از سامسونگ عقب مانده است. البته همان طور که پیش تر هم برایتان گفته بودیم سامسونگ بعد از ۲ سال موفق شده بود به اولین افزایش در سود دهی فروش محصولات خود دست یابد چرا که مدت ها بود که سود سامسونگ ثابت مانده بود.

طبق آمار جدید منتشر شده، سامسونگ موفق شده است طی ماه های تیر، مرداد و شهریور تعداد ۸۳.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند که این رقم معادل سهم ۲۳.۷ درصدی از کل بازار گوشی های به فروش رفته در جهان می باشد که بدین ترتیب، سامسونگ خود را در رتبه نخست فروشندگان گوشی هوشمند قرار می دهد. این موفقیت در حالی رخ می دهد که بازار جهانی گوشی های هوشمد نسبت به سال گذشته ۳۵۴.۲ میلیون (یا ۹.۵ درصد) گسترش داشته است. اما اپل، رقیب همیشگی و سر سخت سامسونگ که در رتبه دوم قرار می گیرد، موفق شده در همین بازه زمانی ۴۸ میلیون آیفون را به فروش برساند که معادل سهم ۱۳.۶ درصدی از کل بازار گوشی های هوشمند به فروش رفته در جهان است.

این تعداد فروش سامسونگ بالاترین تعداد فروش ثبت شده از زمان سه ماه اول ۲۰۱۴ است که تحلیل گران دلیل آن را عرضه و فروش میان رده هایی مانند Galaxy A8 و Galaxy J5 می دانند.

اگر چه ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که کمپانی اپل فقط ۲ مدل پرچم دار، یکی گوشی iPhone 6s و دیگری فبلت iPhone 6s Plus را در سبد گوشی های سالانه خود جای داده است؛ در حالی که سامسونگ مدل های بسیاری از میان رده و پایین رده های تایزنی گرفته تا ۴ مدل پرچم دار را به خریداران پیشنهاد می کند. سامسونگ همیشه سعی داشته با اشباع بازار از محصولات خود فروش بالایی را تجربه کند که ظاهرا این سیاست موفقت آمیز هم بوده است.

سامسونگ در حالی در فروش گوشی های هوشمند از اپل جلو افتاده که همچنان در فروش ساعت های هوشمند از اپل عقب است و سعی دارد با فروش ساعت تایزنی Gear S2 کمی خود را به اپل نزدیک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.