اجبار Facebook به کارکنانش: آیفون ممنوع است، از آندروید استفاده کنید - تکفارس 
اجبار Facebook به کارکنانش: آیفون ممنوع است، از آندروید استفاده کنید - تکفارس 

اجبار Facebook به کارکنانش: آیفون ممنوع است، از آندروید استفاده کنید

احسان عارفی
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 12:34
اجبار Facebook به کارکنانش: آیفون ممنوع است، از آندروید استفاده کنید - تکفارس 

کمپانی فیسبوک، غول بزرگ شبکه های اجتماعی، به تازگی یک کنفرانس خبری برگزار کرد تا درباره سوال های پیش آمده و اهداف آینده این شرکت صحبت هایی را مطرح کند. ولی تکته ای که شاید بسیار بیشتر در خبرها منعکس شد یکی از سخنان Chris Cox، رییس بخش تولید فیسبوک بود.

او اظهار داشت که این کمپانی برخی از کارکنان خود را مجبور به کنار گذاشتن آیفون های خود و در عوض، استفاده از گوشی آندرویدی می کنند. طبق صحبت های Cox، دلیل این کار، ایجاد همدلی بین کارمندان و برنامه نویسان فیسبوک و مردم عادی استفاده کننده از اندروید است.

اگرچه گوشی های آیفون اپل روز به روز در حال محبوب شدن هستند اما واقعیت چیز دیگری است؛ و آن اینکه بیشتر کسانی که اپلیکشین فیسبوک را در بستر موبایل تجربه می کنند آندرویدی هستند و نه iOS. طبق تحقیق که توسط IDC در این زمینه انجام شده، هم اکنون ۸۲.۸ درصد از تمام گوشی های هوشمند موجود در دنیا اندرویدی هستند. همچنین طبق همین گزارش، آندروید توانسته رتبه نخست محبوب ترین سیستم عامل نو ظهور را از آن خود کند. به همین دلیل کمپانی فیسبوک قصد دارد تجربه مرور فیسبوکی راحت تر را برای این ۸۲.۸ درصد هم فراهم کند. چرا که تاکنون، بیشتر تمرکز فیبسوک روی اپلیکیشن آیفونی این کمپانی بود تا اپلبکیشن اندوریدی اش، این بی توجهی فیسبوک به کاربران اندرویدی تا حدی بود که فیسبوک همیشه جدیدترین ویژگی هایش را ابتدا برای اپلیکیشن iOS خود توسعه می داد. حتی به تازگی فیسبوک یکی از ایرادات همیشگی اپلیکیشن آیفون خود یعنی مصرف بالای باطری آن را با ارائه یک بروزرسانی برای این اپلیکیشن رفع کرد در حالی که این آپدیت برای اپلیکیشن اندرویدی هنوز منتشر نشده است.

حال ظاهرا این موضوع قرار است تغییر کند و با توجه به آمار ۸۲.۸ درصدی آندروید، تمرکز فیسبوک بر اندروید هم جلب خواهد شد. البته مسلما این بدان معنا نیست که فیسبوک کاربران آیفونش را فراموش می کند

در هفته گذشته، این دومین بار است که خبر می رسد فیسبوک سعی دارد بین کارمندان خود و مردم عادی ایجاد همدلی کند. چرا که چند روز پیش هم خبری مربوط به “سه شنبه های ۲G” منتشر شده بود که در آن ها فیسبوک کارمندان خود را مجبور به استفاده از اینترنت کم سرعت ۲G می کند تا کارمندانش بیشتر با مشکلات مردم آشنا شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.