۶ نکته که قبل از خرید HTC A9 باید بدانید - تکفارس 
۶ نکته که قبل از خرید HTC A9 باید بدانید - تکفارس 

۶ نکته که قبل از خرید HTC A9 باید بدانید

احسان عارفی
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 16:00
۶ نکته که قبل از خرید HTC A9 باید بدانید - تکفارس 

حالا دیگر چند هفته ای می شوند که HTC از گوشی میان رده خود یعنی HTC A9 پرده برداشته است. گوشی که HTC بسیار امید دارد با آن از بحران مالی نجات پیدا کند. این گوشی ۴۹۹ دلاری با شباهت بسیارش به آیفون هنوز هم دل خیلی ها را برده. مخصوصا طرفداران HTC و رابط کاربری اش Sence. این گوشی مجهز به Sence 7، اندروید ۶ مارشمالو، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بسیار خوب، باطری ۲۱۵۰ میلی آمپری همراه با ۳ گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ و صفحه نمایش فول اچ دی ۵ اینچی است. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید شاید بد نباشد از این ۶ نکته مطلع شوید:

۱) احتمالا به یک قاب نیاز پیدا خواهید کرد:

HTC این گوشی ۵ اینچی را بسیار باریک طراحی کرده است؛ آن قدر باریک که در دست گرفتنش حس بسیار خوبی را به شما منتقل می کند ولی باید بدانید که به راحتی هم از دستان شما لیز می خورد. اگرچه این گوشی مجهز به شیشه ضد خش Gorilla Glass 4 می باشد ولی حتی شیشه ضد خش Gorilla Glass 4 هم نمی تواند گوشی شما را از لیز خوردن های مکرر نجات دهد. البته فعلا قاب های زیادی برای این گوشی عرضه نشده است ولی به مرور باید شاهد عرضه قاب های بسیاری برای این گوشی باشیم. پس بهتر است یک قاب خوب برای آن انتخاب کنید.

۲) احتمالا به یک PowerBank (باطری قابل حمل) هم نیاز پیدا می کنید:

یکی از ضعف های HTC A9 باطری کم ظرفیتش نسبت به باطری سایر گوشی هاست. HTC این گوشی را مجهز به باطری ۲۱۵۰ میلی آمپری کرده است. اگرچه اندروید ۶ مارشمالو سوار شده روی این گوشی بهینه سازی های زیادی را در زمینه مصرف باطری انجام داده است اما باید بگوییم که باز هم این باطری  در برخی اوقات شما را در شرایط بسیار دشوار و غیر قابل پیش بینی قرار می دهد. گاهی اوقات باطری گوشی حتی تا ۱ روز هم به سختی دوام می آورد. اما خبر خوشحال کننده این است که HTC A9 مجهز به Quick Charge 2.0 است بنابراین قول شارژ شدن باطری زمان زیادی را نخواهد برد. همچنین HTC اعلام کرده که این گوشی از شارژرهای مجهز به Quick Charge 3.0 که قرار است به زودی به بازار عرضه شوند هم پشتیبانی می کند. پس تا آن موقع حتما یک PowerBank مناسب برای خود انتخاب کنید.

۳) پشتیبانی از قابلیت Adoptable Storage:

HTC A9 اولین گوشی غیر نکسوزی است که همراه با اندروید ۶ مارشمالو عرضه می شود. یکی از قابلیت های اندروید ۶ هم Adoptable Storage است. در این قابلیت، اندروید ابتدا کارت حافظه شما را فرمت و سپس آن را به عنوان حافظه داخلی شناسایی می کند. بدین ترتیب می توانید برای همیشه با مشکل اعلانیه کمبود حافظه داخلی خداحافظی کنید.

HTC A9 در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود. اما اگر نمی خواهید پول خود را صرف حافظه بیشتر کنید و هم اکنون نیز یک Ram استفاده نشده در خانه دارید می توانید از این قابلیت مفید استفاده کنید. همچنین دیگر قابلیت های اندروید ۶ مانند Doze و App Permissions ها هم تجربه راحتی را برای کاربر فراهم می کند.

۴) سنسور اثر انگشت بسیار خوب:

شاید شما هم تجربه استفاده از سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۶ را داشته باشید. سنسوری که استفاده از آن کمی اذیت کننده است. در گلکسی اس ۶ شما می توانید ابتدا گوشی خود را روشن کنید، سپس انگشت خود را مجددا روی سنسور اثر انگشت نگه دارید تا قفل صفحه باز شود. تجربه ای که گاهی اوقات با دیر عمل کردن و پیغام عدم توانایی در خواندن درست اثر انگشت شما را عصبیمی کرد. اما HTC A9  کاملا عکس آن عمل می کند؛ طوری که دیگر خبری از آن تجربه ناراحت کننده نیست. مدت زمان روشن شدن و باز شدن قفل صفحه نمایش بین ۱ تا ۱٫۵ ثانیه بیشتر طول نمی کشد. سنسور بسیار سریع عمل می کند، طوری که شما را راضی نگه خواهد داشت.

۵) BoomSound فقط برای هدفون:

از وقتی BoomSound همراه با اسپیکرهای جلوی دو گانه به خط تولید سری گوشی های One اضافه شدند، به قابلیت بسیار پر طرفداری تبدیل شد. ولی متاسفانه این قابلیت دیگر در اسپیکر تک کاناله HTC A9 موجود نیست. اسپیکر A9 یک اسپیکر کوچک قرار گرفته در زیر گوشی است که به راحتی هم امکان پوشیده شدنش توسط دستان شما وجود دارد.

البته ویژگی دوست داشتنی BoomSound هنوز هم از طریق هدفون قابل دسترسی است اما اگر بخواهید از هدفون بلوتوث یا اسپیکر گوشی استفاده کنید متاسفانه این قابلیت در اختیارتان نخواهد بود. همچنین خبری از Equalizer داخلی هم نیست. پس اگه خوره موسیقی هستید و قصد خرید این گوشی را دارید باید از Equalizer های برنامه های جانبی موجود در گوگل پلی استفاده کنید.

۶) قیمت گذاری عجیب:

این را باید بدانید که این گوشی احتمالا حکم برگ نجات دهنده HTC از بحران را دارد. به همین دلیل قیمت عجیبی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در آمریکا ابتدا گفته شد که HTC قیمت گوشی را تا ۳۹۹ دلار پایین می آورد. برای مدتی هم HTC با همین قیمت به ثبت پیش فروش خریداران پرداخت اما سپس از طرف HTC اعلام شد که قیمت گوشی تا ۴۹۹ دلار افزایش پیدا می کند. همچنین قیمت مناطق مختلف دیگر هم مانند بریتانیا شرایط قیمت گذاری خاص خودش را دارد.

به نظر ما قیمت ۳۹۹ دلار اولیه برای میان رده ای با مارک HTC، یک دوربین عالی، بدنه تمام فلزی یک پارچه و سنسور اثر انگشت سریع قیمت بدی نیست. ولی قیمت ۴۹۹ دلار در آمریکا و ۴۷۰ پوند در بریتانیا اصلا قیمت مناسبی محسوب نمی شود. چرا که انتخاب های بهتری همانند Nexus 6P یا Nexus 5X هم پیش روی شماست.

با توجه به نکات ذکر شده آیا شما هم به خرید این گوشی فکر می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.