فایر فاکس ۴۲ منتشر شد: محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران - تکفارس 
فایر فاکس ۴۲ منتشر شد: محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران - تکفارس 

فایر فاکس ۴۲ منتشر شد: محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران

حامد عبدالّهی
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 12:29
فایر فاکس ۴۲ منتشر شد: محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران - تکفارس 

شرکت موزیلا روز سه شنبه یعنی دیروز، در کانال رسمی خود اعلام کرد فایرفاکس ۴۲ با بسیاری از امکانات قابل توجه قابل دسترس میباشد. با وجود تغییرات بسیار، بزرگترین و مهمترین تغییر در این نسخه از فایرفاکس عدم امکان رهگیری کاربر در هنگام وبگردی میباشد.

حفاظت از ردیابی (Tracking Protection) امکانی جدید است برای تقویت حالت وبگردی خصوصی موجود فایر فاکس و امکانی بیشتر یا کمتر از یک بلاکر است. آنگونه که موزیلا توضیح میدهد، بسیاری از وب سایت ها وابسته به از اجزای ثالثی میباشند که امکان تحلیل، لینک شدن به شبکه های اجتماعی و نمایش تبلیغات را فراهم میکند. برخی از این اجزا از عناصر موجود در صفحه جهت ساخت پایگاه اطلاعاتی از کاربران خود استفاده میکند.

حال این ویژگی حفظ اثر کاربر در حالت وبگردی خصوصی، مانع از شروع به کار برخی المان های صفحه میشود که این المان ها میتوانند رفتار کاربر را ثبت کنند.

این بدان معنی ایست که امکان اجرای تبلیغاتی که سعی در ثبت ردی از کاربران را دارند وجود نخواهد داشت. چرا که این افزونه های تبلیغاتی اصلا نمایش داده نخواهند شد. آنگونه PcWorld توضیح میدهد، این امکان تأثیری بر دنیای تبلیغات نمیگذارد. چرا که فایرفاکس درصد کمی از کاربران تمام مرورگرها را به خود اختصاص داده (و البته افرادی که از حالت Private Browsing استفاده میکنند به مراتب کمتر میباشند).

جنبه دیگر ایجاد این ویژگی مبنی بر این است که هر دو غول دنیای فناوری یعنی Google و Microsoft تجارتی تبلیغات  محور داشته، و امکان ایجاد چنین ویژگی مشابهی در مرورگر های این دو شرکت نخواهد بود. در واقع فایرفاکس با علم به این موضوع قدم در امنیتی سازی مرورگر خود داشته و به دنبال جذب آن دسته از افرادی میباشد که تمایلی به ردیابی توسط سایت های میزبان خود ندارند.

همچنین Firefox 42 آیکونی را در خود جای داده است که صدا را پخش کرده و میتوان تنها با یک کلیک صدا را قطعه کرد. همیچنین یک مرکز کنترل بهینه شده در قسمت امنیت و خصوصی سازی مرورگر و نیز پوسته ای جدید به همراه بسیاری بهینه سازی ها در قسمت مدیریت ورود ایجاد گشته است.

Firefox 42 هم اکنون برای سیستم عامل های Windows, Mac OS X  و Linux در دسترس میباشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.