Sennheiser از هدست ۵۰ هزار یورویی خود پرده برداشت - تکفارس 
Sennheiser از هدست ۵۰ هزار یورویی خود پرده برداشت - تکفارس 

Sennheiser از هدست ۵۰ هزار یورویی خود پرده برداشت

احسان عارفی
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - 20:45
Sennheiser از هدست ۵۰ هزار یورویی خود پرده برداشت - تکفارس 

زنهایز، این غول صوتی و دنیای موسیقی آلمانی، به تازگی از بهترین و گران ترین هدفون خود با نام Sennheiser Orpheus پرده برداشت. البته این مدل، مدلی نیست که بتوانید آن را در کاتالوگ های تبلیغاتی شرکت زنهایزر پیدا کنید چرا که این مدل ۵۰ هزار یورو (حدود ۱۸۵ میلیون تومان) قیمت دارد و قرار است فقط تعداد ۳۰۰ عدد از آن ها تولید شود. با ما همراه باشید.

زنهایزر مدل اولیه Orpheus را ۲۵ سال پیش و در سال ۱۹۹۰ معرفی کرد. اما حالا بعد از ۲۵ سال Orpheus جدید و گران قیمت چه ویژگی هایی دارد که آن را تا این حد خاص می کند؟ در جواب می توان به چندین مورد اشاره کرد. برای مثال این مدل با لوله های آمپلی فایر اختصاصی خود که از شیشه و مرمر خالص ساخته شده است عرضه می شوند. گوشی های این مدل از جنس فلز برنج و به رنگ کرومیوم است. همچنین در این هدست از لوله های تخلیه نویز خاصی استفاده شده است که تعدادی شیشه توخالی از جنس سنگ کوارتز آن ها را احاطه کرده اند. وظیفه این سیستم تصفیه موسیقی چه از نویزهای همراه با آهنگ و چه از نویزهای هوای دورن کابل هاست که در نتیحه می توانند کیفیتی فوق العاده را تحویل کاربر دهند. آمپلی فایر این هدفون هم از سه ورودی Optical ،Coaxial و USB پشتیبانی کرده و دارای ۸ عدد DAC داخلی برای بهبود کیفیت و افزایش دقت موسیقی و نیز کاهش نویزهای آن است.

این همه ماجرا نیست. هدفون Orpheus زنهایز اولین هدفون الکترواستاتیک دنیاست که مجهز به ۲ عدد آمپلی فایر Cool Class-A MOSFET در هر کدام از گوشی هایش است. این آمپلی فایرها می توانند مقاومت خازنی کابل های آن را تا ۲۰۰ درصد کاهش دهند تا صدایی که می شنوید دقیقا همانی باشد که قرار است بشنوید. دیافراگم این مدل از پلاتینیوم تبخیر شده ۲.۴ میکرومتری، ترنزیستورهای آن از طلای تبخیر شده سرامیکی و کابل های آن از شمش نقره با خلوص ۹۹.۹ درصدی  تولید شده است. نرخ فرکانس درایورهای تولید صدای آن از ۸Hz تا ۱۰۰kHz و درصد تحریف صدای آن ها زیر ۰.۰۱ درصد است. قدرت تولید صدای آن هم معادل ۱۰۰ دسی بل می باشد.

شما چه فکر می کنید؟ اگه خوره موسیقی بودید و این گول را داشتید، حاضر بودید آن را خریداری کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.