AMD کارت گرافیک Radeon R9 380X را هفته دیگر عرضه می کند - تکفارس 
AMD کارت گرافیک Radeon R9 380X را هفته دیگر عرضه می کند - تکفارس 

AMD کارت گرافیک Radeon R9 380X را هفته دیگر عرضه می کند

نیما مدرس
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 18:15
AMD کارت گرافیک Radeon R9 380X را هفته دیگر عرضه می کند - تکفارس 

به نظر می رسد AMD تا قبل از سال نو حداقل یک کارت گرافیک دیگر را معرفی کند، در این راستا شایعاتی پخش شد که این کمپانی بزرگ قرار است کارت گرافیک بعدی خود که Radeon R9 380X نام دارد را هفته بعد معرفی کند.

R9 380X یک کارت گرافیک non-Fiji است و تنها یک  GPU با نام تجاری جدید نیست. این کارت گرافیک دارای خاصیت Tonga است که به آن قدرت استریم بیشتری می دهد و عملکرد بهتری نسبت به دو کارت گرافیک قبلی که بر پایه Tonga بودند یعنی R9 380 و R9 285، دارد.

همانطور که گفته شد این کارت گرافیک به طور کامل از Tonga استفاده می کند به همین دلیل قدرت استریم ۲۰۴۸ ، ۱۲۸ TMUs و ۳۲ ROPs را به ارمغان می آورد. سرعت Clock این کارت گرافیک هنوز تایید نشده است گرچه پیشبینی می شود سرعت آن معادل ۱۰۰۰ MHz بر روی هسته و حداقل ۵۵۰۰ MHz بر روی حافظه باشد.

اگر بخواهیم از حافظه این کارت گرافیک صحبت کنیم ، می توان گفت R9 380X دارای حافظه ۴ گیگابایتی GDDR5 بر روی یک ۲۵۶-bit bus است که حداقل می تواند پهنای باندی نظیر R9 380 که معادل ۱۷۶ گیگابایت بود را فراهم کند. هنوز حرفی در رابطه با مصرف انرژی این کارت گرافیک به میان نآمده است اما به نظر می رسد همانند مدل RX 380 مقدار ۱۹۰W مصرف کند.

بر اساس شایعات این کارت گرافیک در تاریخ ۱۵ نوامبر با قیمتی معادل ۲۴۹ دلار عرضه خواهد شد که قیمت آن ۵۰ دلار از مدا R9 380 بیشتر است اما قیمت کمتری R9 290 که ۳۰۰ دلار است دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.