اعلام زمان برگزاری استارتاپ ویکند بوشهر - تکفارس 
اعلام زمان برگزاری استارتاپ ویکند بوشهر - تکفارس 

اعلام زمان برگزاری استارتاپ ویکند بوشهر

کسری نراقی
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 11:15
اعلام زمان برگزاری استارتاپ ویکند بوشهر - تکفارس 

دومین استارتاپ ویکند بوشهر با همکاری مرکز شتابدهی نوآوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر از روز چهارشنبه ۴ آذر ماه لغایت جمعه ۶ اذر در یک دوره ۵۴ ساعته در دانشگاه خلیج فارس برگزار می گردد.

استارتاپ ویکند یک رویداد اموزشی-تجربی جهانی می باشد؛ که در سه روز متوالی برگزار می­گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریابهای حرفه ایی، طراحان گرافیک و دانشجویان گرد هم می­ایند تا در ۵۴ ساعت کاری ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و گروه ایده های خود را اجراکند. در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می­شود ولی آنچه در این برنامه اهمیت دارد فقط سه چیز است اجرا، اجرا و فقط اجرا!

این برنامه از ساعت ۶ بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ۴ آذر آغاز و تا ساعت ۸ شب جمعه مورخ ۶ آذر ادامه خواهد داشت. دراین برنامه شرکت کنندگان (۷۰ الی۱۵۰ نفر در قالب ۶ الی ۱۰ گروه ) همگی در یک فضای مشترک قرار می­گیرند.

چهارشنبه: افراد ایده های خود را مطرح می­کنند و از بین اید های مطرح شده بهترین آن­ها با رای داوران و حاضران انتخاب می شود و صاحبان ایده های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص های مورد نیاز برای پیشبرد ایده های خود می کنند واین به این معنی است که شرکت کنندگان استارتاپ ویکند که لزوماُ برای ورود به استارتاپ ویکند ایده داشته باشند فقط کافیست در زمینه ای تخصص داشته باشند.

پنج شنبه: گروه ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر خواهند شد و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده ی خود می­نمایند. در این میان ، افراد سرشناسی که به در زمینه های مختلف دارای تخصص و تجربه می­باشند و یا سابقه ایجاد استارتاپ را دارند به عنوان مربی ، گروه ها را در جهت اجرایی کردن ایده هایشان کمک و راهنمایی می­کنند. با این اوصاف روز دوم کاملا به اجرایی کردن استارتاپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه های اموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

جمعه: با اغاز روز سوم باز گروه­ها دور هم جمع شده و اخرین تلاش­ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصولشان انجام می­دهند و اماده ارائه آن در حضور داوران می شوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایده ها و محصول حاصل از آن ایده است. بطوری که گروه ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح ، ارزشی که ارائه می­دهد و افرادی که به عنوان مصرف کنندگان نهایی در نظر گرفته شده اند و غیره ، ازطرح خود دفاع می کنند و در نهایت سه تیم برتر با رای نهایی داوران انتخاب می­شوند. اما برنده واقعی استارتاپ گروه هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که بدست اورده اند استارتاپ خود را تبدیل به یک شرکت سود آور نمایند. همچنین نماینده گانی از کشورهای مختلف دنیا که خود استارتاپ های موفقی را راه اندازی کرده اند با حضور در این رویداد تجربیات خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار می­دهند. شرکت کنندگان با حضور در این رقابت می­توانند ، جواز حضور در رقابتهای جهانی استارتاپ را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری غول های فناوری همچون گوگل ، امازون و غیره ، بهره لازم را ببرند.

برای ثبت نام در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما سر بزنید

swbushehr.net

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید