مرورگر کروم در سال ۲۰۱۶ دیگر از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 
مرورگر کروم در سال ۲۰۱۶ دیگر از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

مرورگر کروم در سال ۲۰۱۶ دیگر از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد

یاشار فتحعلی زاده
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 21:10
مرورگر کروم در سال ۲۰۱۶ دیگر از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

مرورگر گوگل کروم که سومین مرورگر محبوب دسکتاپی جهان است، طبق گفته‌های گوگل، قرار شده تا دیگر از سیستم عامل‌های قدیمی ویندوز و سیستم عامل OS X اپل پشتیبانی نکند.  با ما همراه باشید تا در مورد تصمیم گوگل بیشتر بدانید.

در یک پست بلاگ، گوگل اعلام کرده که قرار است در سال ۲۰۱۶ دیگر مرورگر محبوب این کمپانی از سیستم عامل های قدیمی ویندوز XP، ویندوز ویستا و سیستم عامل مکینتاش OS X نسخه ۱۰.۶، ۱۰.۷ و ۱۰.۸ پشتیبانی نکند. گوگل اعلام کرده که علت این تصمیم‌گیری، پشتیبانی نشدن این سیستم عامل‌ها از طرف مایکروسافت و اپل می‌باشد.

گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای این عمل اعلام نکرده اما گفته شده که قرار است از اپریل سال ۲۰۱۶ پشتیبانی مرورگر کروم از این سیستم عامل‌ها قطع شود.

اوایل امسال بود که گوگل در همین بلاگ اعلام کرد که از ویندوز XP پشتیبانی خواهد نمود و با عرضه‌ی به روز رسانی‌ها به کاربران این سیستم عامل خدمات رسانی خواهد کرد و این در حالی بود که خود مایکروسافت از سال ۲۰۱۴ دیگر سیستم عامل ویندوز XP را پشتیبانی نمی‌کند. گوگل گفته علت این تصمیم گیری، سودآوری ویندوز XP و استفاده‌ی کاربران از آن بوده است.

با اینکه مایکروسافت اعلام کرده که تا ۱۱ آپریل سال ۲۰۱۷ از ویندوز ویستا پشتیبانی خواهد نمود، گوگل گفته که تا آن زمان صبر نخواهد نمود و زودتر از مایکروسافت، دست از پشتیبانی ویندوز ویستا خواهد کشید. علت این امر، نبود سودآور بودن این سیستم عامل اعلام شده است.

این کمپانی در ادامه‌ی پست خودش در بلاگ گفته که بعد از قطع پشتیبانی ویندوز های قدیمی، گوگل تلاش خواهد کرد تا کاربران را متقاعد کند که از سیستم عامل‌های جدیدتری استفاده نمایند.

البته باید در نظر گرفت که عرضه‌ی ویندوز ۱۰ در افت سودآوری سیستم عامل‌های دیگر بی‌تاثیر نبوده و باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران به سمت ویندوز ۱۰ بروند و دیگر از سیستم عامل‌های قدیمی استفاده ننمایند.

نظر شما در مورد این اقدام گوگل چیست؟ آیا این کار را می‌پسندید و فکر می‌کنید دیگر کمپانی ها نیز باید از چنین اقدام هایی حمایت کرده و آن‌ها نیز دست از پشتیبانی سیستم عامل‌های قدیمی بردارند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.