سامسونگ Exynos 8890 را رسما معرفی کرد: GPU جدید، هسته های اختصاصی و بهبود در عملکرد و مصرف باطری - تکفارس 
سامسونگ Exynos 8890 را رسما معرفی کرد: GPU جدید، هسته های اختصاصی و بهبود در عملکرد و مصرف باطری - تکفارس 

سامسونگ Exynos 8890 را رسما معرفی کرد: GPU جدید، هسته های اختصاصی و بهبود در عملکرد و مصرف باطری

احسان عارفی
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 12:06
سامسونگ Exynos 8890 را رسما معرفی کرد: GPU جدید، هسته های اختصاصی و بهبود در عملکرد و مصرف باطری - تکفارس 

یک روز بعد از معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۲۰ از سوی کوالکام، حالا نوبت به سامسونگ رسیده است تا از جدیدترین پردازنده خود که قرار است در Galaxy S7 مورد استفاده قرار گیرد رو نمایی کند. سامسونگ امروز به صورت رسمی از پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ خود پرده برداشت که استفاده از هسته های اختصاصی، بهبود در کارایی و عملکرد کلی نسبت به نسل قبلو نیز مودم LTE و GPU جدید برای بهبود عملکرد گرافیکی همه از ویژگی های جدید این پردازنده هستند. با ما در تکفارس همراه باشید.

اگزینوس ۸۸۹۰ که پردازنده ای ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی می باشد، دومین پردازنده این شرکت محسوب می شود که با لیتوگرافی ۱۴nm FinFET ساخته شده است. این پردازنده برخلاف اگزینوس ۷۴۲۰، یک پردازنده تک چیپستی است که منزلگاه اولین CPU اختصاصی سامسونگ با ساختار ARMv8 نیز می باشد. اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، دارای مودم جدید LTE Cat.12 و LTE Cat.13 است که می تواند کیفیت تماس های صوتی و سرعت دانلود و آپلود را افزایش دهد و باعث بهبود در عملکرد کلی گوشی شود. با استفاده از مودم Cat.12 این پردازنده، کاربر می تواند تا سرعت ۶۰۰ Mbps دانلود و با استفاده از مودم Cat. 13 می تواند تا ۱۵۰ Mbps به آپلود فایل های خود بپردازد.

همچنین این پردازنده اولین قدم سامسونگ برای استفاده از طراحی اختصاصی خویش در هسته های پردازنده اش است. به گفته سامسونگ، این پردازنده نسبت به اگزینوس ۷۴۲۰ تا ۳۰ درصد بهبود در عملکرد کلی و تا ۱۰ درصد هم بهبود در مصرف باطری به همراه دارد. اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ می تواند با پشتیبانی از پردازش های ‌چندگانه نامتجانس تشدید شونده (enhancing heterogeneous multi-processing) باعث بهبود در کارایی و عملکرد ۴ هسته اختصاصی سامسونگ و ۴ هسته دیگرش یعنی هسته های ARM Cortex-A53 شود.

در مورد چیپست گرافیکی اگزینوس ۸۸۹۰ هم باید گفت که این پردازنده از آخرین چیپست گرافیکی  شرکت ARM یعنی Mali-T880 در قلب پردازش های گرافیکی خود استفاده می کند تا تجربه گیمینگ ۳ بعدی و هدست های واقعیت مجازی را بهتر و روان تر کند.

سامسونگ قرار است تولید انبوه این پردازنده را از اواخر سال ۲۰۱۵ شروع کند که در نتیجه باید انتظار استفاده از این پردازنده را فقط در گوشی های اوایل ۲۰۱۶ داشت. Galaxy S7، Galaxy S7 edge و Galaxy Note 6 از جمله گوشی هایی هستند که انتظار می رود این پردازنده را در اختیار خود بگیرند.

نظرات خود را با ما در تکفارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.