مروری بر اخبار هفته‌ی سوم آبان - تکفارس 
مروری بر اخبار هفته‌ی سوم آبان - تکفارس 

مروری بر اخبار هفته‌ی سوم آبان

حامد توانا
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 17:02
مروری بر اخبار هفته‌ی سوم آبان - تکفارس 

این هفته شاهد معرفی گوشی ها و چیپست ها و ساعت جدیدی بودیم و تصاویری نیز لو رفتند. پس بدون توضیح بیشتری به سراغ خلاصه اخبار این هفته می رویم:

اطلاعاتی از پرچمدار جدید HTC به نام HTC One X9 لو رفت. توسط پوستری که از جدید ترین موبایل در دست ساخت HTC لو رفت، نام و اطلاعاتی از این موبایل مشخص شد. طبق شایعات، این گوشی یک صفحه نمایش حداقل ۵ اینچی از نوع Quad HD با رزولیشن  ۲۵۶۰×۱۴۴۰ خواهد داشت. پردازنده این گوشی هم احتمالا اسنپدراگون ۸۲۰ و یا Helip X20h ساخت MediaTek است. از سایر مشخصات گوشی هم می توان به ۴ گیگابایت رم به همراه دوربین ۲۳ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۴ مگاپیکسلی UltraPixel در جلو به همراه ظرفیت داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی قابل افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق اسلات میکرو اس دی و باطری ۳۵۰۰ میلی آمپری نام برد.

اسنپدراگون ۸۲۰ رسما معرفی شد. این پردازنده که ابتدا در اسفند ماه سال گذشته مطرح شد حال به طور رسمی معرفی شد و اطلاعات کامل آن منتشر گردید. از مشخصات آن می توانیم به پردازنده ای ۴ هسته ای و ۶۴ بیتی، کارایی و قدرت دو برابری نسبت به مدل ۸۱۰، چیپست ۵۳۰ و شتیبانی از Quick Charge 3.0 اشاره کنیم.

تصاویری از Galaxy A3 ،Galaxy A5 (نسخه ۲۰۱۶) و HTC One X9 لو رفت. تصاویری از دو گوشی جدید سامسونگ لو رفت، با توجه به عکس ها می توانیم فرض بگیریم که مدل Galaxy A3 دارای صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی و Galaxy A5 دارای صفحه نمایش ۵٫۰ اینچی است و سامسونگ از قاب Gorilla Glass برای این دو استفاده کرده است. حال پرچمدار جدید HTC؛ پس از لو رفتن پوستری از HTC One X9، تصویر و اطلاعات تازه ای نیز از این موبایل منتشر شد که می توان به ۲ گیگابایت رم، ۱۶ و ۳۲ گیابایت حافظه داخلی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن اشاره کرد.

Apple iPad Pro امروز عرضه می شود. پس از اتمام پیش فروش این تبلت، حال وقت آن است که این تبلت وارد بازار شود. این تبلت در دو مدل ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی در رنگ های خاکستری، نقره ای و طلائی عرضه می شود.

مشکلات امنیتی برنامه های iOS بیشتر از Android است. همیشه این باور وجود داشته است که امنیت اندروید پایین تر از iOS می باشد ولی طبق آخرین گزارش منتشر شده، اکثریت اپلیکیشن هایی که در ساختار خود ضعف امنیتی جدی و مهم دارند مربوط به سیستم عامل iOS و موجود در App Store اپل است و نه مربوط به سیستم عامل اندروید و بیش از ۴۰ درصد از اپلیکشن موجود در App Store اپل از ضعف امنیتی بسیار جدی در ساختار خود برخوردارند.

Exynos 8890 رسما معرفی شد. یک روز پس از معرفی اسنپدراگون ۸۲۰، سامسونگ جدیدترین پردازنده خود را معرفی کرد. این پردازنده که قرار است در Galaxy S7 مورد استفاده قرار گیرد، از پردازنده ای ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی، لیتوگرافی ۱۴nm FinFET و چیپست Mali-T880 بهره می برد.

با ساعت هوشمند Mlais آشنا شوید. ساعتی کلاسیک با مشخصاتی فوق العاده؛ Mlais بر پایه‌ی چیپست MT2601 ساخت مدیاتک با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز ساخته شده و دارای ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود. صفحه‌ی ۱٫۳ اینچی گرد این ساعت، دارای رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ بوده که دارای ۲۷۶ پیکسل در هر اینچ است. این ساعت به قیمت ۱۲۳ دلار عرضه خواهد شد.

مروری بر مقالات منتشر شده در این هفته:

آموزش ایجاد یک بسته‌ی آزمایشی با نرم‌افزار Cisco Network Simulator (بخش اول)

آموزش ایجاد یک بسته‌ی آزمایشی با نرم‌افزار Cisco Network Simulator (بخش دوم)

تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‌ها(بخش اول)

دوره ی آموزشی زبان برنامه‌نویسی پایتون: عملگرها و رشته‌ها

۱۰ نوآوری بزرگ مراقبت‌های پزشکی در سال ۲۰۱۵ 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.