Google Now حالا می تواند به سوال های چند لایه هم پاسخ دهد - تکفارس 
Google Now حالا می تواند به سوال های چند لایه هم پاسخ دهد - تکفارس 

Google Now حالا می تواند به سوال های چند لایه هم پاسخ دهد

احسان عارفی
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 14:08
Google Now حالا می تواند به سوال های چند لایه هم پاسخ دهد - تکفارس 

گوگل مدت هاست که دستیار صوتی Google Now را در رقابت با Siri اپل و Cortana مایکروسافت عرضه کرده و برای بهبود عملکرد و کارایی آن، دائما در حال نوشتن کد‌های جدید برای آن است. اما به تازگی گوگل اعلام کرده که Google Now حالا می‌تواند همانند یک انسان واقعی، سوال‌های پیچیده تر، طولانی‌تر و چند لایه را هم تشخیص داده و به آن‌ها پاسخ مناسب دهد. با ما در تکفارس همراه باشید.

شاید یکی از برتری های Google Now نسبت به Siri اپل و Cortana مایکروسافت در استفاده از موتور جستجوی بسیار قوی گوگل باشد. اما زمانی که صحبت از رساندن مفهوم گوینده به دستیار صوتی وسط باشد، موضوع کاملا تغییر می‌کند. هرچه باشد، چه از Google Now  استفاده کنید و چه از Siri و Cortana، رساندن مفهوم سوال، قدم اول و اصلی در گرفتن پاسخ مناسب و مورد انتظار است. با توجه به این موضوع، حالا گوگل اعلام کرده که Google Now نسبت به گذشته بیشتر می‌تواند منظور گوینده را در جمله های پیچیده متوجه شود. برای مثال اکنون می‌توانید جمعیت کشوری خاص را در یک سال خاص از Google Now سوال کنید تا Google Now منظور شما را متوجه شود و با جستجو در بانک اطلاعاتی اینترنت، عددی دقیق و درست به شما تحویل دهد. همچنین در این آپدیت جدید، Google Now، می تواند معنی صفات “ترین” را نیز با ترتیب خاص متوجه شود. برای مثال اگر از Google Now درباره کوتاه ترین یا بلندترین ساختمان ساخته شده در کشوری خاص سوال بپرسید یا مثلا سوال کنید که سومین برج بلند جهان را به شما معرفی کند، این کار را به درستی انجام خواهد داد.

گوگل همیشه قبول داشته است که Google Now می تواند اشتباهات زیادی هم داشته باشد، ولی در عین حال قول داده که با بهبود دائمی این دستیار صوتی، آن را کامل و بی نقص کند.

به نظر شما آیا روزی فرا خواهد رسید که دستیارهای صوتی تمام کارهای روزانه کاربران را به عهده گیرند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.