اینستاگرم دسترسی برنامه های شخص ثالث را به Feed کاربران مسدود می‎کند - تکفارس 
اینستاگرم دسترسی برنامه های شخص ثالث را به Feed کاربران مسدود می‎کند - تکفارس 

اینستاگرم دسترسی برنامه های شخص ثالث را به Feed کاربران مسدود می‎کند

احسان عارفی
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 13:00
اینستاگرم دسترسی برنامه های شخص ثالث را به Feed کاربران مسدود می‎کند - تکفارس 

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از اپلیکشن‌های شخص ثالث و غیر رسمی اینستاگرام استفاده می کنید، پس احتمالا خواندن این خبر برایتان خوشایند نخواهد بود، چراکه اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد دسترسی چینین اپلیکیشن‌هایی را به فید روزانه کاربران مسدود نماید. با ما در تکفارس همراه باشید.

فید (Feed) در اینستاگرام به همان عکس ها، ویدئوها و خبرهایی گفته می شود که در صفحه اصلی اپلیکشن اینستاگرام به صورت روزانه برای کاربران به نمایش در می آید. حال آنکه بسیاری از کاربران همواره از امکانات پیش فرض و اولیه اپلیکشن اصلی اینستاگرام ناراضی بوده اند. بنابراین، برای سهولت کار و دسترسی به امکانات بیشتر همانند دانلود عکس‌ها و ویدوئوها، استفاده از چندین نام کاربری، سوییچ بی دردسر بین آن ها و غیره از اپلیکیشن های غیر رسمی و شخص ثالث استفاده می کنند. اما حالا اینستاگرام اعلام کرده که قرار است با انجام تغییراتی در کدهای API خود، دسترسی این اپلیکشن ها به فید روزانه کاربران را مسدود نماید.

این کپمانی اعلام کرده که از شروع ماه آینده، تمام اپلیکشن هایی که اجازه دسترسی به فید کاربران را دارند را بازبینی امنیتی خواهد کرد. اگرچه فعلا دسترسی اپلیکیشن های حال حاضر را تا تابستان آینده میلادی باز نگه خواهد داشت.

همچنین با انجام این تغییرات می توان خدس زد که استفاده از اینستاگرام فقط به پلتفرم گوشی های هوشمند و سایت اصلی اینستاگرام محدود خواهد شد. چراکه بسیاری از کاربرات در حال حاضر از پلتفرم های دیگری مانند BlueStack برای اتصال به اینستاگرام خود استفاده می کنند.

این تصمیم اینستاگرام پس از انتشار خبر دزدی یوزرنیم و پسورد میلیون‌ها کاربر توسط اپلیکیشن شخص ثالث InstaAgent گرفته شده است. InstaAgent اپلیکیشنی برای رهگیری Follower و Following‌های افراد بود، اما بعدها مشخص شد که این اپلیکیشن مدت هاست که به صورت مخفیانه و بدون اطلاع کاربران اقدام به ارسال یوزرنیم و پسورد کاربران به سرورهای خارجی کرده است.

نظرات خود را در مورد تصمیم جدید اینستاگرام با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.