اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت - تکفارس 
اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت - تکفارس 

اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت

حامد توانا
۶ آذر ۱۳۹۴ - 21:29
اخبار تکنولوژی در هفته ای که گذشت - تکفارس 

این هفته نیز ما شاهد معرفی گوشی های جدید، منتشر شدن آپدیت سیستم عامل Oxygen و مشکلی در تاچ اسکرین Nexus X5 بودیم. همانطور که از تیتر معلوم است، ما در این پست به خلاصه اخباری که در این هفته منتشر شده اند اشاره می کنیم. پس بدون توضیح بیشتری به سراغ خلاصه اخبار این هفته می رویم:

با LG Ray آشنا شوید. این گوشی دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی IPS، دوربین خوب و مناسب با قیمت آن می باشد. دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسل و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با کیفیت ۱۰۸۰p است و از باتری نسبتا بزرگ ۳.۰۰۰mAh بهره می برد.

عمل نکردن تاچ اسکرین Nexus X5 در هنگام شارژ. طبق صحبت هایی که توسط کاربران و خریداران عادی شده است، ظاهرا برخی از دارندگان گوشی Nexus 5X، به محض اینکه اقدام به شارژ گوشی خود می کنند، تاچ اسکرین گوشی لگ دار و گاهی اوقات به لمس کاربران بی پاسخ می شود، گرچه راه حل هایی غیر رسمی برای حل این مشکل ارائه شده است ولی هنوز علت دقیق آن مشخص نیست. بیشتر گوشی هایی که این مشکل را دارند تولید شده در ماه September و بعضا ماه October هستند.

Nokia 230 رسمی شد.  مایکروسافت رسما گوشی دو سیم کارته Nokia 230 را معرفی کرد. این گوشی بدنه آلومینیومی دارد و از فلش جلو و قیمتی مقرون به صرفه بهره می برد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۲٫۸ اینچی با رزولیشن ۲۴۰×۳۲۰ و ۱۶ مگابایت رم می باشد.

هوآوی میت ۸ معرفی شد. کمپانی هوآوی گوشی مبت ۸ را به عنوان پرچمدار این شرکت معرفی کرد.طبق آنچه قبلا هم اشاره شده بود این تلفن همراه از پردازنده هشت هسته ای کیرین ۹۵۰ و صفحه نمایش ۶ اینچی تمام اچ دی برخوردار است. میت ۸ از یک بدنه فلزی برخوردار است و در رنگ های طلایی، نقره ای، خاکستری و قهوه ای ارائه خواهد گردید.

Galaxy J1 mini لیک شد. چندین منبع مختلف اعلام کرده اند که سامسونگ در حال کار بر روی مدل جدیدی از گوشی هوشمند Galaxy J1 می باشد. این دستگاه تا به الان در پایگاه داده GFXbench،Zauba و Spreadtrum با نام Galaxy J1 mini نمایش داده شده است. این گوشی از چیپست Spreadtrum SC8830 همراه با CPU چهار هسته ای ۱٫۵GHz بهره می برد. صفحه نمایش این موبایل ۴٫۳ اینچ با رزولیشن ۸۰۰×۴۰۰ می باشد. از دیگر مشخصات می توانیم به ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه اشاره کنیم. Galaxy J1 mini دارای دوربینی با کیفیت ۵ مگاپیکسل می باشد و بر روی اندروید ۵٫۱٫۱ آب نبات چوبی اجرا می شود.

Oxygen OS 2.1.3 منتشر شد. جدیدترین بروز رسانی Oxygen OS امروز برای OnePlus X منتشر شد. البته این آپدیت تغییری در ورژن اندروید این گوشی انجام نداد. از آنچه که Oxygen OS 2.1.3 به ارمغان آورده است می توانیم به پیشرفت هایی در کارت حافظه microSD این دستگاه از قبیل پشتیبانی از exFAT SD، توانایی وارد و خارج کردن برنامه ها از کارت حافظه و حل مشکل بزرگ ریست شدن گوشی در هنگام خارج کردن کارت SD اشاره کنیم. همچنین این آپدیت باعث رفع باگ ها و بهینه سازی می شود.

AdDuplex آمار و ارقامی از گوشی های مبتنی بر ویندوزفون منتشر کرد. با توجه به آمار AdDuplex، ویندوز ۱۰ تنها ۷ درصد از گوشی های مبتنی بر ویندوزفون را به خود اختصاص داده است. این سیستم عامل ۱٫۳ درصد نسبت به ۵٫۷ درصد ماه گذشته پیشرفت داشته است. AdDuplex همچنین آماری از محبوب ترین گوشی های ویندوزفون در آمریکا و ترکیه منتشر کرد. Lumia 635 و Lumia 520 به ترتیب در آمریکا و ترکیه مجبوب ترین بوده اند.

 

مقالات منتشر شده در این هفته:

برنامه‌ها و ابزاری که هر کاربر حرفه‌ای Android و IOS باید روی دستگاه خود داشته باشد

آموزش مفاهیم اولیه شبکه +Network (بخش اول)

مقایسه سه گوشی هوشمند Xiaomi Redmi Note 2، Meizu Blue Charm Metal، Xiaomi Redmi Note 3

بررسی ۱۰ لپ‌تاپ برتر در سال ۲۰۱۵

۵ مدل از بهترین گوشی‌های HTC تاکنون

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.