صفحه‎نمایش‎های تاشو سامسونگ: ظهور نسل جدید گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های هیبریدی - تکفارس 
صفحه‎نمایش‎های تاشو سامسونگ: ظهور نسل جدید گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های هیبریدی - تکفارس 

صفحه‎نمایش‎های تاشو سامسونگ: ظهور نسل جدید گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های هیبریدی

محمدرضا پاشازاده
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 22:47
صفحه‎نمایش‎های تاشو سامسونگ: ظهور نسل جدید گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های هیبریدی - تکفارس 

صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر چیز جدیدی نیستند. ما برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ از صفحه نمایش‌های تاشو و پیچشی خبرهایی را شنیدیم. آن ۵ سال پیش بود. در طول رویدادی به نام FPD 2010، کمپانی سامسونگ صفحه نمایش تاشوی OLED خود را برای تلویزیون‌هایش به نمایش گذاشت. در آن زمان سامسونگ ادعا کرد که این صفحه نمایش قادر است یک تصویر FULL HD را به خوبی تجربه‌ی مشاهده‌ی تصویر سه‌بعدی به نمایش بگذارد. به سرعت روبه جلو پیش رفت، و دسته بندی محصولات تلفن‌های همراه و تبلت‌هایش به محبوبترین ها تبدیل شدند. پیشرفت منطقی می‌تواند اجرای همان فناوری در تلفن‌های هوشمندو تبلت‌هایش با توجه به عوامل و به صورت جمع و جور باشد.

با توجه به اختراع ثبت شده توسط سامسونگ، آن اختراع برروی دسته‌ای از محصولات که دارای پیاده‌سازی صفحه‌نمایش تاشو که قادر به تبدیل شدن از یک گوشی هوشمند به تبلت هستند، قابل پیاده‌سازی است.

Samsung-Foldable-display-patent

دو سال پیش، در سال ۲۰۱۳، سامسونگ همچنین دمویی از یک نمونه‌ی اولیه ویندوز فون با صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر را در نمایشگاه بین‌المللی لوازم الکترونیکی به نمایش گذاشت.

همانند آنکه در حق ثبت اختراع آمده، دستگاه باید دستگاهی کوچکتر باشد که به عنوان یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که دستگاه باز می‌شود، آن یک صفحه نمایش بزرگتر را برای تبلت نشان می‌دهد. آن دقیقا معادل یک تلفن هوشمند است که دارای صفحه نمایش با سایز یک تبلت است، یا صفحه نمایش ۳ تلفن همراه هوشمند با در کنار هم.

با توجه به این که آن صفحه نمایش باعث می‌شود تا بالاترین تخلیه شارژ باطری صورت گیرد، ما تعجب می‏‌کنیم که مصرف کننده‌ای ترجیح دهد که از این دسته دستگاه‌ها استفاده کند. قوانینی مانند میزان نگهداری باطری با توجه به صفحه نمایش های اضافی قطعا باعث کاهش هیجان استفاده از این محصولات جدید با صفحه نمایش تاشو خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.