سونی و نمایشگاه پیش رو در ۲۸ اسفند - تکفارس 
سونی و نمایشگاه پیش رو در ۲۸ اسفند - تکفارس 

سونی و نمایشگاه پیش رو در ۲۸ اسفند

علیرضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - 09:00
سونی و نمایشگاه پیش رو در ۲۸ اسفند - تکفارس 

سونی و نمایشگاه پیش رو در ۲۸ اسفند

سونی موبایل به خوبی ثابت کرده است که  کمپانی پر کار است و همیشه ایده های جدیدش را به سرعت به دست کاربران می رساند تا کاربران نیز از به کار بردن این ایده ها و اختراعات در زندگی خودشان لذت ببرند. سونی موبایل قصد دارد تا در روز ۱۸ مارس (مطابق با ۲۸ اسفند) رویدادی اختصاصی را در کشور روسیه و در شهر موسکو برگزار کند که احتمالا در آن کنفرانس به معرفی گوشی‌های جدید خود خواهد پرداخت. انتظار می رود که سونی در این کنفرانس از گوشی‌های رده متوسط جدید خود که شایعات فراوانی این روزها درست کرده اند یعنی Xperia SP (C530X)  با رمز HuaShan و Xperia L (C210X)  با رمز Taoshan رونمایی کند.

Xperia L (C210X)  احتمالا یک گوشی ارزان ‌قیمت با پردازنده دوهسته ‌ای ۱ گیگاهرتزی S4، پردازنده گرافیکی Adreno 305 و یک گیگابایت حافظه رم می باشد. این اسمارت فون احتمال به صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ مجهز شده است و از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز Exmor RS نیز بهره می برد. حافظه داخلی ۸ گیگابایتی برای این اسمارت فون در نظر گرفته شده است و البته امکان افزایش حافظه از طریق درگاه حافظه خارجی برای کاربران مقدور می باشد. قرار است سیستم عامل این اسمارت فون نیز اندروید لوبیای ژله ای با ویراست ۴.۱ باشد. احتمالا این اسمارت فون به یک منبع تغذیه ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. گفته می‌شود که اکسپریا L حدودا ۲۰۰ یورو (معادل ۲۶۰ دلار) قیمت گذاری خواهد شد.

اما از طرف دیگر گوشی قدرتمند تر یعنی Xperia SP (C530X)  قرار است یک گوشی میان ‌قیمت باشد. این گوشی مجهز به پردازنده ۱.۷ گیگاهرتز S4 کوالکام، ۱ گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Adreno 320 می باشد. نمایشگر این اسمارت فون مدل اچ دی (رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰) با ابعاد ۴.۶ اینچ می باشد و در نهایت به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی Exmor RS نیز مجهز شده است. حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی برای این اسمارت فون در نظر گرفته شده است و البته امکان افزایش حافظه از طریق درگاه حافظه خارجی برای کاربران مقدور می باشد.گفته شده است که این اسمارت فون توسط یک باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعت تغذیه می‌ شود. گفته می‌شود که Xperia SP (C530X) 300 یورو (معادل با ۳۹۰ دلار) قیمت خواهد داشت.

در کنار این دو محصول شایعه شده است که سونی یک گوشی میان ‌قیمت دیگر به نام C360X را نیز معرفی کند (بر اساس کد نام گذاری آن می توان نتیجه گرفت که مشخصات و قیمت آن باید بین دو مدل قبلی باشد) که بر اساس شایعات مجهز به پردازنده دوهسته ‌ای ۱.۵ گیگاهرتز، ۱ گیگابایت حافظه رم، نمایشگر ۴.۳ اینچ با کیفیت اچ دی (رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰)، دوربین ۸ مگاپیکسل، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه microSD خواهد بود.

باید ببینیم سونی در کنفرانس ۲۸ اسفند از چه محصولاتی رونمایی می‌کند. از آنجا که این رویداد در روسیه برگزار می‌گردد احتمالا بازار هدف سونی اروپا و آسیا خواهد بود. البته حیف است حالا که بحث اسمارت فون های آینده سونی به میان آمده سخنی هم از پرچم دار آینده این شرکت نزنیم! حتی شاید ممکن است که این اسمارت فون نیز در همین کنفرانس معرفی شود (هر چند که احمال آن بسیار کم می باشد). کد این مدل C670X ذکر شده است که قطر نمایشگر آن که به تکنولوژی Mobile BRAVIA Engine 2 نیز مجهز شده است ۴.۸ اینچ (اندکی کوچکتر از اکسپریا Z) است ولی همچنان ۱۹۲۰ پیکسل در طول و ۱۰۸۰ پیکسل را در عرض خود جای داده است (با این حساب چگالی پیکسلی این اسمارت فون به ۴۵۹ پیکسل در هر اینچ رسیده است). احتمالا سونی نیز همانند اچ تی سی به این نتیجه رسیده است که بهتر است با حفظ رزولوشن تصویر کمی هم اندازه صفح نمایش را کوچک تر کند تا کاربرانی که تمایل به اسمارت فون های کوچکتر دارند نیز راضی تر باشند. شنیده ها به استفاده از پردازنده قدرتمند کوالکوم یعنی Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 با ۴ هسته Krait 300 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتزی و گرافیک قدرتمند Adreno 330 اشاره دارند. ۲ گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی (به همراه قابلیت افزایش از طری microSD تا ۳۲ گیگاباست دیگر) هم از دیگر ویژگی های سخت افزاری پرچم دار آینده سونی می باشد. قاعدتا باید سیستم عامل این اسمارت فون قدرتمند هم اندروید لوبیای ژله ای با ویرایش ۴.۲ باشد. C670X قرار است در نیمه اول سال ۲۰۱۳ و با قیمتی نامعلوم عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید