Nvidia: واقعیت مجازی قدرت هفت برابری یک PC معمولی را می طلبد - تکفارس 
Nvidia: واقعیت مجازی قدرت هفت برابری یک PC معمولی را می طلبد - تکفارس 

Nvidia: واقعیت مجازی قدرت هفت برابری یک PC معمولی را می طلبد

محمدرضا قدمگاهی
۱۶ دی ۱۳۹۴ - 20:35
Nvidia: واقعیت مجازی قدرت هفت برابری یک PC معمولی را می طلبد - تکفارس 

شرکت صاحب نام انویدیا که در زمینه تولید تکنولوژی و ایده پردازی Graphic Proccessors Unitsها (واحد های پردازش گرافیکی) فعالیت می‌کند و چوبه ی پرچم خود را هر روز محکم تر از روز قبل و کمتر از روز بعد، بر روی می‌کوباند و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد، طی بیانیه ای اعلام کرده است که پردازش بازی هایی که به وسیله دستگاه های دارای تکنولوژی Virtual Reality (واقعیت مجازی) اجرا شده و دارای رزولوشن ۳۰۲۴×۱۶۸۰ بوده و با نرخ فریم ۹۰ تصویر در ثانیه اجرا می‌شوند، به قدرتی هفت برابر کامپیوتر های امروزی ملزوم اند.

طبق گفته ی مدیر بخش فروش انویدیا، آقای Sridhar Ramaswamy خطاب به Polygon، کارت گرافیکی GTX 970 را میتوان یک کارت بسیار پایین رده در مقابل گرافیک سنگین بازی های واقعیت مجازی دانست! این در حالی است که مردم امروزه در حال جمع آوری پول برای خرید یک دستگاه واقعیت مجازی برای کارت گرافیکی سری ۵۰۰ یا ۷۰۰ خود هستند و با تعابیری که یکی از مسئولان داخلی این شرکت بیان کرده است، پراکنده شدن یا همان همه گیر شدن این دستگاه خارق العاده دور از انتظار بوده و ممکن نخواهد بود.

قیمت دستگاه Ocolus Rift Virtual Reality چندی پیش ۶۰۰ دلار اعلام شد. با این وجود شما باید برای اجرای یک بازی واقعیت مجازی، حتی شده یک ثانیه، حداقل دو هزار دلار خرج کنید. می‌دانم که بازی کردن با رزولوشن عجیب و غریب ۳۰۲۴×۱۶۸۰، آن هم ۹۰ فریم بر ثانیه چه لذتی دارد! البته از دریچه کانال های ویدیو آنلاین یوتیوب!…

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.