کوالکوم با قدرت رو به جلو حرکت می کند - تکفارس 
کوالکوم با قدرت رو به جلو حرکت می کند - تکفارس 

کوالکوم با قدرت رو به جلو حرکت می کند

علیرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - 09:00
کوالکوم با قدرت رو به جلو حرکت می کند - تکفارس 

کوالکوم با قدرت رو به جلو حرکت می کند

انویدیا امسال در نمایشگاه CES از سیستم روی یک چیپست جدید تگرا ۴ خود پرده برداری نمود و در کنگره جهانی موبایل نیز به تعریف و تمجید و نمایش قدرت و بازده خیره کننده آن پرداخت. البته همان روز همگان نیز به تحسین قدرت این تراشه پرداختند و آن را واقعا برترین خواندند.خود انویدیا نیز تراشه خود را سریع‌ترین در دنیای موبایل نام گذاری نموده و اولین بنچمارک‌های منتشر شده از این تراشه نیز نشان دادند که تگرا ۴ به راحتی از پس اجرای سریع و راحت امور مختلف و بازی‌های سنگین گرافیکی اندروید بر می‌آید. اما کوالکام نیز بیکار ننشسته بود و روز بعد از معرفی Tegra 4 یک سری لشکر اسنپ دراگونی را معرفی نمود! و ادعا کرد همچون سال گذشته تراشه های جدید این شرکت از محصول رقیب ‌اش قوی ‌تر خواهد بود.

حالا مدیر ارشد محصولات کوالکام، یعنی جناب آقای “راج تالوری” اعلام نموده اند که تیم او بر روی عرضه محصولات تمرکز کرده و او باور دارد که قدرتمند ترین تراشه از سری جدید Snapdragon یعنی Snapdragon 800 این شرکت به راحتی از پس تگرا ۴ انویدیا بر می‌آید و آن را شکست می دهد. جناب آقای “راج تالوری”  گفت: تگرا ۴ واقعا چیست بسیار خوبی است اما اسنپ‌ دراگون ۸۰۰ به مراتب یکپارچه ‌تر است. او گفته که “تراشه کوالکام دارای مودم داخلی LTE است و از جنبه‌های مختلف نسبت به تگرا ۴ قوی‌تر است.” البته لازم به ذکر است که انویدیا نیز جدیدا با معرفی Tegra 4i مودم LTE را به داخل چیپست آورده است تا در این قسمت از رقیب عقب نماند. جناب آقای “راج تالوری”  همچنین گفته است که “تراشه‌های سری ۸۰۰ کوالکام دارای قابلیت خاص رمز گذاری و رمزگشایی محتوای ۴K می‌باشد که در نمایشگاه MWC نیز عملکرد آن به نمایش گذاشته شده است.” البته این ویژگی نیز در Tegra 4 وجود دارد. جناب آقای “راج تالوری” دلایل دیگری نیز برای خوشبین بودن به آینده Snapdragon 800 همچون حضور این چیپست به عنوان قلب تپنده بیش از ۵۰ اسمارت فون دارد. کوالکام می گوید در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۵۰ اسمارت فون هوشمند با اسنپدرگون ۸۰۰ عرضه خواهند شد. چیپی که ۴ هسته پردازشی Krait 400 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز دارد و بنابر ادعاهای کوالکوم فوق العاده سریع و بسیار کم مصرف است.

البته در حال حاظر پرچم داران دنیای اندروید در حال تجهیز به مدل Snapdragon 600  می باشند. اسمارت فون هایی همچون LG Optimus G Pro یا HTC One و در آینده شاید پرچم دار جدید سونی نیز به این مدل تجهیز می شود. کمپانی کوالکام ادعا کرده است که سیستم روی یک چیپست های جدید این شرکت در سری Snapdragon 200 برای تلفن‌های ارزان ۱۰۰ دلاری وارد بازار خواهند شد و همچنین سری Snapdragon 400 این پردازنده ها برای تلفن‌های هوشمند بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار، سری Snapdragon 600 برای تلفن‌های بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار و سری Snapdragon 800 نیز برای تلفن‌ های گران‌ تر از ۵۰۰ دلار وارد بازار خواند شد. البته فعلا که مدل اچ تی سی وان که مجهز به اسنپ دراگون ۶۰۰ می باشد حتی در برخی کشور ها نزدیک به ۱۰۰۰ دلار نیز قیمت گذاری شده است!

سال گذشته نیز مدل های Snapdragon S4 Pro به راحتی و با اختلاف فاحش مدل های رقیب انویدیا یعنی Tegra 3 را شکست داشته بودند. بر همین اساس و با توجه به عملکرد سال گذشته دو شرکت، این بار نیز قابل باور است که کوالکام باز هم دست بالا را در بازار چیپ های موبایل داشته باشد و انویدیا  و محصولش محدود به سخت افزارهایی خاص شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.