بزرگترین حافظه SSD با فضای ۱۳ ترابایت ساخته شد - تکفارس 
بزرگترین حافظه SSD با فضای ۱۳ ترابایت ساخته شد - تکفارس 

بزرگترین حافظه SSD با فضای ۱۳ ترابایت ساخته شد

مبین محمدی
۲۵ دی ۱۳۹۴ - 17:43
بزرگترین حافظه SSD با فضای ۱۳ ترابایت ساخته شد - تکفارس 

در گذشته حافظه‌های SSD  مقدار فضای دخیره سازی مناسبی را نداشتند و علاوه بر این موضوع قدری هزینه بردار بودند، با وجود اینکه SSDها هنوز هم گران هستند اما به طور قابل توجهی این روزها مقرونه به صرفه شده اند و تنها بحث کلی این تکنولوژی مربوط به فضای ذحیره سازی آن‌ها بوده است که با افزایش این فضا بیشترین استفاده را خواهند داشت. اگر شما به دنبال یک حافظه SSD با طرفیت بالایی هستید شرکت Fixstars بزرگترین حافظه SSD جهان را ساخته است که در دو گزینه انتخابی ۱۰ و ۱۳ ترابایتی موجود است و اندازه کلی آن تنها ۲.۵ اینچ است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

شرکت Fixstars در سال ۲۰۱۵ اولین حافظه SSD دنیا را با ظرفیت ذحیره سازی ۶ ترابایت معرفی کرد و اکنون هم این رکورد را به طور جدی‌تر در دست گرفته است. علاوه بر حافظه بالایی که این دستگاه دارد باید به سرعت انتقال داده آن هم اشاره‌هایی را داشت، سرعت خواندن اطلاعات و داده‌ها در این دستگاه ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات در آن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه است.

در این حافظه یک سیستم کنترل درجه حرارت ساخته شده است که با آن مطمئن خواهید شد گرما هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند، البته لازم به ذکر است که قیمت آن چندان ارزان نوبده و نسخه ۱۳ ترابایتی آن با قیمت ۱۳۰۰۰ دلار روانه بازار می‌شود، اما اگر شما به دنبال یک حافظه با فضای بالا و همچنین سرعت انتقال داده بالا هستید قطعا بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.