Google Chrome و Firefox به لطف الگوریتم جدید گوگل اکنون سریع تر هستند - تکفارس 
Google Chrome و Firefox به لطف الگوریتم جدید گوگل اکنون سریع تر هستند - تکفارس 

Google Chrome و Firefox به لطف الگوریتم جدید گوگل اکنون سریع تر هستند

محمدرضا قدمگاهی
۳۰ دی ۱۳۹۴ - 22:20
Google Chrome و Firefox به لطف الگوریتم جدید گوگل اکنون سریع تر هستند - تکفارس 

گوگل کروم و فایرفاکس امروزه به لطف الگوریتم جدید برنامه نویسی شده توسط مهندسان داخلی گوگل، خیلی از قبل سریعتر هستند. طبق تحقیقات Zopfile، این دو مرورگر هم اکنون ۲۶ درصد سریع تر از سه سال قبل خود هستند. این الگوریتم که فشرده سازی اطلاعات نام دارد، پیشرفت زیادی در این عرصه باعث شدند.

مهندس ارشد شرکت کروم گوگل اعلام کرده است که یک الگوریتم جدید تر نیز در راه است که در هفته های آتی به انتشار رسمی خواهد رسید و این الگوریتم سرعتی باورنکردنی به گوگل کروم می افزاید. نام این الگوریتم Whole New Data Format خواهد بود.

طبق این الگوریتم جدید، مرورگر اطلاعات برنامه نویسی شده HTML , CSS و جاوا اسکریپت را دریافت می کند و برای بار دوم که شما وارد آن صفحه بشوید دیگر آن ها را دانلود نمی کند بلکه از حافظه کوتاه مدت کم حجم شده خودش استفاده کرده و سرعت مرورگر شما را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

گوگل اعلام کرده است که کاربران باید سرعت واقعی را توسط گوگل کروم، در نسخه بعدی این نرم افزار مشاهده کنند. همچنین وعده آنرا نیز داده اند که در نسخه موبایل علاوه بر سریع تر شدن، کم مصرف شدن باتری را نیز در پی داشته باشد.

گوگل اعلام کرده است که دیگر مرورگر ها مانند Firefox نیز از Brotli (الگوریتم جدید) استفاده خواهند کرد و بسته به زمانی که آپدیت بعدی آنها منتشر می شود، این الگوریتم به آنها فروخته خواهد شد.

 

Brotli آمده است تا مرز های سرعت را بشکند و مرورگری پیشرفته و سریع به شما تحویل دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید