چگونه فایل‏‎ها را در سیستم عامل اندروید مخفی کنیم؟ - تکفارس 
چگونه فایل‏‎ها را در سیستم عامل اندروید مخفی کنیم؟ - تکفارس 

چگونه فایل‏‎ها را در سیستم عامل اندروید مخفی کنیم؟

پدرام علی نیا
۵ بهمن ۱۳۹۴ - 17:41
چگونه فایل‏‎ها را در سیستم عامل اندروید مخفی کنیم؟ - تکفارس 

در بیشتر موارد برای اینکه فایل‌ها‌ی خودتان را در دستگاه اندرویدیتان پنهان کنید، نیازی به نرم افزار‌ها‌ی جانبی نیست و به سادگی قابل انجام است.

اپلیکیشن مدیریت فایل دستگاهتان را باز کنید، یک پوشه جدید بسازید و نام آن را هر چیزی که می‌خواهید بگذارید. فایل‌ها یی که قصد مخفی کردن آن‌ها را دارید در این پوشه قرار دهید، شامل عکس‌ها ، فیلم‌ها ، اسناد و یا هر چیز دیگری.

در آخر نام این پوشه را تغییر داده و در ابتدای آن یک دات اضافه کنید. بعنان مثال:

MyFolder را به .MyFolder تغییر دهید. به همین سادگی!! این پوشه هم اکنون مخفی شده است. برای نمایش مجدد آن باید به اپلیکیشن مدیریت فایل گوشی خود رفته و از منو تنظیمات گزینه نمایش فایل‌ها‌ی مخفی را انتخاب کنید.

file-manager-settings-300x500

هر فایلی که در این دایرکتوری قرار گرقته و مخفی شده است، دیگر در اپلیکیشن‌ها نمایش داده نمی شود. بعنوان مثال دیگر تصاویر ویدئو‌ها در گالری دستگاهتان دیده نمی شوند. اما اگر دستگاهتان را به یک کامپیوتر متصل کنید این فایل‌ها قابل دیدن هستند.

نکته‌ی قابل توجه این است که اگر اپ مدیریت فایل دستگاه شما دارای قابلیت نمایش فایل‌ها‌ی مخفی نباشد برای نمایش این فایل‌ها مجددا به اپ‌ها‌ی جانبی نیاز خواهید داشت.

راه دیگر برای مخفی کردن فایل‌ها استفاده از فایل .nomedia است، بدین صورت که در پوشه‌ی مورد نظر فایلی را ایجاد کرده و نام آن را .nomedia قرار می‌دهیم. در این حالت تمامی محتویات این پوشه مخفی خواهد شد. اما در نظر داشته باشید در این روش بعضی مواقع این فایل‌ها کاملا مخفی نمی شوند، مثلا در اپ Google Photos اگر شما در پوشه ای فایل .nomedia قرار دهید، این اپ چنین فایل‌ها یی را نادیده می‌گیرد و باز هم تصاویر را نشان می‌دهد.

بهتر است هر دو روش را بر روی اسمارت فون خود بررسی کنید تا ببینید نتایج آن‌ها به چه صورتی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید