بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶ - تکفارس 
بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶ - تکفارس 

بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶

محمد حسن موسوی
۸ بهمن ۱۳۹۴ - 22:10
بهترین کارت های گرافیک سال ۲۰۱۶ - تکفارس 

بهترین کارت گرافیک کدام است؟ سوالی که بسیاری از گیمر ها به دنبال جواب آن هستند.همه ساله نسل های جدید از کارت های گرافیک توسط شرکت های مختلف عرضه می شود که انتخاب بهترین از میان آن ها کار بسیار مشکلی است.در این مقاله ما ۴ کارت گرافیک عرضه شده در سال ۲۰۱۶ برای شما رتبه بندی کرده ایم.البته ما بودجه شما را هم در نظر گرفته ایم وگرنه بدیهی است که کارت های گرافیک گران تر همیشه بهتر هستند…

بهترین کارت گرافیک

Nvidia GeForce GTX 980 Ti

Geforce_GTX_980_Ti_Stylized-4

قیمت : ۶۵۰$

نمره تک فارس : ۹۱

اگر از کارت گرافیک Titan X صرف نظر کنیم {که حتما باید این کار بکنید، زیرا Titan X قیمتی دو برابر GTX 980 Ti دارد و قدرتش ۱۰% کمتر از GTX 980 Ti می باشد}، عنوان بهترین کارت گرافیک حال حاضر را به راحتی می توان به GTX 980 Ti نسبت داد.توجه داشته باشید که با اورکلاک کردن این کارت گرافیک می توانید قدرت آن را تا ۲۰% افزایش دهید.

هم چنین در مقایسه با بهترین کارت گرافیک شرکت AMD (که Fury X نام دارد)، GTX 980 Ti حتی بدون اورکلاک کردن هم سریع تر است.این کارت گرافیک ممکن سایز بزرگی داشته باشد، اما در عوض دارای یک فن بسیار قوی (در حد رادیاتور!!) است که در پشت آن تعبیه شده است و باعث می شود GTX 980 Ti در حین پردازش بدون صدا و خنک باقی بماند.

GTX 980 Ti به راحتی می تواند از پس اجرای بازی ها باکیفیت ۴K برآید.البته اگر شما بهترین اجرای ممکن در حالت ۴K را می خواید، بهتر است دو عدد از این کارت ها در کیس خود مچ کنید.

در آخر باید گفت که قیمت این کارت کاملا مناسب امکانات و قدرت آن است و گزینه مناسبی برای بازیخور های حرفه ای می باشد

بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب

Nvidia GeForce GTX 970

ref-3b

قیمت : ۳۱۰$

نمره تک فارس : ۸۸

زمانی که ما قصد داشتیم بهترین کارت گرافیک با قیمت مناسب را انتخاب کنیم، مجبور شدیم از بین Radeon R9 390 و GeForce GTX 970 یکی را انتخاب کنیم.این انتخاب از آن جایی سخت تر می شد که شرکت AMD با درایور های Crimson اش به پیشرفت های زیادی دست یافت.

با انجام بازی روی کیفیت ۱۰۸۰p متوجه برتری محسوس GeForce GTX 970 شدیم.هم چنین باید بدانید که GTX 970 انرژی کمتری مصرف می کند و اورکلاک کردن آن قدرت بیشتری نسبت به اورکلاک کردن R9 390 به کارت گرافیک اضافه می کند.در مقابل R9 390 با ۸ گیگابایت حافظه پردازشی توجه بسیاری را جلب کرده است ولی افراد متخصص بر این باورند که این ۸ گیگابایت تاثیر چندانی در قدرت آن نخواهد داشت و صرفا یک تاکتیک فروش می باشد.

هر دو کارت گرافیک قیمتی در حدود ۳۰۰$ دارند و شما هر کدام را انتخاب کنید، ضرر نخواهید کرد

محبوب ترین کارت گرافیک

AMD Radeon R9 380

AMD-R9-380-series

قیمت : ۲۰۵$

نمره تک فارس : ۸۳

کارت گرافیک Radeon R9 380 کاملا از رقیب هم قدرت خود، یعنی GeForce GTX 960 قوی تر است.هر دو کارت از ۱۸۰$ (مدل ۲ گیگابایتی) تا ۲۰۰$ (مدل ۴ گیگابایتی) قیمت گذاری شده اند.

اگر شما بودجه محدودی دارید ما مدل ۲ گیگابایتی Radeon R9 380 را به شما پیشنهاد می کنیم.چون مدل ۴ گیگابایتی تنها ۱۰% قدرت بیشتری از مدل ۲ گیگابایتی دارد.هم چنین اگر کارت R9 380 اورکلاک مناسبی شده باشد، خیلی بهتر از یک GTX 960 اورکلاک شده عمل خواهد کرد.

بهتر است بدانید که GTX 960 با CPU های ضعیف تر بهتر عمل می کند.اما اگر شما پردازنده ای قوی تر از مدل های Core i3 دارید، بهتر است Radeon R9 380 را برای سیستم خود انتخاب نمایید.

بهترین کارت گرافیک ارزان قیمت

Nvidia GeForce GTX 950

evga-gtx-950-100608925-large

قیمت : ۱۵۰$

نمره تک فارس : ۸۱

باز هم انتخاب سخت بین محصولات AMD و Nvidia پیش روی ماست.کارت GTX 950 حدود ۱۵۰$ دلار قیمت دارد، در حالی که رقیب آن (Radeon R7 370)ر۲۰$ ارزان تر می باشد.اما در پردازش های گرافیکی، GTX 950 حداقل ۱۰% سریع تر است که با توجه به قیمت ها کارت ها گزینه R7 370 به کلی حذف می گردد.

برتری مهم GTX 950 مصرف کمتر انرژی نسبت به R7 370 است.در زمینه اورکلاک کردن هم کارت GTX 950 دوباره برنده می شود زیرا افزایش قدرت آن ۵% بیشتر از رقیبش می باشد.

حتی اگر بودجه شما به خرید R7 370 هم می رسد، ما بدون هیچگونه طرفداری پیشنهاد خرید GeForce GTX 950 را به شما می دهیم.

سخن پایانی :

در زمینه خرید کارت گرافیک، هیچ گاه به تبلیغات اعتماد نکنید.میزان حافظه پردازنده گرافیکی همیشه نشانه قدرت آن کارت نمی باشد.

حتما قبل از خرید از افراد مطلع و متخصص سوال کنید و نقد ها و بنچ مارک های سایت های مختلف را باهم مقایسه کرده و سپس انتخابتان را انجام دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • behnam گفت:

    بهتر نبود مقاله رو خودتون می نوشتید و بر اساس قیمت های ایران تنظیمش میکردید؟
    الان کارت ۹۷۰ سیصد دلاری با دلار ۴ هزار تومن میشه ۱۲۰۰ تومن که البته داره با قیمت ۱۵۰۰ و بیشتر فروش میره مثل همیشه قیمت ها در ایران ناعادلانست
    ممکنه توازن قدرت و قیمت در ایران به گونه ای دیگه باشه

    • محمد حسن موسوی گفت:

      مقاله ترجمه شده است.
      ما خودمون ننوشتیم چون امکانات برای تست کارت های گرافیکی نداریم و بدون تست نمیشه مقایسه انجام داد.
      قیمت ها هم به تومن ننوشتیم چون قیمت تو بازار ایران نوسان داره.