هشدار فرم های خطرناک به زودی به فایرفاکس اضافه می‌شود - تکفارس 
هشدار فرم های خطرناک به زودی به فایرفاکس اضافه می‌شود - تکفارس 

هشدار فرم های خطرناک به زودی به فایرفاکس اضافه می‌شود

مهدی فوقی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 23:26
هشدار فرم های خطرناک به زودی به فایرفاکس اضافه می‌شود - تکفارس 

در آینده ای نزدیک یک تغییر بسیار بزرگ به مرورگر معروف فایر فاکس (Firefox) اضافه خواهد شد . اگر شما از هر فرمی در سایت خود استفاده کنید که با HTTPS ایمن نشده باشد، مرورگر شما آن را به عنوان نا امن مشخص می کند و این به این معنا است که کاربران نمی‌توانند به سایت شما و یا سایتی که شما به آن مراجعه می‌کنید وارد شوند و یک خطا دربافت خواهند کرد جهت خواندن خبر با تکفارس همراه باشید…

شرکت موزیلا اعلام کرد که این تغییر در راه است، اما حالا بخشی از ویرایش توسعه دهنده ی فایر فاکس ۴۶ است تا آن هایی که وب سایت های خود خطرناک می‌باشد برای رفع کردن مشکلاتشان زمان داشته باشند حال باید دید این رویکرد به شرکت های دیگر نیز شیوع پیدا خواهد کرد یا فقط شرکت موزیلا که توسعه دهنده مرورگر معروف و پر استفاده موزیلا فایر فاکس است این رویکرد نوآورانه و جدید و حتی از قولی ریسک دار را شروع کرده چرا که سایت های بسیار زیادی خطرناک هستند و شاید بازدید آن ها با این رویکرد کاهش شدیدی پیدا کند هر چند که دیگر مرور گر هایی هستند که می‌توانند جای مرورگر فایر فاکس را بگیرند.

در این ساخت زمانی که یک عنصر فرم در صفحه وجود داشته باشد اما HTTPS نباشد، تصویر یک قفل با یک خط که از روی آن گذشته است را خواهید دید حتی اگر هم شما HTTPS را فعال کرده باشید اما خود فرم از طریق این پروتکل ایمن تحویل داده نشود، باز هم این اتفاق خواهد افتاد.

struckthrough-lock-before-after

اگر این برای همه ی نسخه های فایر فاکس منتشر شود، از آنجایی که بسیاری از سایت ها شامل فرم هایی می شوند که به دلیل حساس نبودن اطلاعات در انتقال آن ها را رمز گذاری نمی کنند، این تغییر در بسیاری از سایت ها کاربرد خواهد داشت اما یک رخ داد بد را انجام خواد داد و سایت ها را به هزینه های بسیار بالا خواهد انداخت تا پروتکل های خود را درست و امن کنند تا مرورگر ها با آن ها مشکلی نداشته باشند و مانع از اجزای آن ها نباشند.

موزیلا می‌گوید که هنوز قرار نیست این تغییر به صورت نسخه ی بتا و یا انتشار عمومی برای فایر فاکس منتشر شود، اما در گذشته هم بیان کرده است که بالاخره این تغییر را انجام خواهد داد و خبر هایی مبنی بر انتشار این رخ داد در ۶ ماه بعد داده است و به سایت ها این فرصت ۶ ماهه داده شده تا با ایمن کردن خود از مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

این برای سازندگان مرورگر بسیار خوب است که قوانین سرسختانه ای در زمینه ی HTTPS اعمال کنند، مخصوصا با توجه به این مسئله که به طور مکرر از این مسئله سؤ استفاده شده و یا فراموش می شود. همچنین گوگل در هفته ی گذشته ویژگی را به کروم اضافه کرد که توسعه دهندگان را به استفاده از HTTPS مجاب می کند حال ممکن است تا چندین سال آینده خبری از سایت هایی که اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند و از آن ها سؤ استفاده  می‌کند دیگر نباشد و فضای اینترنت به فضایی ایمن تبدیل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.