تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت ششم ) - تکفارس 
تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت ششم ) - تکفارس 

تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت ششم )

علیرضا
۱ فروردین ۱۳۹۲ - 09:00
تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت ششم ) - تکفارس 

یکی از اصلی ترین گزینه ها در حین فرآیند خرید اسمارت فون ها عملکرد باتری آن ها می باشد. خرید بهترین و قوی ترین اسمارت فون ها هم با بازده پایین باتری به هیچ وجه توصیه نمی شود. لذا تصمیم گرفتیم تا در سلسله مقالاتی نتایج بررسی های انجام شده بر روی باتری های گوشی های موجود در بازار را که در آزمایشگاه های معتبر GSMArena صورت گرفته است را به اطلاع شما نیز برسانیم. در ابتدا تصمیم من این بود که نتایج حاصل از بررسی گوشی های روز را قرار دهم اما بعد با توجه به این نکته که اولا زمان انجام این تست ها با زمان ورود گوشی ها به کشور ما اغلب دچار فاصله زیادی است و دوما با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و بازار نابسامان ارز توان خرید بسیاری از گوشی های مدل روز برای اکثریت فراهم نیست تصمیم گرفتم تا این بررسی ها را از گوشی های قدیمی تر شروع کنیم که هم در بازار کشور ما موجود می باشند و هم اینکه گوشی هایی با قیمت های مناسب تر نیز در بین آن ها دیده می شود و دست کاربران برای خرید بازتر می باشد و سپس به گوشی های روز بازار و مدل های جدید تر برسیم. در هر قسمت ما به بررسی تست های باتری  ۲ گوشی در سه قسمت ” مدت زمان دوام باتری در مکالمه، مدت زمان دوام باتری در وب گردی و مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو” می پردازیم. با تک فارس و این سلسله مقالات همراه باشید.

مجموعه ششم : تست باتری گوشی های  Samsung S8600 Wave 3 و Nokia Lumia 800

 

تست باتری گوشی  Samsung S8600 Wave 3

Samsung S8600 Wave 3 به صفحه نمایش چهار اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ مجهز می باشد. پردازنده این گوشی هوشمند مدل تک هسته ای Scorpion با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز برای هر هسته و فاقد چیپست گرافیکی می باشد و در نهایت در مورد حافظه رم ان نیز اطلاعات زیادی موجود نمی باشد (حداقل در وب سایت مبنای ما که اینگونه بود!). سیستم عامل این اسمارت فون سیستم عامل مرحوم سامسونگ یعنی بادا با ویرایش نسخه دوم می باشد و در نهایت باتری این اسمارت فون مدلی ۱۵۰۰ میلی آمپری می باشد.

samsung-wave-3

اول از همه باید گفت در ابتدا شک داشتم که این گوشی را می توان اسمارت فون نا م گذاری کرد یا نه و در نهایت به این نتیجه رسیدم که چون سامسونگ در حال نهایی کردن پروژه تایزن می باشد و تایزن نیز در اصل نسخه ارتقا یافته همین سیستم عامل بادا است پس می توان از این گوشی در این تست ها استفاده کرد. همانطور که در تست ها مشاهده می کنید مدت زمان دوام باتری در مکالمه چیزی حدود یازده ساعت و هفت دقیقه است که می توان نتیجه گرفت با توجه به میانگین حدود هشت ساعت برای اسمارت فون ها این گوشی در این قسمت نتیجه ای بسیار عالی را کسب نموده است.  Samsung S8600 Wave 3 در تست مدت زمان دوام باتری در وب گردی  نتوانسته نتیجه بهتر از پنج ساعت و سی و چهار دقیقه کسب کند و به نوعی می توان گفت در این قسمت این محصول سامسونگ نا امید کننده ظاهر شده است. در بخش مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو نتیجه برایSamsung S8600 Wave 3 به  شکل بهتری رقم می خورد و Samsung S8600 Wave 3 موفق می شود زمان هفت ساعت و پنجاه و دو دقیقه را برای خود ثبت کند. در اصل نتیجه این تست کاملا قابل قبول است و برای این اسمارت فون عالی به نظر می رسد. در نهایت باید گفت بر اساس نتایج این تست ها Samsung S8600 Wave 3 گوشی موفقی در زمینه عملکرد باتری می باشد و نتایج تست های آن راضی کننده می باشد (به غیر از نتیجه تست “مدت زمان دوام باتری در وب گردی”). در نهایت در صورتی که به طور متوسط روزانه حدود یک ساعت با گوشی خود هر یک از سه فعالیت مورد نظر را انجام دهید Samsung S8600 Wave 3 حدود چهل و چهار ساعت برای شما شارژ نگه می دارد که زمانی نسبتا راضی کننده است. البته در حال حاظر به شما خرید این گوشی را توصیه نمی کنیم. چون هم اینکه این گوشی از لیست حمایت های سامسونگ تقریبا خارج شده است و هم اینکه به زودی نسخه های مجهز تر از آن با سیستم عامل تایزن عرضه خواهند شد.

تست باتری گوشی  Nokia Lumia 800

Nokia Lumia 800 به صفحه نمایش ۳.۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ مجهز می باشد. پردازنده این گوشی هوشمند مدل تک هسته ای Qualcomm MSM8255 Snapdragon با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز برای هر هسته می باشد و چیپست گرافیکی آن نیز مدل Adreno 205 می باشد. در نهایت ۵۱۲ مگابایت نیز حافظه رم دارد. سیستم عامل این اسمارت فون ویندوز فون (ویرایش Microsoft Windows Phone 7.5 Mango) می باشد و در نهایت باتری این اسمارت فون مدل ۱۴۵۰ میلی آمپری می باشد. البته همانطور که می دانید با آپدیت نسخه ویندوز فون بهبود های زیادی در عملکرد گوشی اتفاق می افتد و مسلما یکی از نتایج این آپدیت ها نیز بهبود وضعیت باتری می باشد. نسخه حاظر در این تست مجهز به همان ویرایش اولیه می باشد اما هم اکنون نسخه ۷.۸ برای آن موجود می باشد.

 lumia-800

همانطور که در تست ها مشاهده می کنید مدت زمان دوام باتری در مکالمه هشت ساعت و بیست و پنج دقیقه می باشد که با توجه به میانگین حدودا هشت ساعتی برای اکثر اسمارت فون ها این گوشی نیز نمره قابل قبولی را کسب می کند و نتیجه آن خوشنود کننده می باشد. زمانی که نوبت به تست دوم یعنی مدت زمان دوام باتری در وب گردی می رسد این اسمارت فون با کسب مدت زمان چهار ساعت و هفت دقیقه بسیار خجالت زده می شود و البته از فرط خجالت چند باری هم قصد انصراف از ادامه تست ها را می دهد که با پادرمیانی ما قضیه ختم به خیر می شود و همچنان Nokia Lumia 800 در تست ها باقی میماند! در بخش مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو علت قصد Nokia Lumia 800 از انصراف کاملا مشخص می شود! این گوشی باز هم در این تست خراب می کند تا ثابت کند فقط در زنگ خوردن استاد است! Nokia Lumia 800 در این قسمت توانست میزان زمان پنج ساعت و پنجاه و دو دقیقه را برای خود ثبت کند که با کمی ارفاق می توان لقب افتضاح را به آن داد! در نهایت زمان استند بای گوشی نسبت به خراب کاری هایی که در دو تست از سه تست قبلی کسب کرد عددی نسبتا راضی کننده و متوسط می باشد. در صورتی که به طور متوسط روزانه حدود یک ساعت با گوشی خود هر یک از ۳ فعالیت مورد نظر را انجام دهید Nokia Lumia 800 حدود سی و پنج ساعت برای شما شارژ نگه می دارد که زمانی متوسط برای Nokia Lumia 800 می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.