تغییرات فیسبوک از زمان ساخت تا تولد ۱۲ سالگی - تکفارس 
تغییرات فیسبوک از زمان ساخت تا تولد ۱۲ سالگی - تکفارس 

تغییرات فیسبوک از زمان ساخت تا تولد ۱۲ سالگی

مهدی فوقی
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 17:00
تغییرات فیسبوک از زمان ساخت تا تولد ۱۲ سالگی - تکفارس 

فیسبوک شبکه اجتماعی که مارک زوکربرگ آن را ساخت از سال ۲۰۰۴ تا کنون یعنی سال ۲۰۱۶ دارای تغیراتی جالب بوده است،به مناسبت ۱۲ سالگی این شبکه اجتماعی قصد داریم این تغییرات را به صورت بسیار جالب به شما نشان دهیم؛ جهت خواندن خبر با تکفارس همراه باشید…

فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان که امروزه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در دنیا دارد  بالاخره ۱۲ ساله شده و امروز روز تولد ۱۲ سالگی این شبکه اجتماعی بزرگ ساخته نخبه آمریکایی مارک زوکربرگ است، نکته جالب  در ساخت فیسبوک این است که مارک زوکربرگ آن را در سال ۲۰۰۴ یعنی ۱۲ سال پیش در خوابگاه هاردوارد تاسیس کرد همچنین دامنه اصلی شبکه اجتماعی فیسبوک TheFacebook.com در زمان ساختش توسط زوکربرگ در سال ۲۰۰۴ بود اما بعد از مدتی این دامنه به Facebook.com تغییر مسیر داده شد و حدود یک میلیارد نفر روزانه از طریق وب سایت آن بر روی دسکتاپ، گوشی هوشمند و یا تبلت بازدید  می‌کنند و از آن استفاده مستمر می‌کنند.

فیسبوک مسنجر یا همان پیام رسان فیسبوک، بخشی از فیسبوک است که برای کاربران امکان صحبت کردن با دوستان را فراهم می کند، تا کنون بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر داشته است و همچنین پیام رسان واتس آپ، سیستم پیام رسانی که فیس بوک به قیمت ۱۹ میلیارد دلار در سال گذشته، خریداری کرد، حال حدود یک میلیارد کاربر فعال و ثبت نام کرده دارد.

طراحی فیس بوک در طول سال ها تغییرات زیادی کرده است، طی این ۱۲ سال این شبکه اجتماعی نسبت به آنچه که در دانشگاه هاروارد گسترش یافت توسط زوکربرگ، تغییر داشته و پس از آن به کل جهان عرضه شده است، به غیر از یک یا دو کشور، از جمله چین که استفاده از آن ممنوع است در سایر کشور ها این شبکه اجتماعی بسیار محبوب بوده و از آن همه افراد برای کار و زندگی خود استفاده می‌کنند.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۰۴

1

سال ۲۰۰۴ میلادی سال ساخت شبکه اجتماعی فیسبوک بود در این سال مارک زوکربرگ این شبکه را در دامنه TheFacebook.com ثبت کرد و این سایت را طراحی کرد اما این سایت دارای گرافیک و چیز خاصی در سال اول ساخت خود نبود و در سمت راست بالا یعنی هدر سایت داری یک عکس از آل پاچینو بود.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۰۵

2

سال ۲۰۰۵ سال موفقیت این شبکه اجتماعی در مراحل اولیه بود چرا که به معرفی تمام مراکز آموزشی یعنی مدارس و دانشگاه ها که این شیکه اجتماعی در آنها بود و این مراکز از این شبکه استفاده می‌کردند را برای تبلیغات در صفحه اصلی خود درج کرده بود هرچند که این مراکز آموزشی بسیار زیاد هم نبودند و باز هم تصویر آل پاچینو مانند سال ۲۰۰۴ در هدر سایت قرار داشت.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۰۶

3

شاید نقطه ای بین آینده و گذشته شرکت فیسبوک در سال ۲۰۰۶ بود که تصویر صفحه اصلی این شرکت از حالت قبلی خارج شد و دیگر خبری از لیست و هدری که در آن عکس آل پاچیتنو باشد وجود نداشت بلکه یک فرم ساده برای ورود به این شبکه اجتماعی قرار داشت و هنوز خبری از لوگو برای این صفحه وجود نداشت.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۰۷

5

سال ۲۰۰۷ سال بزرگی برای شرکت فیسبوک و مارک زوکر برگ بود چرا که توجه ها به این شبکه اجتماعی جلب شده بود و همچنین در این سال لوگویی مانند لوگوی فعلی این شرکت در صفحه اصلی قرار گرفت و در سال ۲۰۰۷ شبکه اجتماعی فیسبوک کار رسمی خود را شروع کرد و همچنین در صفحه اصلی می‌تواست آخرین اخبار از دوستان را به کاربران ارائه دهد.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۰۸

6

در این سال لوگو این شرکت همان لوگو قبلی و اولیه طراحی شده باقی ماند اما در صفحه اصلی با ارائه گزینه هایی برای ثبت نام این صفحه تغییر اساسی و گرافیکی کرد تا ثبت نام کاربران راحت تر و سریعتر انجام گیرد.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۰۹

6

در این سال فیسبوک نمودار “جهان متصل” را به دست آورد، که اتمام آن تا سال ۲۰۱۱ به طول انجامید و اما این صفحه اصلی همانگونه که در سال ۲۰۰۸ طراحی شده بود باقی ماند.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۰

7

در سال ۲۰۱۰ صفحه اصلی شبکه اجتماعی فیسبوک همانگونه که در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ بود ماند اما تغییر عمده این سال در تغییر فونت لوگو و تغییراتی در متن های صفحه اصلی بود که نشان از اتفاقات جدید که در راه است برای این شبکه اجتماعی می‌داد.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۱

8

در سال ۲۰۱۱ صفحه اصلی فیسبوک همانند سال ۲۰۱۰ بود با این تفاوت که باکس های ورودی  و همچنین ثبت نام برای راحتی کاربران و همچنین واضح تر بودن دچار تغییر و باز طراحی شدند که باعث عملکرد و زیبایی بهتری در سایت فیسبوک گردید.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۲

9

فیسبوک نمودار جهان متصل را برای یک گوشی در سال ۲۰۱۲ جابجا کرد، زیرا کاربران آن از کامپیوتر به تلفن همراه منتقل شده اند. امروز، بیش از ۸۰۰ میلیون نفر روزانه از طریق تلفن همراه، به فیس بوک دسترسی دارند این یک تغییر بزرگ برای کاربران موبایلی این شرکت بود.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۳

10

قالبی که اکنون نیز در صفحه اصلی سایت فیسبوک مشاهده می‌کنید این قالب است که در سال ۲۰۱۳ طراحی گردید و جای قالب قبلی را گرفت این قالب انتظار می‌رود حال چندین سال دیگر نیز به عنوان قالب صفحه اصلی سایت فیسبوک برگزید باشد و همچنان به کار خود ادامه دهد.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۴

10

فیسبوک همچنان از قالبی که در سال ۲۰۱۳ طراحی شده بود استفاده می‌کرد همچنین در این سال بیشتر وقت خود را برای طراحی نرم افزاری برای گوشی های رده پایین که دوربین ندارند قرار داد و این نرم افزار را ساخت.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۵

10

فیسبوک باز هم مانند سال ۲۰۱۴ از قالی سال ۲۰۱۳ استفاده می‌کرد اما تفاوت بزرگ این سال یک هدیه بود آنهم هدیه ای به سازنده موفق آن مارک زوکربرگ این هدیه شاید از طرف همه کاربران بود و آن هم این که روز اول زندگی خود را با یک میلیارد کاربر آنلاین به طور همزمان دید و به عنوان اولین شبکه اجتماعی و اولین سرویس دارای یک میلبارد کاربر فعال در کتاب رکورد های گینس ثبت شد و نامش را جاودانه کرد همچنین این شرکت دریافت که چگونه از تلفن همراه نیز پول بدست آورد و آن را تبدیل به یک کسب و کار ۳۰۰ میلیارد دلاری کند.

صفحه اصلی فیسبوک در سال ۲۰۱۶

66

امروز شرکت فیسبوک بعد از پشت سر گذاشتن پستی و بلندی هایی موسس خود را را رو سفید کرده است و مارک زوکربرگ را با فیسبوک می‌شناسند این فرد حال ششمین فرد ثروتمند جهان است و ثروت خود را به کاربران و موفقیت شبکه جهانی و اجتماعی فیسبوک مدیون است ، حال امروز قالب این شرکت همانند سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ می‌باشد اما عکسی در سمت راست صفحه قرار گرفته است که برای تبریک جشن تولد ۱۲ سالگی این شبکه اجتماعی قرار داده شده است.

نظر شما در مورد تغییرات شبکه اجتماعی فیسبوک چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.