نتایج کامل تست های Samsung I9505 Galaxy S4 - تکفارس 
نتایج کامل تست های Samsung I9505 Galaxy S4 - تکفارس 

نتایج کامل تست های Samsung I9505 Galaxy S4

علیرضا
۲ فروردین ۱۳۹۲ - 14:00
نتایج کامل تست های Samsung I9505 Galaxy S4 - تکفارس 

نتایج کامل تست های Samsung I9505 Galaxy S4

همانطور که مطلع هستید در حال حاظر مدل Samsung I9505 Galaxy S4 به دلیل تجهیز به مودم داخلی LTE در آمریکا عرضه می شود و چند روزی است که ی نسخه از ان به آزمایشگاه های GSMARENA نیز رسیده است! حالا و در اولین بررسی ها از این مدل تست های مختلف سخت افزاری آن با اکثر نرم افزار ها منتشر شده است که نشان از برتری آن در بسیاری از تست ها بر رقبای دیگرش همچون HTC One و LG Optimus G Pro دارد. با ما همراه باشید تا ببینیم Samsung I9505 Galaxy S4 که مجهز به سیستم روی یک چیپست Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 می باشد و از چهار هسته پردازشی کریت ۳۰۰ با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز (Quad-core 1.9 GHz Krait 300) و چیپ گرافیکی Adreno 320 بهره می برد چگونه قدرت نمایی کرده است!

Benchmark Pi نرم افزاریست که یکی از هسته های پردازنده کریت ۳۰۰ کهکشانی چهارم را تست کرده است و Linpack نرم افزاری است که تمام هسته های پردازنده کریت ۳۰۰ کهکشانی چهارم را به چالش کشیده است. البته کهکشانی چهارم سامسونگ به لطف افزایش فرکانس هسته هایش نسبت به رقبایی همچون HTC One و LG Optimus G Pro در رتبه نخست قرار گرفته است. فرکانس کاری هسته های رقبای اصلی کهکشانی چهارم همچون HTC One و LG Optimus G Pro برابر با ۱.۷ گیگاهرتز می باشد.

 bench-pi

linpack

در تست های گرافیکی که از گلکسی اس ۴ گرفته شده Adreno 320 کاملا رو سفید است! در تست نرم افزار GLBenchmark 2.5 کهکشانی چهارم سامسونگ به راحتی رقبا یعنی HTC One و LG Optimus G Pro را پشت سر گذاشته است اما در تست نرم افزار  Epic Citadel که از موتور گرافیکی Unreal Engine استفاده می کند کهکشانی چهارم با اختلاف اندکی نسبت به HTC One و LG Optimus G Pro در جایگاه اول تکیه زده است.

 epic

glbench

به سراغ بنچمارک های ترکیبی می رویم. در تست نرم افزار AnTuTu برد با پرچمدار جدید سامسونگ است ولی در تست نرم افزار Quadrant هنوز Optimus G Pro در صدر نشسته است و با اختلاف کمی نسبت به آن کهکشانی چهارم جایگاه دوم را از آن خود نموده است.

 antutu

quadrant

Geekbench 2 نرم افزاری می باشد که برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس عرضه شده است و می توان مقایسه ای در آن بین محصولات اندرویدی و آی فون داشته باشیم. همانطور که مشاهده می کنید کهکشانی چهارم صدر جول را از آ« خود کرده است. سپس HTC One قرار دارد و Sony Xperia Z نیز در جایگاه سوم می باشد. LG Optimus G Pro جایگاه چهارم را از آن خود نموده و HTC Butterfly در جایگاه پنجو ایستاده است. در نهایت آی فون ۵ پس از کهکشانی سوم سامسونگ در جایگاه هفتم تکیه زده است!

 geek2

در آخر، تست های کهکشانی چهارم را در زمینه JavaScript و HTML5  مشاهده می کنیم که نشان می دهند عملکرد گلکسی S4 خوب است ولی محصولات برتر از آن در این زمینه از تمام برندهای ممکن وجود دارند! به خصوص در تست SunSpider که گوشی های ویندوز فونی، اندرویدی و البته آی فون ۵ بالاتر از کهکشانی چهارم قرار گرفته اند.

 vellamo

sunspider

در نهایت همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره نمودیم این تست ها مربوط به نسخه Samsung I9505 Galaxy S4 می باشد و همچنان باید منتظر تست های نسخه بین المللی آن یعنی Samsung I9500 Galaxy S4 که مسافر کشور ما نیز می باشد بمانیم آن نسخه مجهز به سیستم روی یک چیپست Exynos 5 Octa 5410 می‌باشد که مجهز به چهار هسته Quad-core 1.6 GHz Cortex-A15 و چهار هسته دیگر quad-core 1.2 GHz Cortex-A7 می‌باشد و چیپ گرافیکی آن نیز PowerVR SGX 544MP3 می‌باشد. به نظر شما کدام یک از نسخه های کهکشانی چهارم در تست های نرم افزاری موفق تر عمل می کنند؟ قدرت Exynos 5 Octa 5410 را بیشتر می دانید یا قدرت Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 را بیشتر می دانید؟ ما را از نظرات خود آگاه سازید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • امیرحسین گفت:

    فکر کنم پردازنده Exynos 5 Octa 5410 عملکرد بهتری نسبت به Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 داشته باشد