MWC 2016: گوشی‌های هوشمندی که انتظار می‌رود معرفی شوند - تکفارس 
MWC 2016: گوشی‌های هوشمندی که انتظار می‌رود معرفی شوند - تکفارس 

MWC 2016: گوشی‌های هوشمندی که انتظار می‌رود معرفی شوند

مبین محمدی
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 15:11
MWC 2016: گوشی‌های هوشمندی که انتظار می‌رود معرفی شوند - تکفارس 

این روزها خبرهای پیرامون کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ بسیار زیاد است و ما با انتشار اخبار بیش‌تر برای دیدن دستگاه‌های جدید مشتاق‌تر می‌شویم. همانند هر سال دیگری نمایشگاه MWC پر از تکنولوژی‌های جدید است و هیجان نیمه اول سال میلادی را بیش‌تر می‌کند. این نمایشگاه قرار است که در شهر بارسلونا در تاریخ ۲۲ فوریه برابر با ۳ اسفند ماه آغاز شود که تا ۲۵ فوریه برابر با ۶ اسفند نیز برپا خواهد بود. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

همانطور که می‌دانید چیزی به آغاز این نمایشگاه نمانده است و تیم تحریریه تکفارس برای پوشش اخبار این رویداد مهم آماده است. در طول چند هفته گذشته با بسیاری از دستگاه‌هایی که قرار است در MWC امسال معرفی شوند آشنا شدیم. دستگاه‌هایی که احتمال معرفی شدن آن‌ها وجود دارد شامل گلکسی اس ۷ سامسونگ و ال جی جی ۵ و پرچم‌دارهای دیگر شرکت‌های سازنده موبایل است. در واقع شرکت‌های بزرگ بسیاری در این نمایشگاه حضور دارند. امروز می‌خواهیم نگاه کوتاهی به گوشی‌های هوشمندی که در این رویداد معرفی می‌شوند بیاندازیم، پس اگر از هواداران گوشی‌های هوشمند هستید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

سامسونگ

شرکت سامسونگ حضور خود را در کنگره جهانی موبایل تایید کرده است و قرار است در طی برگزاری یک رویداد اختصاصی گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ را معرفی کند. این دستگاه قرار است که در تاریخ ۲۱ فوریه به صورت رسمی معرفی شود. آنگونه که پیداست دستگاه فوق دارای صفحه نمایش ۵.۱ اینچی Super AMOLED با وضوح Quad HD است. اس ۷ در دو نسخه با پردازنده‌های متفاوت عرضه می‌شود که دو گزینه Snapdragon 820 و Exynos 8890 را برای خریداران به ارمغان می‌آورد، البته رم هردوی آن‌ها ۴ گیگابایت بوده و دوربین اصلی آن‌ها ۱۲ مگاپیکسل است که به سنسور  BriteCel در پشت دستگاه مجهز است. در کنار این سخت افزارهای قدرتمند حتما باید باتری خوبی حضور داشته باشد و با توجه به شایعات باتری ۳,۰۰۰mAh وظیفه تایمن قدرت الکتریکی دستگاه را بر عهده می‌گیرد.

sa

در کنار گلکسی اس ۷ نسخه بزرگ‌تر و مشهور آن یعنی گلکسی اس ۷ اج حضور دارد که با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی نمایان می‌شود، مشخصات سخت افزاری این دو یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها نیز در صفحه نمایش بوده، البته اس ۷ اج به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر نیاز به یک باتری قوی‌تر دارد و باتوجه به شایعات منتشر شده باتری آن نیز ۳,۶۰۰mAh است.

جدا از گوشی‌های هوشمند سامسونگ قرار است که جدیدترین گجت خود را با نام دوربین ۳۶۰ درجه‌ای VR (واقعیت مجازی) مغرفی کند. هنوز جزئیات این پروژه مشخص نیست اما در سال‌های گذشته سامسونگ به ساخت این دستگاه اشاره کرده بود و اکنون به نظر می‌رسد موفق به ساخت آن شده است.

ال‌جی

LG-MWC-invite

شرکت ال‌جی حضور اثر گذاری را در MWC 2016 دارد و می‌خواهد از آخرین پرچم دار خود که این روزها به یکی از خبرسازترین دستگاه‌ها در رسانه‌ها تبدیل شده است معرفی کند. ال‌جی جی ۵ پرچم دار سال ۲۰۱۶ میلادی است که فروش آن از کره جنوبی آغاز خواهد شد و قرار است که در تاریخ ۲۱ فوریه به صورت رسمی معرفی شود.

شایعات پیرامون این دستگاه بسیار زیاد است و خلاصه آن می‌تواند کار سختی باشد، قرار بر این است که جی ۵ با ظاهری جذاب‌تر از گذشته حاضر شود و طراحی جدیدی در بدنه فلزی آن به کار گرفته شده است. پردازش در این دستگاه بر عهده پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 است و اندازه صفحه نمایش آن بین ۵.۳ تا ۵.۶ اینچ با وضوح Quad HD خواهد بود.

اگر شایعات درست باشد دوربین پشتی دستگاه دو گانه بوده که شامل یک دوربین ۱۶+۸ مگاپیکسلی است. شرکت ال‌جی دعوتنامه‌های خود را برای کاربران با عنوان “PLAY Begins” ارسال کرده است که به معنی ” بازی آغاز خواهد شد” است. با این حال بی صبرانه منتظر پرچم دار ال جی هسیتم.

HTC

این حقیقت بزرگی است که سال ۲۰۱۵  برای شرکت HTC  سال بزگی نبوده است و قصد جبران کردن آن را دارد. بر خلاف انتظاراتی که داشته ایم این شرکت تایوانی در کنگره حهانی موبایل امسال حضور ندارد اما قرار است که گوشی‌هوشمند HTC M10 را در طی برگزاری رویداد جداکانه به صورت رسمی در ماه مارس معرفی کند.

این کار HTC ممکن است که فکر جالبی نباشد و حضور HTC M10  در MWC 2016 می‌توانست درخشان باشد. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و این شرکت قرار است که اولین ساعت هوشمند خود را به صورت رسمی مغرفی کند که انتظار می‌رود مراسم معرفی آن در MWC 2016 باشد.

sa

هواوی

در این چند هفته اخیر شرکت بزرگ هواوی بسیار بی سرو صدا بوده است اما به نظر می‌رسد که می‌خواهد گوشی هوشمند P9 را در سال حاری عرضه کند. اگرچه هواوی حضور خود را در MWC تایید نکرده است اما احتمال معرفی کردن گوشی‌هوشمند P9 از سوی یان شرکت بسیار زیاد است.

Huawei-P9-design-01

اگر بخواهیم درباره مشخصات گوشی هوشمند P9 هواوی صحبت کنیم باید اعلام کنم که آنطور که شنیده‌ایم دستگاه فوق به یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی، پردازنده Kirin 950، رم ۴ گیگابایتی و باتری ۳,۰۰۰mAh مجهز است و این احتمال وجود دارد که دوربین پشتی آن ۱۲ مگاپیکسل باشد.  به هر حال P9 می‌تواند مراسم کنگره جهانی موبایل را بهتر از همیشه گرم کند.

سونی

اگر بگوییم که سونی در MWC سال جاری حضور ندارد یک حرف منطقی نیست و تاحدودی حضور آن ثابت شده است، البته اگر یک دستگاه خاص را در این نمایشگاه معرفی کند قطعا اکسپریا Z6 نیست، از سوی دیگر شرکت ژاپنی سونی تقریبا هرساله در MWC پرچم دارهای خود را به نمایش گذاشته است اما امسال این چنین نیست.

Sony-invite-650-80

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت که به عنوان بزرگ‌ترین غول تکنولوژی شناخته شده است در بخش گوشی‌های هوشمند خود سورپرایز بزرگی را ندارد اما وجود گوشی‌های هوشمند جدیدی ویندوزی از سوی ردموند تایید شده است. اما آیا این گوشی هوشمند جدید لومیا ۸۵۰ باشد یا خیر هنوز مشخص نیست.

sa

شیائومی

داستان‌های زیادی پشت شرکت نوپای شیائومی وجود دارد و در طول این چند هفهته شایعات متعددی درباره محصولات جدید این شرکت منتشر شده است. باتوجه به شایعات منتشر شده گوشی هوشمند شیادومی Mi 5 به عنوان یک پرچم دار در MWC 2016 وجود دارد و تصاویر منتشر شده اگرچه رندر هستند اما ظاهری شبیه به سری گلکسی اس  نشان می‌دهد.

sa

اولین تصویر فاش شده از گوشی هوشمند شیائومی Mi 5 زیبایی را به رخ می‌کشد. دکمه فیزیکی دستگاه که ظاهرا سنسور اثر انگشت در آن تعیبه شده است ظاهری شبیه به سری گلکسی سا سامسونگ را دارد. اما مشخصات شایع شده آن از پردازنده Qualcomm Snapdragon 820، رم ۳ گیگابایتی، صفحه نمایش ۵.۲ اینچی ۱۰۸۰p یا ۵.۳ اینچی Quad HD خبر می‌دهند.

کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ امسال پر از دستگاه‌های جدید است و پرچم‌دارهای بسیاری در آن حضور دارند، ما بی صبرانه منتظر برگزاری این رویداد هستیم و همانند همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تمامی اخبار این رویداد مهم را برای شما پوشش دهیم. پس در روزهای آینده و برگزاری این نمایشگاه با ما همراه باشید. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.