سامسونگ از پردازنده ۱۴ نانومتری Exynos 7 Octa 7870 رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ از پردازنده ۱۴ نانومتری Exynos 7 Octa 7870 رونمایی کرد - تکفارس 

سامسونگ از پردازنده ۱۴ نانومتری Exynos 7 Octa 7870 رونمایی کرد

محمدرضا قدمگاهی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 22:09
سامسونگ از پردازنده ۱۴ نانومتری Exynos 7 Octa 7870 رونمایی کرد - تکفارس 
امروزه قدرت گوشی های هوشمند بسیار حائز اهمیت است. به طوریکه در دهه ی اخیر شاهد به وجود آمدن رقابت های جدید در عرصه این صنعت بوده ایم. اگر بخواهیم چند رقیب دیرینه در این عرصه را نام ببریم، اولین چیزی که به ذهنمان میرسد دشمنی بی چون و چرای Qualcomm و MediaTek بر سر فروش پردازنده های خود است. چند وقتی است که سامسونگ نیز وارد میدان نبرد شده و هر روز بر افتخارات خود در صنعت سخت افزار گوشی می افزاید.
سامسونگ امروز دست به رونمایی یک پردازنده فوق العاده قدرتمند به نام Exynos 7 زد. سال پیش ما شاهد ظهور پردازنده ی Snapdragon 810 روی پرچمداران سامسونگی بودیم، اما امسال بر خلاف چند سال گذشته سامسونگ قصد دارد تا تمام گوشی خود را به مانند اپل به طوری انحصاری سازی کند. با قاطعیت می توان گفت که استفاده از سری Exynos برای سامسونگ بسیار به صرفه تر است تا اینکه پردازشگر شرکت دیگری مانند کوالکام را در پرچمدار خود سر هم کند. البته ناگفته نماند که پردازنده های جدید سامسونگ با تکنولوژی شرکت FinFET ساخته شده و مزایای آن به عهده شرکت مذکور می باشد.
این اولین باری نیست که سامسونگ قصد استفاده از یک پردازشگر انحصاری در گوشی های خود دارد، بلکه ماه گذشته Galaxy J7 که حامل اکسینوس ۷۸۷۰ بود، توانست رضایت کاربران و طرفداران سامسونگ را جلب نماید.
باید صبر کنیم تا کنگره جهانی موبایل (MWC) از یک خواب یک ساله بیدار شود تا بسیاری از حقایق را متوجه شویم!samsung-geekbench-3

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید