اولین نسخه‌ی بازی Rayman برای iOS و Android بازسازی شده و فردا منتشر خواهد شد - تکفارس 
اولین نسخه‌ی بازی Rayman برای iOS و Android بازسازی شده و فردا منتشر خواهد شد - تکفارس 

اولین نسخه‌ی بازی Rayman برای iOS و Android بازسازی شده و فردا منتشر خواهد شد

رضا دیزجی
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 10:56
اولین نسخه‌ی بازی Rayman برای iOS و Android بازسازی شده و فردا منتشر خواهد شد - تکفارس 

امروز Ubisoft اعلام کرد که اولین نسخه‌ی Rayman که در سبک Side-Scrolling Platformer بوده و تاریخ اولین انتشار آن به سال ۱۹۹۵ میلادی برمی‌گردد، فردا برای پلتفرم‌های iOS و Android نیز منتشر خواهد شد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

کاراکتر مشهور این بازی که Rayman نام دارد، چند سال پیش راه خود را به صنعت بازی‌های موبایل باز کرده است. اولین نسخه‌ی موبایلی آن Jungle Run نام داشت و در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، یک سال پس از آن Rayman: Fiesta Run منتشر شد و سال قبل نیز Rayman Adventures برای این پلتفرم‌ها عرضه شد. نسخه‌ای که پیش روست، چهارمین نسخه‌ی این بازی خواهد بود که Ubisoft برای گوشی‌های موبایل عرضه می‌کند.

در حال حاظر مشخص نیست Ubisoft چگونه می‌خواهد یک بازی با سبک side-screen platformer را برای موبایل بازسازی یا بهینه‌سازی کند. Fiesta Run و Jungle Run هر دو در سبک endless runner بودند، سبکی که تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگون برای صفحات لمسی کرده است، اما سبک اولین نسخه‌ی Rayman کاملا متفاوت است و همانطور که گفته شد، side-scrolling platformer نام دارد.

یک بازسازی قابل قبول که المان‌ها و لذت بازی اصلی را حفظ کند، ممکن است به تهیه‌ی کنترل‌های مشابه دسته‌ی بازی کنسولی برای صفحات لمسی نیاز داشته باشد. گذشته از آن و با توجه به پیچیدگی حرکات Rayman، و همچنین شکل و شمایل کنترل این بازی کلاسیک، در صورتی که کنترل‌های مناسبی برای این بازی ساخته نشود ممکن است مشکلات زیادی برای کسانی که این بازی را تجربه خواهند کرد به وجود آید. به همین دلیل، ما نباید امکان تبدیل شدن این بازی به همان سبک Jungel Run و Fiesta Run توسط Ubisoft را نادیده بگیریم، سبکی که این بازی را با بازی‌های قبل از خود هماهنگ خواهد کرد.

The Original Rayman که قرار است عنوان انتخابی برای بازی جدید باشد، در سال ۱۹۹۵ برای کنسول‌های Atari Jaguar و Sony Playstation منتشر شده بود، از آن زمان تبدیل به استانداردی برای بازی‌های Platformer شده است. ما اطمینان داریم Ubisoft گرافیک پیشرفته‌تر و زیباتر و با شفافیت بیشتری برای نسخه‌ی بازسازی شده تدارک دیده است.

آیا شما نیز برای این بازی هیجان‌زده هستید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید