گارتنر: فروش آیفون افت بی سابقه داشته است - تکفارس 
گارتنر: فروش آیفون افت بی سابقه داشته است - تکفارس 

گارتنر: فروش آیفون افت بی سابقه داشته است

محمدرضا قدمگاهی
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 21:04
گارتنر: فروش آیفون افت بی سابقه داشته است - تکفارس 

به گزارش گارتنر، فروش جهانی موبایل های هوشمند در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۵ حدود ۹.۷ درصد رشد داشته است. این رشد برای صنعت بزرگی مثل گوشی های همراه بسیار کم است و کندترین ضریب رشد را از آن خود کرده است. البته در نیمه چهارم سال ۲۰۱۵ تا به حال حدود ۴۰۳ میلیون گوشی هوشمند فروخته شده که در کل سال رقمی به اندازه ۱.۴ میلیارد واحد گوشی را شامل می شود. شایان ذکر است که این فروش نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است.

آندروید نیز هنوز پیشگام فروش در بین سیستم عامل اسمارت فون هاست. سیستم عامل متن باز گوگل تا به حال حدود ۸۰.۷ درصد از فروش سالانه گوشی های هوشمند را از آن خود کرده که این آمار در سه ماه گذشته بسیار فوق العاده است. درصد رشد این سیستم عامل محبوب در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶.۶ درصد بود.

آخرین قسمت از سال ۲۰۱۵ ، سامسونگ و هوآوی، لقب پرفروش ترین شرکت های سال را به خود اختصاص دادند. این آمار موثق که در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر گرفته شده، هوآوی حدود ۱۰۴.۹ میلیون دستگاه فروخته است که شامل ۲ درصد افزایش فروش می­­باشد.

اپل چندی پیش بود که اعلام نمود فروش آیفون نسبت به قبل، کمی افزایش داشته است. اما طبق آمار های دقیق گارتنر، این شرکت حدود ۴.۴ درصد کاهش فروش را متحمل شده است. این اولین باری است که اپل در یک بازه زمانی کاهش فروش را تجربه می­کند.

با استناد بر نمودار های آماری، شرکت اپل در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۲۵.۹ میلیون واحد آیفون فروخته که از ضریب رشد ۱۵.۹ درصد به ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. سامسونگ نیز در سال گذشته توانست رکورد جدیدی بشکند و به رقم ۳۲۰.۲۲ میلیون واحد گوشی هوشمند برسد. ۲۲.۵ درصد از بازار گوشی های هوشمند در سراسر جهان نیز در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۵ مربوط به سامسونگ بوده است. البته با وجود این آمار سرسام آور سامسونگ، هنوز هم کاهش فروش را در این شرکت شاهد بودیم!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.