LG G5 معرفی شد: بدنه فلزی با طراحی منحصر به فرد - تکفارس 
LG G5 معرفی شد: بدنه فلزی با طراحی منحصر به فرد - تکفارس 

LG G5 معرفی شد: بدنه فلزی با طراحی منحصر به فرد

محمدرضا قدمگاهی
۲ اسفند ۱۳۹۴ - 17:10
LG G5 معرفی شد: بدنه فلزی با طراحی منحصر به فرد - تکفارس 

بالاخره روز موعود فرا رسید و ال‌جی در نهایت از گوشی جدید خود، جی۵، رونمایی کرد. این گوشی که در شهر بارسلونا – اسپانیا برای اولین بار به‌روی تماشاگران روشن شد، از یک بدنه فلزی و طراحی منحصر به فرد بهره می‌برد.

سال ۲۰۱۵ با تولیدکنندگان گوشی های هوشمند زیاد مهربان نبود و آنها را مجبور به تولید گوشی های خیلی ارزان قیمت (حتی با قیمت ۱۵۰ دلار) کرد. حال شرکت ال‌جی دست به کار شد و یک گوشی مرغوب و فلزی ارائه نمود.شاید شما نیز از تکراری شدن طراحی های اعمال شده اپل و سامسونگ بر روی گوشی هایشان خسته شدید! اما امروز شرکت کره‌ای ال‌جی با پیامی با مضمون “نوآوری”، پاسخی دندان شکن به این دو قطب بزرگ اسمارتفون داد.

تلفیقی از شیشه و فلز که دل هر انسانی را می‌رباید. طراحی ساده و در عین حال مدرن و زیبا که از شیشه و فلز ساخته شده و شیشه های خمیده و حاشیه های گرد آن را کامل می‌کند. دکمه پاور نیز هنوز در پشت گوشی قرار گرفته و به خوبی قابل دسترسی است. سنسور اثر انگشت و دو دوربین نیز در پنل پشتی این گوشی پرچمدار و گل سرسبد کره‌ای، می‌درخشند. سه رنگ مختلف طلایی، نقره ای، صورتی و طلایی نیز برای LG G5 در نظر گرفته شده است.

friends-21

خانواده G5: حافظه پیشتر، هدست واقعیت مجازی، اسپیکر و…

صفحه نمایش این گوشی هوشمند یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود زیرا که به لطف تکنولوژی Quad-HD و ابعاد ۵.۳ اینچی و کوچک تر از G4 آن را هر چه کامل تر نموده است. همچنین LG دوباره از IPS-LCD استفاده کرده که به مزیت های نمایشگر می‌افزاید. طبق آمار ال‌جی، کاربران ۱۵۰ بار در روز اعلان های خود را بررسی می‌کنند که این نمایشگر به همین منظور یعنی، استفاده زیاد طراحی شده است.

با استفاده از تکنولوژی Always On نیز این گوشی هوشمند صرفه جویی قابل توجهی در مصرف باتری خواهد داشت.

سخت افزار جی۵ نیز قدرتمندتر از گذشته ظاهر شده که بهترین را در نوع خود ارائه می‌دهد. پردازنده SnapDragon 820 SoC با معماری ۶۴-بیتی قلب تپنده گوشی را در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 530 کنترل خواهد کرد. چهار گیگابایت رم LPDDR4 و ۳۲ گیگابایت ظرفیت UFS برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین ال‌جی اذعان دارد که به لطف آدرنو ۵۳۰، پردازش گرافیکی جی۵ نسبت به دیگر گوشی های هم رده و نسل قبل خود، حدود ۴۰ درصد بهتر عمل خواهد کرد.

از آنجا که Snapdragon 820 SoC از شارژ سریع منسوب به Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند، استفاده مداوم از گوشی به همراه هدست واقعیت مجازی آن به لطف USB Type-C، در زمان شارژ، ۲۴ درصد سرعت گوشی بالاتر از حد انتظار است.

در کنار این سخت افزار واقعا عظیم، اسپیکر های این گجت توسط aptX HD با کیفیت صدای ۲۴ بیتی حتی در هنگام بلوتوث، پشتیبانی می‌شوند که ال‌جی قول داده بهترین تجربه گوش کردن به موسیقی در حالت بدون سیم را ارائه خواهد داد.

P1110316.JPG

نوآوری ال‌جی در بالا بردن ظرفیت باتری جی۵

P1110297.JPG P1110310.JPG P1110293.JPG P1110295.JPG

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید