تلسکوپ جیمز وب آماده شکار حیات فرا زمینی - تکفارس 
تلسکوپ جیمز وب آماده شکار حیات فرا زمینی - تکفارس 

تلسکوپ جیمز وب آماده شکار حیات فرا زمینی

کسری نراقی
۳ فروردین ۱۳۹۲ - 15:41
تلسکوپ جیمز وب آماده شکار حیات فرا زمینی - تکفارس 

تلسکوپ جیمز وب آماده شکار حیات فرا زمینی

تلسکوپ جیمز وب آماده شکار حیات فرا زمینی : (JWST)‌ جایگزین قدرتمند تلسکوپ‌های هابل و اسپیتزر بوده و می‌تواند جست‌وجو برای یافتن حیات فرا زمینی را تسهیل کند.«مت مانتین» محقق ارشد تلسکوپ JWST‌ ناسا در کنفرانس خبری تأکید کرد: مراحل ساخت و مونتاژ قطعات مختلف تلسکوپ جیمز وب در آستین تگزاس در حال پیگیری است؛ این تلسکوپ سه برابر بزرگتر از هابل است و تجهیزات بکار رفته در آن، امکان کشف نشانه های حیات فرازمینی را تسهیل می‌کند.
در مرکز فناوری‌های پیشرفته تلسکوپ از دوربین نزدیک مادون قرمز استفاده شده است که امکان رصد سیارات دوردست را فراهم می کند؛ با بررسی و آنالیز داده‌ها، شناسایی حیات فرازمین، نشانه های احتمالی آب و گاز متان تسهیل می‌شود.

«آلبرتو کونتی» از محققان تلسکوپ جیمز وب خاطرنشان می کند: علاوه بر جست‌وجوی حیات، امکان رصد نشانه‌های ستارگان نخستین، شکل‌گیری کهکشان‌ها و سیارات فراهم می‌شود.

وجود گرد و غبار مادون قرمز شکل گیری کائنات را دشوار می کند که دوربین مادون قرمز JWST‌ دید بهتری را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

اصلی ترین چالش پیش روی محققان، مدیریت اختلاف درجه حرارت بین بخش مقابل خورشید و بخش تاریک تلسکوپ است که بر درجه حساسیت دوربین نزدیک مادون قرمز تأثیر می‌گذارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب تا سال ۲۰۱۸ راهی فضا شده و به جایگزین قدرتمند تلسکوپ هابل مبدل خواهد شد.

منبع :ایسنا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.