بررسی مشخصات ال‌جی جی۵ - تکفارس 
بررسی مشخصات ال‌جی جی۵ - تکفارس 

بررسی مشخصات ال‌جی جی۵

مبین محمدی
۲ اسفند ۱۳۹۴ - 19:04
بررسی مشخصات ال‌جی جی۵ - تکفارس 

در سال گذشته نوآوری‌های ال‌جی را در گوشی هوشمند جی ۴ دیدیم، این گوشی هوشمند رقابت خوبی را در بازار موبایل داشت. اکنون ال‌جی پرچم دار جدید خود یعنی جی ۵ را به صورت رسمی معرفی کرده است. بدنه این دستگاه فلزی بوده و مجهز به طراحی ماژول نیز است. اکنون قصد داریم تا مشخصات این گوشی‌هوشمند را بررسی کنیم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

صفحه نمایش

پرچم دارد جدید ال جی دارای صفحه نمایشی با وضوح Quad-HD است. بار دیگر ال‌جی از تکنولوژی IPS Quantum برای صفحه نمایش خود استفاده کرد ، صفحه نمایشی که درباره آن صحب می‌کنیم همیشه روشن خواهد ماند، البته این ویژگی بریا اولین بار در V10 ارائه شد. در ناحیه صفحه نمایش روشن شما می‌توانید کلیه اعلانات از قبیل تماس، پیام و دیگر اعلانیه ها را در یک نگاه ببینید.

بر خلاف آنچه که شما فکر می‌کنید این ویژگی باتری را به هدر نمی‌دهد و در مورد عمر باتری صرفه جویی کامل را نیز دارد. این صفحه نمایش همیشه روشن تنها ۰.۸ % از باتری را به ازای هر ساعت مصرف می‌کند و به گفته ال‌جی مصرف‌کنندگان به طور میانگین ۱۵۰ بار در روز صفحه نمایش خاموش و روشن می‌کنند.

P1110295.JPG

بحث صفحه نمایش جی ۵ به اینجا ختم نمی‌شود و دارای ویژگی Daylight Mode بوده که نور را در حالت روز تنظیم می‌کند. لازم به ذکر است که مقدار روشنایی در صفحه Dialing یا شماره گیری ۸۵۰ نیت است، در حالی جی ۴ دارای نصف این مقدار بود.

مشخصات سخت افزاری

پرچم دار سال گذشته ال‌جی دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 810 بود و اکنون ال جی جی ۵ یک سدتگاه کاملا متفاوت است. قدرت این گوشی‌هوشمند توسط پردازنده Snapdragon 820 تامین می‌شود که کاربر یا خریدار می‌تواند از لوازم جانبی از قبیل rolling robots (ربات توپی) و هدست واقعیت مجازی به سادگی استفاده کند.

پردازنده ۸۱۰ قدرت زیادی را به رخ می‌کشد و نسبت به نسخه‌های قبلی افزایش ۳۰ تا ۳۵% بهبود عملکرد را دارد، همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 530 تقریبا ۴۰% سرعت بیش‌تری نسبت به Adreno 430 دارد. این پردازنده جدید کیفیت تصاویر DSLR را به ارمغان می‌آورد و مودم X12 LTE موجود می‌تواند ۱۲ دانلود مختلف را تا سقف ۶۰۰ Mbps انجام دهد.

LG-G5-hands-on-title-image.JPG

در این پرچم دار جدید رم ۴ گیگابایتی LPDDR4 وجود دارد و خافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی آن با UFS ادغام شده است. البته باتوجه به گفته شرکت ال‌جی این حافظه از طریق اسلات کارت میکرو‌اس‌دی افزایش می‌یابد.جی ۵ دارای aptX HD بوده که از ۲۴-bit صدا پشتیبانی می‌کند.

اسلات توسعه

P1110315.JPG

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ال‌جی جی ۵ طراحی ماژول است که کاربر می‌تواند باتری را زیر طریق پانل زیرین از دستگاه به صورت کشویی خارج کند و با همان روش آن را به دستگاه برگرداند. البته اگر باتری را خارج کنید حتما باید گوشی‌هوشمند شما خاموش باشد. از جمله ویژگی‌های ماژ<ل می‌توان به Hi-Fi در دوربین این دستگاه اشاره نمود.

دوربین

ال‌جی برای اولین دوربین دوگانه را در گوشی‌هوشمند LG V10 ارائه داد و اکنون در ال جی جی ۵ یک دوربین دوگانه در جلوی دستگاه وجود دارد که یکی از آن‌ها ۱۶ مگاپیکسل و دیگری ۸ مگاپیکسل است که زاویه دید لنز آن ۷۸ درجه نیز می‌باشد. همچنین دوربین ۸ مگاپیکسلی دارای زاویه دید گسترده با ۱۳۵ درجه است. کار ال‌جی بازهم در اینچا به اتمام نرسیده است و در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی را برای عکاسی سلفی به ارمغان آورده است.P1110304.JPG

انتظارات

ال‌جی جی ۵ دارای طراحی هوشمندانه ای است و در ظاهر بسیار جلب توجه می‌کند و ممکن است از گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج زیبایی بیش‌تری داشته باشد. به هر حال باید عملکرد هردو را در بازار ببینیم. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.