ال‌جی جی ۵ در مقابل آیفون ۶ اس پلاس اپل: نگاه اول - تکفارس 
ال‌جی جی ۵ در مقابل آیفون ۶ اس پلاس اپل: نگاه اول - تکفارس 

ال‌جی جی ۵ در مقابل آیفون ۶ اس پلاس اپل: نگاه اول

مبین محمدی
۴ اسفند ۱۳۹۴ - 11:09
ال‌جی جی ۵ در مقابل آیفون ۶ اس پلاس اپل: نگاه اول - تکفارس 

معرفی شدن ال‌جی جی ۵ به یکی  از هیجان انگیزترین رویدادها و دستگاه‌های MWC 2016 تبدیل شد، یک پرچم دار تمام عیار که هر نیازی را برطرف می‌کند. برای عاشقان گوشی‌هوشمند زندگی زمانی شیرین است که شما بهترین‌ها را روی گوشی‌هوشمند خود داشته باشید و با صفحه نمایش غول‌پیکر خواندن پیام‌ها و… را تجربه کنید در ال‌جی جی ۵ همه چیز به صورت تمام و کمال وجود دارد. دستگاهی که درباره آن بحث می‌گنیم به صورت معمولی طراحی نشده است و ماژولار بودن آن به کاربر اجازه می‌دهد تا قسمت پایینی دستگاه را برای دسترسی به باتری بازکند. اکنون در تکفاس قصد دارم تا جی ۵ را درمقابل آیفون ۶ اس پلاس قرار دهیم و مقایسه کوتاهی را میان این دو انجام دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

همانطور که در تصاویر زیر می‌بینید طراحی جی ۵ از دیگر گوشی‌های هوشمند متفاوت است، اما اگر شما به یک دستگاه با باتری قابل جابه‌جایی نیاز دارید انتخاب‌ها ساده‌تر خواهد شد. ضخامت بدنه این دستگاه بسیار باریک بوده و از جنس فلز است، البته صفحه نمایش ۵.۳ اینچی احساس بهتری را به کاربر می‌دهد. اما اگر بحث ظرافت باشد برگه برنده در دست آیفون ۶ اس پلاس قرار دارد، زیبایی این گوشی‌هوشمند فوق‌اعاده است.

P1110616.JPG

اگر از لحاظ اندازه این دو را با هم مقایسه کنیم باید اعلام کنم که تصاویر گویای همه چیز هستند و آیفون ۶ اس پلاس بزرگتر از جی ۵ است. با یان حال کاملا مشخص است که کدام یک از این دو راحت با یک دست استفاده می‌شود. برای کار کردن با آیفون ۶ پلاس شما به دو دست نیاز خواهید داشت.

P1110627.JPGصفحه نمایش

گوشی‌هوشمند جی ۵ ال‌جی صفحه نمایش قابل کنترل‌تری نسبت به دو محصول آخر خود دارد و پانل ۵.۳ اینچی IPS برای شما گزینه خوبی است. همانطور که می‌دانید آیفون ۶ اس پلاس مجهز به یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بوده که به مراتب از پرچم دار ال‌جی بزرگ‌تر است اما نمی‌توان در زمان کار کردن با آن از یک دست استفاده کرد.

P1110617.JPG

جی ۵ دارای وضوح صفحه نمایش Quad HD است و در مقایسه با صفحه نمایش ۱۰۸۰p اپل بسیار قدرتمندتر است. تکنولوژی واقعیت مجازی این روزها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و از آن‌ در گوشی‌های هوشمند مختلف نیز برگزار می‌شود، اما ال‌جی جی ۵ با تجربه این کار واقع‌گرایانه تر خواهد بود.

P1110612.JPG

هردو دستگاه قابلیت‌ها اضافی صفحه نمایش را دارند، آیفون ۶ اس پلاس با ۳D Touch اقدامات سریع‌تر در رابط کاربری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. جی ۵ هم کم چیزی را ندارد و صفحه نمایش همیشه روشن این دستگاه و مصرف کم باتری واقعا‌ بی‌نظیر است. این صفحه نمایش کلیه اعلانات، تاریخ و زمان و… را نشان می‌دهد.

رابط کاربری و قابلیت‌های آن

اگر شما از طرفداران اندرویدی هستید بدونه شک اندروید مارشملو در جی ۵ شما را جذب خواهد کرد، رابط کاربری تغییر یافته و سفارشی ال‌جی بی‌نظیر است. تغییرات این رابط کاربری شامل روشن‌تر شدن و گرد شدن لبه‌های آیکون است. یکی از مزیت‌ها پلتفرم iOS در این است که برخی برنامه‌های کاربری سفارشی برای دیگر پلتفرم‌ها در دسترس نیست و تنها تفاوت کلیدی آن‌ها در این است.

در نهایت ال‌جی یک سنسور اثر انگشت را در پشت دستگاه تعبیه کرده است و اگر قصد قضاوت را داشته باشیم طراحی ال‌جی بی همتا است.

حافظه و پردازش

ال‌جی جی ۵ دارای پردازنده Snapdragon 820 است و به عنوان یک پرچم دار و همچنین پردازنده آن به عنوان آخرین چیپست Qualcomm عملکرد خوبی دارد. در این پردازنده جدید سرعت و  عملکرد بسیار بهبود یافته است. بهتر است که به پردازنده A9 موجود در آیفون ۶ اس پلاس هم نگاهی داشته باشیم این تراشه سفارشی اپل یکی از بهترین‌ها در این صنعت است و هنوز نمی‌توان برتری یکی از آن‌ها را مشخص کرد.

دوربین

camera (1)

همانطور که می‌دانید این روزها دوربین موجود در گوشی‌های هوشمند بسیار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. دوربین دوگانه جی ۵ دارای زاویه دید ۱۳۵ درجه بوده و البته سنسور دوم ۸ مگاپیکسلی آن قدرت را تا اوج ارتقا داده است.  دوربین جدید پرچم دار ال‌جی نسبت به ۱۶ مگاپیکسلی جی ۴ واقعا عملکرد فوق‌العاده بهتری را دارد.

در مقایسه باید اعلام کنم که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۶ اس پلاس با سنسور تثبیت کننده نوری کیفیت خوبی را دارد اما هنوز نمی‌توان قضاوت اصلی را میان این دو انجام دهیم چراکه هنوز هیچ مقایسه دوربینی از آن‌ها منتشر نشده است.

انتظارات

بدونه شک سال ۲۰۱۶ سالی پر از رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد بود چراکه هم اکنون پرچم دارهای قدرتمند فوق‌العاده‌ای آماده عرضه هستند. ال جی جی ۵، گلکسی اس ۷ سامسونگ و همچنین آیفون ۵SE و آیفون ۷ پلاس آینده امسال رقابت نزدیک به همی را دارند. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید