iPhone 5S و iPhone 5 محبوب ترین آیفون در ربع پایانی سال ۲۰۱۵ بودند - تکفارس 
iPhone 5S و iPhone 5 محبوب ترین آیفون در ربع پایانی سال ۲۰۱۵ بودند - تکفارس 

iPhone 5S و iPhone 5 محبوب ترین آیفون در ربع پایانی سال ۲۰۱۵ بودند

محمدرضا قدمگاهی
۶ اسفند ۱۳۹۴ - 15:30
iPhone 5S و iPhone 5 محبوب ترین آیفون در ربع پایانی سال ۲۰۱۵ بودند - تکفارس 

Device Atlas گزارش داده است که محبوب ترین مدل آیفون در ربع پایانی سال ۲۰۱۵ آیفون های ۵اس و ۵ بوده اند. جالب است بدانید که با وجود عرضه آیفون ۶اس و حتی وجود آیفون۶ به علاوه متوقف شدن خط تولید آیفون۵، هنوز محبوب ترین مدل اپل آیفون، iPhone 5s و iPhone 5 هستند.

این آمار از ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ در آمریکای شمالی گرفته شده است.

البته گفته شده که این گزارش در مورد تمامی کشور های جهان صدق می کند. این در حالی است که با وجود Apple iPhone 6s و ۶s Plus، بسیاری از مردم اروپا حتی هنوز از Apple iPhone 4 و ۴S استفاده می کنند. این آمار از آنجایی ریشه می گیرد که بیشتر ورودی های اینترنت به سایت های مختلف، آیفون های ۵ و ۵اس هستند. در طرف دیگر نیز محبوب ترین و بیشتر استفاده شده ترین گوشی سامسونگ نیز Galaxy S5 است. این در حالیست که هم اکنون سری Galaxy S6 و Note 5 در بازار جولان می دهند و Galaxy S7 نیز بزودی به آنها اضافه خواهد شد.

با استناد بر نمودار های آماری، Ios نیز به عنوان بیشتر استفاده شده‌ترین سیستم عامل، نسبت به دیگر سیستم عامل ها برتری کامل دارد. در بازه زمانی بین اکتبر تا دسامبر تقریبا نمودار آندروید تغییر چشمگیری نداشته و می‌توان گفت که آمار استفاده از این سیستم عامل به نوعی کاهش یافته‌است.

همچنین سیستم عامل محبوب اپل، Ios، نیز توانست در سال ۲۰۱۵ حدود ۴.۸۶ درصد ضریب رشد نموداری خود را بالا بکشد و این در حالی است که آندروید طی ۱۲ ماه تنها توانست ۴.۶۸ درصد پیشرفت کند. با توجه به عرضه آخرین نسخه از آندورید، یعنی همان نسخه کش‌نبات محبوب، عجیب است که آندروید نتوانسته رکوردشکنی خاصی انجام دهد.

به‌گزارش اطلس دیواس، اپل ۵۷.۳۵ درصد از فروش کل گوشی های فروخته شده در آمریکا را از آن خود کرده است. سامسونگ تنها توانسته ۱۰ درصد از این آمار را جذب خود کند و بعد از آن نیز Verzion و AT&T توانسته اند به ترتیب در مقام سوم و چهارم جای گیرند و در آخر نیز LG مقام پنجم در فروش یک چهارم پایانی سال را نسیب خود کرد.

مرورگر سافاری نیز از دیگر مرورگر های رایج بیشتر استفاده شده که رقم ۵۵.۹۸ درصدی را از آن خود می‌کند. در سوی دیگر گوگل کروم با رقم ۳۸ درصدی و با اختلاف زیاد از سافاری اپل، مقام دوم و مرورگر آندروید نیز ۳.۸۶ درصد از استفاده های کاربران را به خود نسبت می‌دهد. اینترنت اکسپلورر نیز ۱.۰۱ درصد از این آمار و بعد از آن UC Broweser و فایرفاکس، این آمار را تشکیل می‌دهند.آن

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.