طراحی ۱۰۰ خودروی مفهومی؛ در صدمین سالگرد تاسیس BMW کلید خورد - تکفارس 
طراحی ۱۰۰ خودروی مفهومی؛ در صدمین سالگرد تاسیس BMW کلید خورد - تکفارس 

طراحی ۱۰۰ خودروی مفهومی؛ در صدمین سالگرد تاسیس BMW کلید خورد

حامد عبدالّهی
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 10:56
طراحی ۱۰۰ خودروی مفهومی؛ در صدمین سالگرد تاسیس BMW کلید خورد - تکفارس 

امسال BMW، صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. در حقیقت صدمین سالگرد این کمپانی در حالی برگزار شد که نه تأثیری از گذشته بلکه نگاهی به آینده دارد. خودروساز آلمانی با ارائه نگاه مفهومی جدید برنامه ویژه‌ای برای آینده خود دارد.

اوایل وقت دیروز بود که در در تالار المپیک مونیخ برنامه ای به نام چشم انداز ۱۰۰ خودرو آتی، معرفی شد که بی شک بیانگر نگاهی نو و همواره رو به جلو است, نگاهی که در اغلب خودروسازان کشورمان دیده نمی‌شود.

مدلی از این نوع خودروها که در تصویر هم میبینیم دو نوع از حالت رانندگی را پیشنهاد میدهد. حالت نخست Boost Mode است که همانند رانندگی های معمول امروزی است. با تغییر از این حالت به Ease Mode، خودرو تمام وظایف راننده را از او گرفته و خود کنترل اتومبیل را به دست میگیرد. حال وقتش است که راننده با سرنشینان به صحبت بپردازد. در این حالت فرمان جمع شده و صندلی راننده اندکی به عقب حرکت خواهد کرد. حتی در این حالت تغییراتی در نور فضای داخل اتاق ایجاد میشود که بیانگر حالت رانندگی است.

2016-03-07-image-12

همچنین به نقل از CNET، تمام شیشه جلو به عنوان یک صفحه نمایش واقعیت افزوده عمل میکند که در آن تمامی اندازه گیری ها و اطلاعات لازم برای راننده به نمایش در می آید. حتی خط صحیح رانندگی نیز در حالت Boost به نمایش در می آید. در حالت Ease نیز صفحه نمایش به عنوان یک راهنمای تور به معرفی مکان های تاریخی و جذاب و رستوران ها و … میپردازد.

چشم انداز ۱۰۰ خودرو بعدی BMW نیز به چیزی با نام همنشین مجهز شده است. این همنشین که نوعی سنگ جواهری شکل است به عنوان نمایش تصویری از سیستم هوش مصنوعی ماشین در خدمت راننده است. عوامل تأثیر گذار بر این همراه بسته به نوع حالت رانندگی بوده و حتی میتوان به وسیله سیگنال هایی که از اطراف دریافت میکند مینواند امنیت افراد پیاده را نیز تأمین کند.

2016-03-07-image-13

BMW ادعا میکند این خودرو هیچ نوع گاز گلخانه ا ی تولید نخواهد کرد اما از جهتی خود این شرکت به عدم توانایی در ایجاد نیروی محرکه بیشتر اذعان دارد.

به عنوان مشتری این خوردو، احتمالا میبایست خیالمان از ایمنی و امنیت این خودرو راحت باشد ولی مسلما تولید این اتومبیل چندین سال طول خواهد کشید و باید مدت زیادی منتظر باشیم تا از این خودرو در خیابان ها ببینیم. و نکته دیگر اینکه همچنان رانندگی امسان بخش جدایی ناپذیر از اتومبیل رانی است.

2016-03-07-image-14

2016-03-07-image-15

2016-03-07-image-16

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.