بررسی تخصصی گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ - تکفارس 
بررسی تخصصی گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ - تکفارس 

بررسی تخصصی گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ

مبین محمدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 23:42
بررسی تخصصی گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ - تکفارس 

کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ برگزار شد و با وجود اینکه شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند اما سامسونگ در طی رقابت با ال‌جی جی ۵ به عنوان برنده بهترین کنفرانس مطبوعاتی و بهترین گوشی‌هوشمند معرفی شده که گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بودند انتخاب شد. این شرکت چند روز بعد از معرفی پیش‌فروش دو دستگاه را آغاز نمود و به کسانی که یکی از این دو دستگاه را پیش‌خرید کرده بودن یک دستگاه هدست واقعیت مجازی هدیه داد. عرضه دستگاه‌ها به خریداران هم از دیروز آغاز شد. سامسونگ فراتر از تصورات را معرفی کرد و کارشناسان و تحلیلگران به پرچم‌دارهای جدید این شرکت امتیاز ویژه‌ای دادند. امروز در تکفارس قصد داریم که گلکسی اس ۷ را به صورت تخصصی بررسی کنیم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

Samsung-Galaxy-S7-Review-004

سامسونگ ویژگی‌های بسیاری را برای هردو دستگاه گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج به ارمغان آورده است که در ادامه بررسی با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

حعبه بندی گلکسی اس ۷:

  • گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷
  • شارژر
  • کابل microUSB
  • اجکتور سیم کارت
  • هدفون استریو
  • راهنمای کاربر یا خریدار

طراحی

طراحی گلکسی اس ۷ بسیار شبیه به گلکسی اس ۶ است و در نگاه اول فرق چندانی را با هم ندارند. سطوح شیشه‌ای و بدنه فلزی جنسی بهتر را گرفته‌اند. روی سنسور اثر انگشت مشکل تمیز کردن برطرف شده و جای انگشت‌ها روی بدنه آن به جا گذاشته نمی‌شود. اگرچه از لحاظ ظاهری شبیه پرچم‌دار قبلی است اما گلکسی اس ۷ در زمان استفاده و در دست گرفتن احساس بهتری را به کاربر می‌دهد.

اگر بحث ظرافت باشد زیبایی در هر نقطه از این دستگاه دیده می‌شود و اگر هم درباره راحتی و آرگونومی بخواهیم بحث کنیم باید اعلام کنم دستگاه فوق بی عیب و نقص است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-013

اگر به اطراف دستگاه نگاه کنیم همه چیز در آن آشنا به نظر می‌رسد. محل قرار گیری دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته است، دکمه‌های کنترل صدا در سمت چپ، میکروفون و پورت micro USB، به همراه جک هدفون در پایین قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت مانند نسخه قبل در دکمه Home یا خانه تعبیه گنجانده شده که همانند قبل عملکرد سریعی را دارد. اگر به یاد داشته باشید در اس ۶ برچستگی دوربین از زیبایی و همچنین کارایی آن کاسته بود اما نسخه پرچم‌دار در پشت هیچگونه برجستگی را ندارد و برجستگی یا برآمدگی دوربین به صورت کامل حذف شده است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-028

ضد آب بودن و بازگشت اسلات کارت میکرو‌اس‌دی

در حالی که تغییرات زیادی در گلکسی اس ۷ داده شده است اما از دو ویژگی یا تغییر مهم در این دستگاه بسیار ماهرانه است. اولین و مهم‌ترین آن وجود شیار سیم‌کارت در قسمت بالایی گوشی‌ است که در کنار سیم‌کارت اسلات کارت میکرو‌اس دی نیز پشتیبانی می‌شود. بازگرداندن اسلات کارت میکرو اس‌دی یکی از بهترین کارهایی بود که سامسونگ برای پرچم‌دار جدید می‌توانست انجام دهد. البته این ویژگی را در سال گذشته برای اس ۶ حذف کرده بود. علاوه بر این می‌توانم به ویژگی ضدآب بودن دستگاه اشاره کنم که یک گوشی‌هوشمند تمام عیار را به ارمغان آورده است.

Samsung-Galaxy-S7-Review-029

 

گواهینامه IP68 برای گلکسی اس ۷ یک ویژگی بسیار مهم است. این دستگاه می‌تواند تا ارتفا ۵ فوتی در آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد پس برای اتفاقات جزئی که در پیش باشد مقاوم است. البته این بدان معنا نیست که بعد از ۳۰ دقیقه کامل از کار بیافتد و ممکن است در مدت زمان طولانی هم قابل تعمیر باشد.گوشی‌های هوشمند ضدآب سونی در مدت زمان‌های طولانی که در آب بودن قابل تعمیر بوده‌اند.

Specsographics-review-Samsung-Galaxy-S7

صفحه نمایش

قبل از هرجیز بهتر است که به اندازه صفحه نمایش این دستگاه اشاره کنم. گلکسی اس ۷ دارای صفحه نمایش ۵.۱ اینچی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل Super AMOLED است و همچنین تراکم پیکسل آن ۵۷۶ ppi نیز است. اگر صادقانه حرف بزنیم یاد اعلام کنم که جزئیات در صفحه نمایش بی‌نظیر است و کیفیت فوق العاده‌ای دارد.

وقتی درباره استاندارد Quad-HD  در صفحه نمایش‌ها صحبت می‌کنیم ممکن است دستگاه‌ها وضوح‌های متفاوتی در کیفیت داشته باشند اما همه چیز در اس ۷ فوق‌العاده است. کنتراست در صفحه نمایش AMOLED بسیار بالا است. درجه رنگ یه مقدار بالاتر از پرچم‌دار قبلی بوده و اکنون ۶۸۵۰K است. نور صفحه نمایش در زمان نور کم ۴۸۴ نیت بوده که این مقدار در برابر گلکسی اس ۶ ۵۶۳ نیت است.

رابط کاربری و قابلیت‌های آن

تغییرات چندانی در رابط کاربری گلکسی اس ۷ صورت نگرفته است و تغییرات عمده‌ای در TouchWiz یافت نمی‌شود و ظاهرا TouchWiz تا اندروید ۶.۰.۱ مارمشلو بی تغییر است.

به صورت بصری آیکون‌گرافی در صفحه اصلی دستگاه تغییر یافته است و شکل آین‌های موجود گوشیه‌های گردی را گرفته است که شبیه به مربع است اما با گوشه‌های بسیار نرم، این تغییر کوچک در شخص ثالث رابط کاربری دیده می‌شود.

Capture

البته حالت‌های هوشمند نیز در رابط کابری هنوز هم هست که از جمله آن‌ها می‌توان به فراخوانی سریع اپلیکیشن‌ها همانند اپلیکیشن دوربین اشاره کرد.

صفحه نمایش همیشه روشن

Capture

سامسونگ در گلکسی اس ۷ ویژگی جالبی را به ارمغان آورده است که برای بسیاری از افراد کاربردی است.گلکسی اس ۷ دارای صفحه نمایش همیشه روشن است که قابل سفارشی بوده و می‌توان به صورت دلخواه کاربر تنظیم شود. این صفحه نمایش کوچک به طور معمولی اطلاعات زمان،تاریخ، اعلانات و تماس‌ها و… را نیز نشان می‌دهد. البته لازم به ذکر است که از صفحه نمایش جی ۵ ال‌جی عملکرد بهتری را دارد.

گزینه‌های بسیاری برای این صفحه نمایش وجود دارد تا کاربر آن را به صورت دلخواه در بیاورد که شامل استایل‌های مختلف برای ساعت و تقویم و بسیاری دیگر نیز می‌شود. اما سوال اینجاست که این صفحه نمایش همیشه روشن موجب زود تمام شدن باتری می‌شود یا خیر؟ باتوجه به گفته‌های موجود در روز حدود ۱% از باتری کل برای این صفحه نمایش همیشه روشن مصرف می‌شود.

عملکرد سیستمی

همه چیز با پردازنده Snapdragon 820 عالی است. سال گذشته سامسونگ قدرت دستگاه را با پردازنده Exynos تامین کرده بود اما امسال سامسونگ دو نسخه Exynos و Snapdragon را دارد. نسخه ایالات متحده آمریکا گلکسی اس ۷ با آخرین پردازنده Qualcomm یعنی Snapdragon 820 عرضه شده است و نسخه جهانی این دستگاه دارای پردازنده Exynos 8890 نیز است. اگرچه بسیاری بر این باورند که Snapdragon علکرد بهتری را دارد اما سامسونگ وعده عملکرد یکسان این دو را داده است.

Samsung-Galaxy-S7-Black-17-630x420

همچنین گلکسی اس ۷ دارای رم ۴ گیگابایتی است که بر سرعت و عملکرد آن نیز افزوده است. با ارتقاهای جدیدی که در اس ۷ انجام شده است اکنون سامسونگ نهایت قدرت را به رخ می‌کشد. پس از بنچمارک‌های فراوانی که روی این دستگاه انجام شده است پردازنده و رم در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 530 قدرت یکپارچه‌ای را به ارمغان آروده است. اگرچه حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است اما وجود اسلات کارت میکرو‌اس‌دی خیال همه را راحت کرده است.

Samsung-Galaxy-S7-Black-14-1280x853

دوربین

گلکسی اس ۶ در سال گذشته به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز بود اما اکنون گلکسی اس ۷ که پرچم‌دار است داریا دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه بوده که عملکرد فوق‌العاده بالایی را دارد و دارای دیافراگم f/1.7 است.

Capture

دوربین گلکسی اس ۷ در حالت اتوماتیک  فوق‌العاده خوب کار می‌کند و اگر قصد مقایسه را داشته باشیم باید اعلام کنم که دگانه بودن دوربین کاملا همه چیز را عوض کرده است. در مقایسه دوربینی که با سه گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ ، آیفون ۶ اس و گلکسی اس ۶ انجام شد، پرچم دار فعلی سامسونگ رتبه اول را دارد، پرچم دار آیفون در مقم دوم و اس ۶ نیز در مقام سوم قرار گرفته است.

باتری

گلکسی اس ۷ دارای باتری ۳۰۰۰ mAh بوده در حالی که اس ۶ سال گذشته دارای باتری ۲۵۵۰ mAh بود که با وجود عملکرد قدرتمند ارتقا ظرفیت باتری نیز بسیار لازم بود.

Samsung-Galaxy-S7-Black-1-1280x853

این دستگاه با وجود تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند باتری را از ۰% تا شارژ کام تنها با ۸۸ دقیقه انجام دهد. در کل گلکسی اس ۷ در مقابل رقبای خود عملکرد فوق‌العاده‌ای را دارد.

حمع نبدی

Samsung-Galaxy-S7-Black-3-1280x853

لازم به تکرار دوباره مشخصات گلکسی اس ۷ نیست و این دستگاه با قدرت بی‌نظیری که دارد تجبریه کاری بسیار عالی را به کاربر می‌دهد. سامسونگ در طراحی این پرچم‌دار چند حرکت خوب را انجام داده است که اولین حرکت آن بازگشت میکرو‌اس‌دی بود و دومین جرکت آن ضدآب بودن این دستگاه است و همچنین سومین حرکت سامسونگ صفحه نمایش همیشه روشن دستگاه است. در کل باید اعلام کنم که اگر قصد خرید یک پرچم‌دار را دارید گلکسی اس ۷ برای شما بهترین گزینه است. نظر شما درباره این خبر چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید