اوباما: ما باید دست از پرستش گوشی‌های خود برداریم - تکفارس 
اوباما: ما باید دست از پرستش گوشی‌های خود برداریم - تکفارس 

اوباما: ما باید دست از پرستش گوشی‌های خود برداریم

رضا دیزجی
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - 20:21
اوباما: ما باید دست از پرستش گوشی‌های خود برداریم - تکفارس 

وقتی اوباما در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۹ به ریاست جمهوری نائل شد، انقلاب گوشی هوشمند تازه در حال پا گرفتن بود. اوباما مانند بسیاری از رؤسای هم سن و سال خود تا فرا رسیدن زمان تحویل گرفتن پست ریاست جمهوری و قسم خوردن به جمع کاربران Blackberry پیوسته بود. در همان اوایل دوره‌ی او بود که اعتیاد و علاقه‌ی او به Balckberry مشخص شد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

دیروز اوباما از نمایشگاه SXSW دیدن کرد؛ او در طول سخنرانی خود سعی در انجام یک قضاوت عادلانه راجع به جدال Apple  و دپارتمان قضایی آمریکا داشت. دولت از اپل می‌خواهد نسخه‌ای مخصوص از سیستم عامل iOS برای قفل‌گشایی آیفونی که مورد استفاده‌ی تروریست متهم، Syed Farook بوده است، بسازد. اپل با استدلال این که بیم دارد چنین کدنویسی ممکن است در اختیار افراد نامناسبی قرار گیرد، با دستور دادگاه مخالفت نمود. این کار ممکن است هر کاربر آیفون را در زمین نسبت به دزدیده شدن اطلاعات خصوصی او به وسیله‌ی هکرها آسیب‌پذیر کند. تنها چند روز بعد، دپارتمان قضایی تهدید به اجبار اپل برای ارائه‌ی سورس کد سیستم عامل iOS و امضای الکترونیکی مورد نیاز برای دسترسی به آن کرد.

اما به جای طرفداری ۱۰۰٪ از اپل یا طرفداری ۱۰۰٪ از دپارتمان قضایی، اوباما از پیدا کردن نقطه‌ی توازنی میان این دو سخن گفت، همچنین او افزود که طرفدار «دیدگاهی است که در آن دلایل محکمی برای مطمئن شدن از این که دولت نخواهد توانست به راحتی و به هر بهانه‌ای به گوشی یا iPhone هر کسی وارد شود». از سوی دیگر اوباما این سوالات را مطرح می‌کند که «چگونه ما یک نقشه‌ی تروریستی را شناسایی و جاسوسی خواهیم کرد؟ ما چه مکانیسم‌هایی برای انجام کارهای ساده‌ای مانند تحمیل مالیات داریم، تازه اگر شما نتوانید آن را دور بزنید؟ اگر دولت نتواند وارد این مسائل شود، همه با یک حساب بانکی سوئیسی در جیبشان این ور و آن ور می‌روند».

نتیجه‌گیری من تاکنون این است که شما نمی‌توانید دیدگاه قطعی و یک طرفه‌ای را راجع به این موضوع داشته باشید. پس اگر بحث سر ‘رمزگذاری شدید همه چیز، و توان قطعی ما و الزام برای ساخت جعبه‌های سیاه است،’ در چنین شرایطی من فکر می‌کنم این حرکت به سمت و سوی عدالت و توازنی که ما ۲۰۰،۳۰۰ سال اخیر را با آن زندگی کرده‌ایم، نیست. و این مقدم شمردن گوشی‌های موبایلمان بر هر ارزش دیگری است، و این که نمی‌تواند پاسخ درستی باشد.

در همین حال، اوباما گفت ما نیاز داریم تا دست از بت قرار دادن گوشی‌هایمان بدون در نظر گرفتن ارزش‌های دیگر بکشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.