تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن VR مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن VR مشخص شد - تکفارس 

تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن VR مشخص شد

مبین محمدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 10:00
تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن VR مشخص شد - تکفارس 

زمانی که هدست واقعت مجازی Oculus Rift معرفی شد، بسیاری بر این باور بودند که قیمت آن ۵۹۹ دلار است و در مقایسه با HTC Vive ارزان به نظر می‌رسید اما با این حال هدست واقعیت مجازی HTC اگرچه گران‌تر بود و با قیمت ۷۹۹ دلار پیش‌فروش آن آغاز شد، آمار و ارقام چیزهای خوبی را در مورد پیش‌فروش دستگاه نشان می‌دادند. گر به یاد داشته باشید آخرین قیمتی که درباره هدست پلی‌استیشن VR شنیدیم ۸۰۰ دلار بود که این رقم واقعی نبود. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

خبر خوب اینجاست که هدست HTC Vive ارزان‌ترین دستگاه VR نیست، البته نباید Oculus Rift را هم فراموش کرد. امروز شرکت سونی به صورت رسمی قیمت پلی‌استیشن VR را اعلام کرد که نسبتا مقرونه به صرفه است. پلی‌استیشن VR با قیمت ۴۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد و از بسته کامل Oculus Rift پی‌سی که قیمت ۱۵۰۰ دلاری را دارد ارزان‌تر است.

از لحاظ مشخصات به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن VR دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی OLED با وضوح Full HD است و همچنین قادر به نمایش محتوای ۱۲۰ فریم بر ثانیه است که میدان دید تقریبا ۱۰۰ درجه‌ای را هم برای کاربر به ارمغان می‌آورد. البته لازم به ذکر است که سونی تایید کرد که ۵۰ بازی برای پلی‌استیشن VR تا پایان اکتبر سال جاری میلادی برای کیمرها عرضه می‌شود.

در نهایت قرار است که هدست پلی‌استیشن VR در ماه اکتبر یعنی بین ماه‌های مهر و آبان روانه بازار شود و ما این فرض را داریم که دستگاه فوق از پی‌سی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال پلی‌استیشن VR بهترین گزینه برای تحربه بازی‌های واقعیت مجازی است. نظر شما درباره این خبر چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.