نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 برای iPhone و iPad منتشر شد؛ لینک‌های مستقیم دانلود از Apple - تکفارس 
نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 برای iPhone و iPad منتشر شد؛ لینک‌های مستقیم دانلود از Apple - تکفارس 

نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 برای iPhone و iPad منتشر شد؛ لینک‌های مستقیم دانلود از Apple

رضا دیزجی
۳ فروردین ۱۳۹۵ - 01:37
نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 برای iPhone و iPad منتشر شد؛ لینک‌های مستقیم دانلود از Apple - تکفارس 

لینک‌های دانلود نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 منتشر شدند. اپل انتشار فایل‌های IPSW را به همه‌ی دستگاه‌های آیفون‌، آیپد‌ و آیپاد تاچ‌هایی که پشتیبانی می‌شوند به همراه چند قابلیت بزرگ جدید که در دو ماه اخیر توسط توسعه‌دهندگان و بتا تستر‌های مردمی به صورت سخت گیرانه‌ای آزمایش می‌شدند، آغاز کرد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

iOS 9.3 از ماه دی سال قبل در حال تست شدن بود، و همان زمان نیز فورا مشخص شد که این فقط یک به‌روزرسانی دوره‌ای معمولی دیگر که چیزی جز رفع باگ‌ها و بهبود‌های کلی پشت پرده ندارد، نیست. احتمالا ما شاهد اولین نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان از iOS 10 در ماه خرداد پیش رو باشیم، اما اپل به صراحت تلاش کرد تا قبل از آن با تغییرات فوق‌العاده‌ای در این نسخه از سیستم عامل یک کار مفیدتر انجام دهد. خوب از نظر مصرف‌کنندگان همه چیز خوب و عالی به نظر می‌رسد، اما دارندگان آیفون، آیپد و آیپاد تاچ دقیقا چه انتظاراتی می‌توانند از این آپدیت جدید iOS 9.3 داشته باشند؟

اولین و مهم‌ترین در بین قابلیت‌های iOS 9.3 معرفی قابلیت خارق‌العاده‌ی Night Shift است، که شرکت ممکن است به قرض گرفتن آن از نرم افزار معروف f.lux اعتراف کند یا نکند. این قابلیت از موقعیت جغرافیایی دستگاه برای تغییر اتوماتیک رنگ نور صفحه نمایش به قسمت گرم‌تر طیف رنگ‌ها با توجه به زمان غروب آفتاب در آن مکان استفاده می‌کند. این برای مبارزه با تاثیرات رنگ آبی در هنگام عصر است که اثبات شده است که دشمن برنامه‌ی خواب منظم است. iOS 9.3 همچنین کاربری بیشتری برای Touch ID با آوردن قابلیت محافظت پسورد و اثر انگشت مستقیما به برنامه‌ی Notes برای امن کردن یادداشت‌های قبلی و جدید به ارمغان آورده است. علاوه به این، برنامه‌ی Apple News هم چند بهینه‌سازی را شامل شده است که زمان بارگذاری سریعتر مقالات و پیشنهادات شخصی‌تر در بخش For You از جمله‌ی آن‌هاست.

علاوه بر اضافه شدن چند قابلیت اصلی که به مزاق بیشتر کاربران iOS خوش خواهد آمد، iOS 9.3 همچنین چند مورد کوچک نیز با خود به همراه دارد. اعمال سریع بیشتری برای ۳D touch اضافه شده است که حال برای برنامه‌ی پیش فرض Weather، Health، Stocks، Compass، App Store، iTunes Store، و برنامه‌ی Settings موجود است. برای پیشنهادات Apple Watch بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته است و قابلیت جدید Nearby به Carplay اضافه شده است. همچنین پیشنهادات برنامه‌های توسعه‌دهنگان دیگر در برنامه‌ی Health خود اپل وجود خواهد داشت. آن‌هایی که Apple Watch دارند و ساعتشان را به WatchOS 2.2 آپدیت کنند قادر خواهند بود چندین Apple Watch را به یک iPhone که دارای iOS 9.3 باشد، وصل کنند.

iOS 9.3 یک قابلیت تقریبا مخصوص نیز فقط برای iPad با خود دارد؛ آموزش، که گروهی از نرم‌افزار‌ها هستند که مخصوصا برای تدریس و یادگیری در کلاس درس تدارک دیده شده‌اند که آیپد را به دستگاه پر ارزشی در بین وسایل آموزشی مدرسه و کلاس تبدیل می‌کند. حتی در مقیاس کوچکتری از اهمیت نیز، iOS 9.3 یک قابلیت اقتصادی محور جالب نیز دارد که اجازه می‌دهد مدیران شرکت‌های IT بتوانند حالت خاصی از صفحه‌ی اصلی را در دستگاه کاری یک کارمند قفل کنند و همچنین قدرت بیشتری را با امکان صدور اجازه یا رد اجازه‌ به یک نرم‌افزار شخص ثالث خاص برای روا دانستن یا جلوگیری از اجرای آن روی دستگاه را می‌دهد.

برای نصب آپدیت OTA، به مسیر Settings > General > Software Update در دستگاه خود بروید و iOS 9.3 را دانلود و نصب کنید. اگر می‌خواهید یک نصب کلی  از سیستم عامل iOS 9.3 را انجام دهید، می‌توانید قایل IPSW را برای دستگاه مربوطه مستقیما از لینک‌های زیر دانلود کنید و سپس آن را از طریق iTunes در دستگاه خود ریستور کنید.

ios-9.3-download

لینک‌های دانلود فایل IPSW سیستم عامل iOS 9.3:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید